Troede at vægtscanningerne var forholdsvise præcise???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2013

sandramor

Jeg var også slem nervøs for at de scanninger ville være heeeelt ved siden af..... Men må sige min var MEGET præcis.... D 3 april blev min datter skønnet til 3870g i 38+4 og dagen efter fødte jeg og hun vejede 3845g sååå sølle 30g ved siden af :-)

Men ja har også tit hørt om de har skønnet helt forkert meeen det er ikke altid :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2013

anynom

Hi hi, ja der bliver skønnet noget forkert nogle gange ) Ved mig var det dog spot-on- 36+4 blev hun skønnet til at veje 2904, ved fødslen, 37+0, vejede hun 3000 gram

Anmeld

8. februar 2013

Mettefpigen

Her var de præcise hele vejen igennem :-) tror jeg fik 8 scanninger....

Anmeld

8. februar 2013

LBK

MissTas skriver:

jeg fik en vægtscanning i uge før termin og der sagde de hun vejede omkring 41-4200 .. hun kom ud ugen efter og vejede 3680 så nej, jeg vil absolut ikke mene at vægtscanninger er præcise

Troede ærligt bare at de var præsice. Ved ikke lige hvad jeg havde forestillet mig men kan da godt se at det svinger noget

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Mettefpigen skriver:

Her var de præcise hele vejen igennem :-) tror jeg fik 8 scanninger....

så håber jeg det samme

Anmeld

8. februar 2013

LBK

JulieWH skriver:

Hi hi, ja der bliver skønnet noget forkert nogle gange ) Ved mig var det dog spot-on- 36+4 blev hun skønnet til at veje 2904, ved fødslen, 37+0, vejede hun 3000 gram

ja hold da op det var tæt på

Anmeld

8. februar 2013

LBK

sandramor skriver:

Jeg var også slem nervøs for at de scanninger ville være heeeelt ved siden af..... Men må sige min var MEGET præcis.... D 3 april blev min datter skønnet til 3870g i 38+4 og dagen efter fødte jeg og hun vejede 3845g sååå sølle 30g ved siden af :-)

Men ja har også tit hørt om de har skønnet helt forkert meeen det er ikke altid :-)

wow det var alligevel godt ramt...

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Krussedulle skriver:

Det er jo svært at måle helt præcis

Jeg blev scannet i uge 40+5 (eller 6) og der lød vægten på 3208 g

Men 5-6 dage efter fødte jeg en dejlig dreng på 4000 g

det er jo alligvel et spring... 

Anmeld

8. februar 2013

LBK

Moma skriver:

Det er de ikke. Jeg blev i første graviditet scannet dagen før, jeg fødte. Og der var lige knap 1 kg til forskel på, hvad vores datter vejede i forhold til, hvad hun blev scannet til at veje.

hold da op. Et helt kilo. Det håber jeg sørme ikke

Anmeld

8. februar 2013

lisbethita

LBK skriver:

hmm ja det troede jeg...

Sidder lige og læser nogle forskellige debatter hvor folk skriver at baby var scannet til én vægt men ud kom en anden vægt.. Troede ærligt talt de var nogenlunde præcise.!!!

Jeg er gravid 39+3. Jeg har kun prøvet sådanne en scanning én gang. Det var i denne graviditet da jeg var indlagt for 14 dage siden.. Min pige blev ved scanning skønnet til 3000 g i uge 37+ ca. hvilket jeg synes var lidt da min mave er enormt stor denne gang i forhold til sidste graviditet. Da fødte jeg min pige 41+0 på 3800 g. Nu frygter jeg da der kommer en enorm basse

Nå men bare en undring...

Hejsa,

Ja, det kan altså varierer helt op til et kg eller endda lidt mere. Det meste jeg har hørt er 1,2 kg. Men 3000g i uge 37 lyder da rigtigt flot, da barnet tager ca. 200g på de sidste uger. Min datter blev født 4 dage over termin til 2780g, så hvis din vægt på baby passer, så ser det jo super ud. Men det kan jo også gå den anden vej end at veje mindre. Måske er du heldig, at din vægt er korrekt estimeret?? :-)

Det skal nok gå. Held og lykke med fødslen, når du kommer dertil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.