Troede at vægtscanningerne var forholdsvise præcise???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

Mother-love

Der er stor forskel på hvem der scanner. Jeg skulle igennem min graviditet scannes hver 4. Uge fordi jeg var på antidepressiv medicin.

Jeg var ved jm i uge 37 og til scanning der også. Scanningen sagde 3900 g og jm skønnede til 3300 g. Og isabella blev født ved pks 38+4 og hun vejede 3384 g så jm var noget mere præcis.

Vi så tydeligt igennem div. Scanninger hvor meget det svingede fra gang til gang. Og det er da lodt bekymrende når jeg nu skulle scannes for at være sikker på hun tog det på hun skulle. Hvilket vi jo fik afvide at hun gjorde.

Men når scanning slog næsten 600 g fejl. Er det da bekymrende.

Jeg tror ikke du kan regne med din maves str. For min mave var kæmpe og jm sagde hun havde rigtig meget plads stadig tilsidst. Hvilket jeg også følte hun havde fordi hun stadig moslede meget rundt derinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

Clisolka

Jeg tror også det er meget forskelligt. Jeg blev scannet hver 4 uge i min sidste graviditet, og vil også blive det i denne graviditet fordi jeg har diabetes. Da jeg sidste gang blev scannet var det om mandagen - hvor jeg fødte lørdag morgen ved et AKS. Vægten sagde 3800 og hun vejede 4005 da hun kom ud 

Anmeld

8. februar 2013

JH12

Jeg ventede min pige blev hun scannet til at være en stor basse.
Jordemor skønnet til 3000, hun kom ud og vejet 3760.

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Joyce1986 skriver:

Jeg ventede min pige blev hun scannet til at være en stor basse.
Jordemor skønnet til 3000, hun kom ud og vejet 3760.

Det er da meget normalt ;0)

Anmeld

8. februar 2013

Faith

Dagen før jeg fødte blev han skannet til 2800 g. Og ud kom Jonathan på 3600 g

Min svigerindes søn blev dagen før fødslen skønnet til 3600 g. Og ud kom Rasmus på 4670 g

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Faith skriver:

Dagen før jeg fødte blev han skannet til 2800 g. Og ud kom Jonathan på 3600 g

Min svigerindes søn blev dagen før fødslen skønnet til 3600 g. Og ud kom Rasmus på 4670 g

Wow det er jo også kilo Til forskel..

Anmeld

8. februar 2013

Faith

LBK skriver:

Wow det er jo også kilo Til forskel..

Min svigerinde sagde at havde hun vidst han var så stor, havde hun valgt PKS. Hun havde simpelthen ikke turdet føde ham normalt.

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Faith skriver:

Min svigerinde sagde at havde hun vidst han var så stor, havde hun valgt PKS. Hun havde simpelthen ikke turdet føde ham normalt.

Den tanke tror jeg da helt sikkert også at jeg ville have hvis jeg vidste det på forhånd.. Og det er vel også deefor jeg er en smule nervøs over den scanning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.