Hængevugge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
12 svar
5 synes godt om
7. februar 2013

Dianabk

Hej alle ??
Har nogen af jer erfaring med hvor længe en baby/barn må sove i en hængevugge? Eller om det bedre kan betale sig at købe en tremmeseng med det samme?

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Mamalou

Dianabk skriver:

Hej alle ??
Har nogen af jer erfaring med hvor længe en baby/barn må sove i en hængevugge? Eller om det bedre kan betale sig at købe en tremmeseng med det samme?

Diana

Hejsa

Vi havde en Leander vugge til min søn til at stå i stuen, og en vugge i soveværelset. Min søn voksede hurtigt ud af hængevuggen, så det var en kort fornøjelse - og det var et minus. Et plus var at han faldt hurtigt til ro i vuggen. Hvis jeg skulle vælge igen ville jeg vælge hængevuggen og en tremmeseng når bebse bliver for stor til vuggen, alternativt sætte liften ned i tremmesengen til at begynde med. De kloge siger at hængevuggens gyngende bevægelser er rigtig godt for de smås motoriske udvikling. 

Vh. Louise

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Vi har en slyngevugge og den findes også i en juniormodel. Der er vist ingen øvre grænse for, hvor længe de må sove i den

http://www.sneglehuset.com/category/slyngevuggen-8 3/

Anmeld

11. februar 2013

Dianabk

Har læst at en slyngelvugge ikke er godt hvis barnet skal sove i den om natten pga der ikke er en fast madras i den? Hm, syntes det er svært..

Anmeld

11. februar 2013

Miss Church

Dianabk skriver:

Har læst at en slyngelvugge ikke er godt hvis barnet skal sove i den om natten pga der ikke er en fast madras i den? Hm, syntes det er svært..

Hvis du gerne vil have en med fast madras i, kan du evt. kigge på denne. Vi har den som tvillingevugge. Jeg synes den er super fin og virker rigtig stabil  

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Dianabk skriver:

Passer ikke helt, men du skal jo lægge en madras og evt. en afstiver i:

http://www.sneglehuset.com/product/cocostiff-den-o riginale-madras-afstivning-til-slyngevuggen-113/

Anmeld

11. februar 2013

Dianabk

Smart Så er den med igen Men hvor gammel er barnet ca når det ikke kan lægge i den længere?

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Dianabk skriver:

Smart Så er den med igen Men hvor gammel er barnet ca når det ikke kan lægge i den længere?

Min datter er 5 mdr og en ordentlig basse, og jeg synes hun er ved at være lidt lang allerede. Min store pige var ca. samme størrelse som den lille da hun var 12 mdr., så hun ville jo kunne bruge den meget længere tid - og ellers er der jo juniormodellen.

Behovet for at blive vugget bliver jo mindre med alderen, men jeg ville ikke have undværet vores indtil nu, hun bliver vugget hver eneste aften, når hun er urolig. Alternativet havde jo været at vugge i vores arme

Anmeld

11. februar 2013

Dianabk

Tulle28 skriver:

Min datter er 5 mdr og en ordentlig basse, og jeg synes hun er ved at være lidt lang allerede. Min store pige var ca. samme størrelse som den lille da hun var 12 mdr., så hun ville jo kunne bruge den meget længere tid - og ellers er der jo juniormodellen.

Behovet for at blive vugget bliver jo mindre med alderen, men jeg ville ikke have undværet vores indtil nu, hun bliver vugget hver eneste aften, når hun er urolig. Alternativet havde jo været at vugge i vores arme

Ok
Nu jeg er igang får du lige et spørgsmål mere
Hvad så når de skal over i tremme sengen, er det en svær overgang nu når barnet har kunne blive vugget og det pludseligt stopper?

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Dianabk skriver:

Ok
Nu jeg er igang får du lige et spørgsmål mere
Hvad så når de skal over i tremme sengen, er det en svær overgang nu når barnet har kunne blive vugget og det pludseligt stopper?

Ja den erfaring har jeg jo så til gode Men jeg har googlet mig til at det plejer at gå rimelig smertefrit. Jeg har overvejet brio bedrockers under tremmesengen, såfremt vi stadigvæk har brug for at kunne vugge lidt i ny og næ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.