Der er mange forskellige syn på sundhed og videnskaben udvides dag for dag - så det kan være svært at svare på 
Mit bedste råd at at undgå kornprodukter (glutenholdige produkter). Gluten er et protein som den menneskelige krop ikke kan nedbryde. Derfor forsager det blot skade hele vejen gennem tarmsystemet - det ødelægger slimvæggen og de mikrovilli der sørger for optagelsen af næringsstoffer og hindrer derfor optimal optagelse af andre essensielle næringsstoffer.
Ud over indholdet af Gluten, har især hvede en tendens til at påvirke udskillelsen af et hormon der regulerer sult - du vil derfor blive hurtigere sulten end ellers. Ligeledes vil blodsukkeret få store uhensigtsmæssige udsving.
Prøv eventuelt at kigge here for inspiration og information: http://www.facebook.com/groups/paleodk/
Her er en masse kloge mennesker der ved meget mere om det end jeg kan forklare.
At udelukke kornprodukter er det bedste jeg har gjort - jeg har blandt andet tabt 8 kg, har mere energi og overskud, jeg bliver aldrig oppustet eller ubehageligt "overmæt". Alt i alt har min krop det meget bedre 
Du er velkommen til at skrive hvis du er nysgerrig på at høre mere.
Anmeld