aftenflaske slut, hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.945 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

Janep

Min pige er nu et år, og jeg har overvejet at tage flasken fra hende når hun skal i seng, da hun jo egentlig ikk rigtig har brug for den

Vi prøvede i tirsdags og det resulterede i gråd og lang tid om at falde i søvn og en rigtig dårlig dag i dp dagen efter.

Har i nogen gode råd til hvordan vi gør det mest smertefridt?

Hvor gammle var jeres børn da i stoppede med aftenflasken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Knudsen

Hejsa..
Vi stoppede med aften/godnat flasken lige før et års alderen med vores datter. Hun havde heller ikke det store behov for den, da hun jo var på alm kost.

Vi trappede stille og roligt ned med mængden over et par måneder, til sidst fik hun omkring 40-60 ml og der stoppede vi helt og gik over til et glas vand.
Der var ingen problemer, da vi stoppede. Hun var nem at putte og manglede den ikke.

Mvh Janni

Anmeld

18. juni 2009

Stumpen

Mathilde var lige knap et år, da vi stoppede... Men det forløb smertefrit, da hun i den sidste lange periode ikke spiste ret meget alligevel.. Vi begyndte dog så (og gør det fortsat) at give hende et krus mælk inden sengetid samt noget frugt ude i køkkenet og så hygger vi/afsluttes dagen der,..

Anmeld

18. juni 2009

TbCp

Liva var også omkring 1 år da vi tog aftenflasken væk. Det var lidt hårdt for hun elskede den flaske.
Vi tilbød mælk af kop i stedet for flasken og det virkede her.

Anmeld

19. juni 2009

Henriette72

Selma har aldrig fået flaske, men er blevet ammet i stedet for. Hun blev ammet i søvn til hun var 11 mdr. Så tog vi en "kold tyrker" i 2 dage og så var det det. Hun havde ikk behov for den. Tror det var mere for hyggens skyld.

Anmeld

19. juni 2009

LotteGabriella

Janep skriver:

Min pige er nu et år, og jeg har overvejet at tage flasken fra hende når hun skal i seng, da hun jo egentlig ikk rigtig har brug for den

Vi prøvede i tirsdags og det resulterede i gråd og lang tid om at falde i søvn og en rigtig dårlig dag i dp dagen efter.

Har i nogen gode råd til hvordan vi gør det mest smertefridt?

Hvor gammle var jeres børn da i stoppede med aftenflasken?

Daniella stoppede helt med at få flaske omkring 8 måneders alderen...hun gad simpelthen ikke ha den og der var ingen problemer, så det gav sig selv

Anmeld

19. juni 2009

Honningblomst

Mine sagde selv stop...kunne ikke lige se hvorfor de ikke skulle have den...de store vra 1 år og den lille 2 år..
Knus Eva..

Anmeld

19. juni 2009

A.

mathinus var 9-10 mdr da vi stoppede med flasken han begynd selv afvise den så har jeg bare tagen den væk så fik han bare lidt yogurth istedfor det første dage lige inden han skulle i seng

Anmeld

22. juni 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Luka får stadigvæk sin flaske til, at sove på og han er 20 mdr. Vi har valgt, at det er ok, at han får den (han elsker sin flaske) og at det ikke haster med, at få den fra ham. Der er mere vores omgivelser der har travlt med det.

/ Katja - Lina 3 mdr. og Luka 20 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.