William bider :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

Kaufie

Vi har et par uger haft en dreng med tildens til at bide når noget gik ham imod - specielt når man ville fjerne ham fra noget, tage noget fra ham eller lægge ham op på puslebordet.

Vi har råbt AV, NEJ, skældt ham ud, sat ham ind på sit værelse og lukket døren - men i dag fik vi at vide, at han forsøgte at bide pigerne i dp når de ikke ville aflevere deres legetøj, som han lige fandt interessant.....

Jeg føler mig som verdens dårligste forælder fordi jeg ikke kan få ham til at stoppe med det - og aner ikke hvad jeg skal gøre. Er på nippet til at bide ham næste gang han gør det - men det har jeg tidligere sagt jeg er imod, da jeg mener det viser ham, at det er en acceptabel adfærd. Det minder min mand mig så om nu.

Men jeg har jo også hørt at det virker....

What to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Anja

Jeg føler med dig

Elias bider også   - her er det bare kun Jonas det går ud over. Han har vist bidt ham 8 - 10 gange nu og den ene gang gik der faktisk lidt hul. Han gør det når de bliver uvenner og så tror jeg at han løber tør for ord og så bider han istedet for. Jeg skælder ham ud hver gang og forklarer at det må man ikke, men ind til videre hjælper det ikke rigtigt.

Tror han har gjort det en månedstid nu. Det er møg synd for Jonas. Den anden dag, da jeg hentede Jonas i børnehaven skulle vi hente Elias i dp bagefter. Da jeg fortalte Jonas at vi skulle hente Elias sagde han: " Hvorfor det ?? Han bider jo bare "

Håber, at der er nogen, der har nogle gode løsningsforslag .....

Anmeld

18. juni 2009

Siber

Jeg ved ikke om jeg har løsningsforslaget, men Johanna bider også! Her er det så storesøster det går ud over. Hun bider når hun har sagt nej til Alma flere gange, og når hun så løber tør/magtesløs. Ja så bider hun!

Vi er begyndt at vende hende ryggen, for at skælde ud og forklare virker ikke. Men vi går simoelthen fra hende, og siger at det der vil jeg ikke have, og så tager jeg Alma med mig, i stedet for at sende Johanna væk!

Jeg ved ikke om det virker, men det er nu en uge siden hun har bidt Alma. Jeg har ikke hørt at hun bider, de andre børne i VS

Knus Siber

Anmeld

18. juni 2009

Loggidut

Det er ikke okay at de unger bider...men jeg tror fuldt og fast på (ja jeg er sgu nok en urskovs-mor) at det de giver dig, det giver du igen!
Man bider jo ikke hul, men jeg markere, det vil jeg love dig, for du er altså ikke den eneste med sådan et barn.

Tif har lige haft et par enkelte tilfællede, en gang hvor hun bed mig i min arm, den er skrevet om før, og så et par efterfølgende episoder, første gang efter episoden med min arm, der bed jeg hurtigt kort og kontant tilbage, og hun slap, og så fik hun beskeden om at det gør ondt.
Gangen efter igen, der truede hun mig (altså forståelsen for at det hun gør er forkert er feset ind på lystavlen), og der holdt hun bare lige tænderne mod min hud, og jeg lavede så tilsvarende nummer med hende, mens jeg kiggede hende ind i øjnene, der stod vi så lidt, og ventede på hvem der først overgav sig, uden egentlig at bide, indtil hun faktisk bed let sammen om min arm, og jeg gjorde det samme om hendes.
Til sidst da hun langsomt mærkede det begyndte at gøre ondt, så slap hun, og kiggede på mig og sagde AH AH,  mens hun rystede på hovedet.

altså, forståelsen for at det vi lavede var forkert fandtes.

jeg opfordre dig ikke til at bide dit barn, slet ikke, men fortæller dig bare hvordan jeg valgte min kamp!

Det gør dig sgu ikke til en dårlig mor, men rådfør dig evt med din DP og spørg hvad hun mener?

Anmeld

19. juni 2009

Kaufie

Rart nok at vide jeg ikke er den eneste dårlige mor

Jeg snakkede med dp her til morgen - og ja, det er jo en fase, som de fleste børn skal igennem - ikke noget der signalerer dårlig opdragelse - ikke når de er så små, at de endnu ikke har sproget i deres magt.

Dp mente William havde forstået hendes budskab 3. gang - han bed ihvert fald ikke mere den dag.

Lol sloggi - jeg kan lige se dig og Tifs magtkamp med stirren ind i øjnene - knurrede I også lidt???

Det er ikke sjovt - jeg håber vi alle får nogen ikke-bidende børn

Anmeld

19. juni 2009

Tynen

Kaufie skriver:

- knurrede I også lidt???

LOL!!!! 

Anmeld

19. juni 2009

Lene76

jeg havde engang et dp barn som bare satte tænder i alt og alle....... mega træls at ha ham med i legestue.... jeg ende med at fjerne ham fra gulvet op i en tripp trapp stol så ku han sidde der...... det hjalp her hjemme har jeg et skammehjørne hvor de blir sat hvergang de laver noget de ik ska.... og de virker.

Men kaufie du er bestemt ik den eneste med et barn der bider......

Anmeld

19. juni 2009

Kaufie

Lene76 skriver:

jeg havde engang et dp barn som bare satte tænder i alt og alle....... mega træls at ha ham med i legestue.... jeg ende med at fjerne ham fra gulvet op i en tripp trapp stol så ku han sidde der...... det hjalp her hjemme har jeg et skammehjørne hvor de blir sat hvergang de laver noget de ik ska.... og de virker.

Men kaufie du er bestemt ik den eneste med et barn der bider......

Hmmmm - det er ca ½ år siden vi tog bøjlen af stolen - så den kravler han helt sikkert ned af igen.

Hvordan fungerer det med skammehjørne? Går de ikke bare derfra igen?

Anmeld

19. juni 2009

Lene76

Kaufie skriver:

Hmmmm - det er ca ½ år siden vi tog bøjlen af stolen - så den kravler han helt sikkert ned af igen.

Hvordan fungerer det med skammehjørne? Går de ikke bare derfra igen?

jeg har hellere ik bøjle på mine stole mere, rukker dem bare ind til bordet også kan de sidde der og skælde ud over at de ska sidde der.....

jeg har et hjørne i mit køkken hvor jeg har en vasketøjskurv (sådan en i hård træ) der bliver de sat også stiller jeg mig i døren indtil de er klar igen... der er 7-9-13 ik nogen der har folladt området endnu....

Anmeld

19. juni 2009

bette

hovsa havde ik set dit indlæg inden jeg oprettede mit...

men tja jeg kunne have skrevet det her indlæg..

ved heller ikke hva jeg skal gøre.. har også overvejet at bide igen...
men som dig er jeg også imod at gøre det..

ingen hjælp herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.