Fra tremmeseng til junior?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

LR85

sommerbarn<3 skriver:

Hej alle sammen. Min søn på 20 mdr er begyndt at kravler over kanten på sin tremmeseng, og så hænger han deroppe og kalder når han ikke vil sove. Er så ræd for at han skal falde ned. Men hvordan får man dem til at blive liggende i en junior seng og er det ikke lige tidligt nok at skulle over i sådan en? 

Vores dreng var halvandet da han kom i juniorseng. 

han kravlede aldrig rigtig ud, og hvis han gjorde ville jeg bare GANG PÅ GANG følge ham fast, sødt og kærligt tilbage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

gruener

Tålmodighed er nøgleordet.. Liam klatrede over tremmesengen 2 gange d. 1 januar. Så gik jeg ud og fandt en sengehest og pillede den ene langside af sengen. Det tog 79 gange (ca. 2.5 time) den første aften, indtil han faldt i søvn.. De efterfølgende aftener, gik det stille og roligt den rigtige vej.. Han kan stadig godt finde på at komme ind noge gange, hvis vi har gæster, men så er det bare retur igen. Vi sørgede for ikke at snakke eller diskutere, bare sige "så skal du ind og sove, godnat" Altså tage ham i hånden, gå ind med ham, ligge ham, sige godnat og gå igen. Og nu fungerer det fint. Han er 2.5 år gammel om lidt  

Men vær forberedt på at det godt kan trække tænder ud de første dage, indtil han har lært det. 

Anmeld

4. februar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Amanda Stage skriver:

Det kan måske hjælpe at min søn også konstant kravlede op over kanten og prøvede at stikke af, men han har aldrig gjort det med sin juniorseng 

Ja det lyder som noget der kunne være positivt, hvis min søn reagere på samme måde :-)

Anmeld

4. februar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
gruener skriver:

Tålmodighed er nøgleordet.. Liam klatrede over tremmesengen 2 gange d. 1 januar. Så gik jeg ud og fandt en sengehest og pillede den ene langside af sengen. Det tog 79 gange (ca. 2.5 time) den første aften, indtil han faldt i søvn.. De efterfølgende aftener, gik det stille og roligt den rigtige vej.. Han kan stadig godt finde på at komme ind noge gange, hvis vi har gæster, men så er det bare retur igen. Vi sørgede for ikke at snakke eller diskutere, bare sige "så skal du ind og sove, godnat" Altså tage ham i hånden, gå ind med ham, ligge ham, sige godnat og gå igen. Og nu fungerer det fint. Han er 2.5 år gammel om lidt  

Men vær forberedt på at det godt kan trække tænder ud de første dage, indtil han har lært det. 

Ja også det jeg tænker skal til. Så må man jo finde overskuddet frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.