Hvornår er mad sundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2013

Kamulla

Anonym skriver:

fantastisk, 1000 tak

velbekomme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Det står noget hulter til butler? Men ja, det var netop sådan noget jeg søgte

Jeg mener faktisk du kan finde sådan en tabel på diabeteforeningens hjemmeside. Jeg er dog ikke helt sikker, men mener jeg har set en 

Anmeld

7. februar 2013

Clisolka

Jeg mener faktisk du kan finde sådan en tabel på diabeteforeningens hjemmeside. Jeg er dog ikke helt sikker, men mener jeg har set en 

Edit: jeg fandt det her: 

http://www.diabetes.dk/Rundt_om_diabetes/Paa_tryk/~/media/Files/Diabetes.dk/Livet_mad_diabetes/Mad/Indkoebskort_2012.ashx

Godt nok er det kort til diabetikere, men det kan udemærket bruges hvis man vil tabe sig 

Anmeld

7. februar 2013

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Edit: jeg fandt det her: 

http://www.diabetes.dk/Rundt_om_diabetes/Paa_tryk/~/media/Files/Diabetes.dk/Livet_mad_diabetes/Mad/Indkoebskort_2012.ashx

Godt nok er det kort til diabetikere, men det kan udemærket bruges hvis man vil tabe sig 

Anmeld

7. februar 2013

Den lykkelige

Du kan være med i baby.dk gruppen på madlog.. hvor man tæller kalorier.. Det er super nemt og virker!! Har tabt 13 kg derinde indtil videre.. 

Anmeld

8. februar 2013

Ka+Ma=Be

Der er mange forskellige syn på sundhed og videnskaben udvides dag for dag - så det kan være svært at svare på

Mit bedste råd at at undgå kornprodukter (glutenholdige produkter). Gluten er et protein som den menneskelige krop ikke kan nedbryde. Derfor forsager det blot skade hele vejen gennem tarmsystemet - det ødelægger slimvæggen og de mikrovilli der sørger for optagelsen af næringsstoffer og hindrer derfor optimal optagelse af andre essensielle næringsstoffer.

Ud over indholdet af Gluten, har især hvede en tendens til at påvirke udskillelsen af et hormon der regulerer sult - du vil derfor blive hurtigere sulten end ellers. Ligeledes vil blodsukkeret få store uhensigtsmæssige udsving.

Prøv eventuelt at kigge here for inspiration og information:  http://www.facebook.com/groups/paleodk/  Her er en masse kloge mennesker der ved meget mere om det end jeg kan forklare.

At udelukke kornprodukter er det bedste jeg har gjort - jeg har blandt andet tabt 8 kg, har mere energi og overskud, jeg bliver aldrig oppustet eller ubehageligt "overmæt". Alt i alt har min krop det meget bedre

Du er velkommen til at skrive hvis du er nysgerrig på at høre mere.

Anmeld

8. februar 2013

baby012

Jeg brugte den der med at "levende mad" var sundt.. 

Altså, ting som er tilsat noget andet. Eller ligner andet end det er, er ikke levende mad.. 

brød er f.eks. Tilsat både sukket, mel salt vand osv.. Så det hælder ón kun at indtage ting, som stadig er i den "oprindelige form" 

et kyllingebryst er f. Eks. Det det ligner.. Og ikke tilsat noget andet (hvis man køber det rigtige) 

tabte 20 kg på tre måneder  

Anmeld

8. februar 2013

Ka+Ma=Be

baby012 skriver:

Jeg brugte den der med at "levende mad" var sundt.. 

Altså, ting som er tilsat noget andet. Eller ligner andet end det er, er ikke levende mad.. 

brød er f.eks. Tilsat både sukket, mel salt vand osv.. Så det hælder ón kun at indtage ting, som stadig er i den "oprindelige form" 

et kyllingebryst er f. Eks. Det det ligner.. Og ikke tilsat noget andet (hvis man køber det rigtige) 

tabte 20 kg på tre måneder  

God tommelfingerregel!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.