Jeg kan godt følge dig i det du skriver, men kan man så ikke bare have tlf i køkkenet, hvis han skal på værelset?? Så kan han få den dagen efter igen. Ligefrem at fratage ham den som straf for at han taler med sin far når han er ked af det, virker absurd. Det synes vi i hvert fald. Men det handlede egentlig mere om hvorvidt vi så må give ham en i stedet for, som han bruger (kun til os)?
Vi kan måske sige til moderen at hun har mulighed for at give ham sin tlf tilbage for at vi ikke underkender hendes straf. Men at vi gerne vil give ham en i fødselsdagsgave hvis ikke hun ønsker det. Vi ved godt at vi ikke kan bestemme over reglerne i deres hjem, det er derfor jeg skriver om dette dilemma 
Jøsses...
Jeg står helt af på det der med, at moren "straffer" ham, og han derfor ikke må tale med sin far. - Hvornår er trøst blevet en devaluering af årsagen til tristhed?
Jeg har selv ofte som preteen og teen siddet og talt med min far på mit værelse, - længe, når jeg har følt, at min mor har været dybt urimelig. Min far var loyal over for min mor, men også over for mig. Jeg kan ikke forstå, at det kan være så svært for nogen, at se en familie som et team.
Kan fornemme, jeg blabrer lidt, men min pointe er bare, at drengen da selvfølgelig skal have lov at ringe til sin far, hvis han er ked af det og føler, han har brug for at snakke med netop sin far.
Det er fordelen ved at have to forældre. At man kan bruge dem begge og have dobbelt støtte. Når forældrene imellem sig ikke magter det der med i medgang og modgang, så må de i det mindste kunne rumme idéen i relationen til deres børn.
Kram og held og lykke, - og synes, I skal tale med fru mor om det...
Anmeld