Barnevognssele, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.871 visninger
16 svar
4 synes godt om
9. februar 2013

Nea85

Hej med jer!

Min veninde og jeg kom til at tale om barnevognsseler forleden. I institutioner sover børnene jo kun ude til de er 2 år, hvorefter man mener at selen ikke er sikker nok, men på babysam.dk står der, at Odder-selerne går fra 6-36 måneder.

Lægger I jeres 2+-årige til at sove middagslur i barnevogn med sele på, eller følger I institutionernes retningslinjer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

morethanperfect

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Min veninde og jeg kom til at tale om barnevognsseler forleden. I institutioner sover børnene jo kun ude til de er 2 år, hvorefter man mener at selen ikke er sikker nok, men på babysam.dk står der, at Odder-selerne går fra 6-36 måneder.

Lægger I jeres 2+-årige til at sove middagslur i barnevogn med sele på, eller følger I institutionernes retningslinjer?

I min kommunes dagplejer skal de altså stadig sove udenfor med sele .. Spurgte min Dp mor om det , og den regel var åbenbart ikke i vores kommune ..

Så ja , de gør han i dagpleje ..
Hjemme sover han ikke i barnevogn ..

Anmeld

9. februar 2013

Janni.

Så længe Silas kan passe selen og sove i barnevognen, ligeså længe vil han skulle have sele på herhjemme. Tør ikke andet. Er bange for at han vil falde ud af vognen.

I dagplejen er det meningen at han snart skal ind og sove luren, han bliver 2 i næste måned.

Anmeld

9. februar 2013

Nea85

morethanperfect skriver:

I min kommunes dagplejer skal de altså stadig sove udenfor med sele .. Spurgte min Dp mor om det , og den regel var åbenbart ikke i vores kommune ..

Så ja , de gør han i dagpleje ..
Hjemme sover han ikke i barnevogn ..

De sagde i Claras vuggestue, at de kun sover inde til de er 2 år der, men sjovt at retningslinjerne ikke er de samme fra kommune til kommune

Her har Clara altid sovet ude, og en dag da hun hostede i vuggestuen, ville de ikke lægge hende ud - det resulterede så i en pige der slet ikke havde sovet, fordi det var for spændende med alle de store børn indenfor Jeg "frygter" lidt den tid herhjemme, for når det har været for koldt ude, har hun stadig sovet i barnevognen inde

Anmeld

9. februar 2013

Bshizzle

Min den store (og nok osse den mindste) fik lov til at sove med sele på selvom han var 2 år +.. 

Lige så længe han kunne ligge vandret i vognen.. Lige så længe havde han sele på 

Anmeld

9. februar 2013

Nea85

Janni. skriver:

Så længe Silas kan passe selen og sove i barnevognen, ligeså længe vil han skulle have sele på herhjemme. Tør ikke andet. Er bange for at han vil falde ud af vognen.

I dagplejen er det meningen at han snart skal ind og sove luren, han bliver 2 i næste måned.

Jeg har det nok på samme måde som dig, for som jeg skrev i et andet svar har Clara altid sovet ude, og den ene gang de havde lagt hende ind at sove i vuggestuen havde det været en fest uden lige

Anmeld

9. februar 2013

Nea85

Bshizzle skriver:

Min den store (og nok osse den mindste) fik lov til at sove med sele på selvom han var 2 år +.. 

Lige så længe han kunne ligge vandret i vognen.. Lige så længe havde han sele på 

Altså fik lov i vuggestue / dagpleje?

Her tror jeg også at hun får lov til at sove ude så længe hun kan være i vognen

Anmeld

9. februar 2013

Tip!

Da min søn gik i vuggestue sov alle børnene i deres egen barnevogn eller en af deres store krybber indtil de ikke sov middagslur mere.. 

de stod enten udenfor og sov eller i deres kæmpe barnevogns skur. 

alle med sele på

Anmeld

9. februar 2013

LR85

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Stoppede da vi var HELT sikre på han godt forstod at man ikke måtte kravle ud eller læne sig ud over. Ca 2 år tror jeg. 

Anmeld

9. februar 2013

Bshizzle

Nea85 skriver:

Altså fik lov i vuggestue / dagpleje?

Her tror jeg også at hun får lov til at sove ude så længe hun kan være i vognen

Både i dagplejen og hjemme Ja 

rent ud sagt, så ville jeg ikke føle mig tryk ved at lade mit barn sove i en barnevogn uden sele.. På trods af 2 år +. 

De kan osse falde ud!. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.