Fælles økonomi - ''lommepenge''

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
19 svar
13 synes godt om
9. februar 2013

LilleChelle

Hvordan gør i med ''lommepenge'' når der er fælles økonomi ?

Det er med garanti ikke de samme ting mand og kvinde bruger deres penge på. Så hvordan gør i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

StudPsyk

LilleChelle skriver:

Det er med garanti ikke de samme ting mand og kvinde bruger deres penge på. Så hvordan gør i det ?

vi har alt fælles, og fælles budget, fælles opsparing, fælles mad og alle penge går ind på samme konto. men så har vi også en konto hver, hvor vi hver får 1500 om måneden i lommepenge, og dem må vi så bruge som vi lyster det synes jeg er fint, for så havner man ikke i den der med om han bruger mere på mig, eller om jeg synes han køber ufornuftige ting og sådan..

Anmeld

9. februar 2013

StudPsyk

LilleChelle skriver:

vi har alt fælles, og fælles budget, fælles opsparing, fælles mad og alle penge går ind på samme konto. men så har vi også en konto hver, hvor vi hver får 1500 om måneden i lommepenge, og dem må vi så bruge som vi lyster det synes jeg er fint, for så havner man ikke i den der med om han bruger mere på mig, eller om jeg synes han køber ufornuftige ting og sådan..

Anmeld

9. februar 2013

TeamRocket

Vi gør det på den måde at vi deler hvad der er tilbage når der er trukket til alt, og jeg får det dobbelte af hvad han får ;-) det er dyrt at være pige og han vil jo gerne ha jeg ser godt ud. Det var hans idé, og egentlig er det ikke fair for det er ligesom ham der tjener pengene herhjemme, men ja, man er vel lidt forkælet;-)

Anmeld

9. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi har delt alt, siden vi flyttede sammen for ca. 200 år siden, og blot klaret fordelingen af ekstra penge ved at tale om tingene løbende. I hårde økonomiske perioder har vi selvfølgelig begge sparet på "lommepenge", og ellers har vi stolet på hinandens dømmekraft. Ved større ønsker taler vi om det og afgør sammen, om der er råd. 

Vi har aldrig haft brug for regler eller milimeterdemokrati, selv om pengene har været små - og der har ikke været store konflikter. 

Anmeld

9. februar 2013

helle85

LilleChelle skriver:

her hjemmer få vi ikke lommepenge det er kun børnen der få det

hvores økonomi er meget stram, så alt herhjemme er fælles og hvis vi hver især skal have noget, så snakker vi om det, og det har gået fint i alle de år vi har været sammen, så selvom vi lige pudselig ville have mere til rådighed så ville det nok også værer sådan

Anmeld

9. februar 2013

Hullabullabulla

LilleChelle skriver:

Vi har ikke lommepenge, men køber bare når behovet er til tøj,frisør o.l.. Men vi har også et rådighedsbeløb på 13000 2 mennesker..

Til gengæld ville vi nok bruge "lommepengeprincip" hvis den ene af os røg, eller generelt var dyrere i drift end den anden

Anmeld

9. februar 2013

Jupiter

Vi har fælles økonomi i den forstand at vi hver især betaler det samme beløb ind på budgetkontoen til de fælles udgifter.

Når det er gjort har kæresten ca. dobbelt så meget til rådighed som jeg har, men han betaler så lidt oftere når vi handler ind til husholdningen, og han køber tit ting til mig (eller giver mig penge til frisør osv.)

Anmeld

9. februar 2013

Benjamins'mor

Vi fik på et tidspunkt 800 hver om måneden.

Anmeld

9. februar 2013

morethanperfect

Vi køber bare noget når vi har lyst .. Vi deler ikke pengene op på den måde  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.