Fælles økonomi - ''lommepenge''

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

AMM00

LilleChelle skriver:

Hvordan gør i med ''lommepenge'' når der er fælles økonomi ?

Det er med garanti ikke de samme ting mand og kvinde bruger deres penge på. Så hvordan gør i det ?

Vi bruger bar det der er tilbage af pengene.. Vi har begge vores egne konto, men der er ikk forskel på hvem det bruger hvad og hvor meget vi må bruge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Annette A

Altså kæresten og jeg har en aftale om at han giver mig et fast beløb hver måned til mad, regninger mv da det er mig der står for alt det økonomiske, køb af mad mv og betaler regningerne. Hvad han så har efter han har betalt mig og hvad han selv måtte have af regninger til fx. tlf, er jo op til ham hvad han vil bruge på. Det samme gælder for mig. Sålænge vi betaler det vi skal, så må vi gøre med resten som vi vil og blander os ikke i hvad hinanden har af penge og hvad vi derefter bruger dem på.

Anmeld

9. februar 2013

FruK

Vi har ingen "lommepenge". Vi har en fælles lønkonto hvor vi begge har dankort til. Udover det en fælles budget, fælles opsparing osv.

Vi bruger det vi hver især synes. Det er forskellige ting, ja, og hvem der bruger mest ved jeg ikke. Jeg klat-shopper mere end min mand, til gengæld tager han oftere i byen, køber dyrere tøj når han køber, og tager f.eks. med gutterne til koncert i udlandet.

Så længe der er rimelighed i det og penge på kontoen, holder vi ikke øje med, hvem der bruger hvad.

Anmeld

9. februar 2013

isabellasmor

LilleChelle skriver:

Det er med garanti ikke de samme ting mand og kvinde bruger deres penge på. Så hvordan gør i det ?

Vi snakker om hvad vi kunne tænke os, og så køber vi det vi har råd til, og er det kun den enes ting vi har råd til, så køber den anden bare næste gang, osv osv.. vi snakker bare om det kort sagt der er ikke noget fast beløb til hver. 

Anmeld

9. februar 2013

Kris89

LilleChelle skriver:

Vi har bare alt fælles.. ikke noget med lommepenge...

skal der invisteres i en af vores hobbyer snakker vi bare om det...

gider ikke der skal stå penge på vores lønkontier, når vi har en opsparing der giver 8,5 % i rente

Anmeld

9. februar 2013

Pige2009

Janne T. skriver:

vi har alt fælles, og fælles budget, fælles opsparing, fælles mad og alle penge går ind på samme konto. men så har vi også en konto hver, hvor vi hver får 1500 om måneden i lommepenge, og dem må vi så bruge som vi lyster det synes jeg er fint, for så havner man ikke i den der med om han bruger mere på mig, eller om jeg synes han køber ufornuftige ting og sådan..

Vi gjorde det samme

Anmeld

9. februar 2013

LilleChelle

Kan se at der er flere forskellige måder at gøre det på  

Indtil videre har vi bare fælles budget, mad og opsparingskonto. Og fælles boliglån og billån. 

Anmeld

9. februar 2013

Giraffen

LilleChelle skriver:

vi har bare ét dankort og så er det op til os selv at vælge hvad vi har samvittighed til at bruge større ting snakker vi lige om først, men ellers så er der ingen regler

Men vi er begge meget samvittighedsfulde så vi har aldrig nogensinde skændtes om fx at bruge for mange penge, så det er skønt

Anmeld

9. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

her snakker vi om de ting der købes udover det der er nødvendigt førend det købes

vi har ikke rigtig lommepenge hver mdr. men er der noget man ønsker sig så kigger vi på økonomien og ser om der er plads til det

f.eks. udsalg på Steam kan gøre os rigtig fattige nogen gange...

Anmeld

9. februar 2013

B&J

isabellasmor skriver:

Vi snakker om hvad vi kunne tænke os, og så køber vi det vi har råd til, og er det kun den enes ting vi har råd til, så køber den anden bare næste gang, osv osv.. vi snakker bare om det kort sagt der er ikke noget fast beløb til hver. 

det er også sådan vi gør det og det er bare helt perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.