Det er ikke okay at de unger bider...men jeg tror fuldt og fast på (ja jeg er sgu nok en urskovs-mor) at det de giver dig, det giver du igen!
Man bider jo ikke hul, men jeg markere, det vil jeg love dig, for du er altså ikke den eneste med sådan et barn.
Tif har lige haft et par enkelte tilfællede, en gang hvor hun bed mig i min arm, den er skrevet om før, og så et par efterfølgende episoder, første gang efter episoden med min arm, der bed jeg hurtigt kort og kontant tilbage, og hun slap, og så fik hun beskeden om at det gør ondt.
Gangen efter igen, der truede hun mig (altså forståelsen for at det hun gør er forkert er feset ind på lystavlen), og der holdt hun bare lige tænderne mod min hud, og jeg lavede så tilsvarende nummer med hende, mens jeg kiggede hende ind i øjnene, der stod vi så lidt, og ventede på hvem der først overgav sig, uden egentlig at bide, indtil hun faktisk bed let sammen om min arm, og jeg gjorde det samme om hendes.
Til sidst da hun langsomt mærkede det begyndte at gøre ondt, så slap hun, og kiggede på mig og sagde AH AH, mens hun rystede på hovedet.
altså, forståelsen for at det vi lavede var forkert fandtes.
jeg opfordre dig ikke til at bide dit barn, slet ikke, men fortæller dig bare hvordan jeg valgte min kamp!
Det gør dig sgu ikke til en dårlig mor, men rådfør dig evt med din DP og spørg hvad hun mener?
Anmeld