Råd ang. hjemmelavet mos - hvilken æblesort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

LilleLene

Fenja09 skriver:

Ja, jeg lavede det idag med Pink Lady og synes det smager grimt. Min datter brød sig heller ikke om det...

tror du har fået nogle dårlige æbler måske ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

JuniMama

Fenja09 skriver:

Det var en god idé, mange tak  

Ved du om det kan holde sig lige så længe når der er banan i?

Ifølge det her link kan det holde sig i 10-12 mdr, så det burde være rigeligt!

http://taenk.dk/sites/taenk.dk/files/madspild_plak at.pdf

Anmeld

4. februar 2013

Holbæktrunten

Fenja09 skriver:

Synes måske ikke at gulerødder og æbler passer så godt sammen, men det kan da godt være at man skulle prøve det. Nu dør børn jo ikke af at der kommer lidt sukker i, men vil selvfølgelig helst undgå det. Tror jeg vil prøve med sharon frugt det smager også godt.

Tak for svar

Haha, kan godt se at jeg lød lidt sukkerforskrækket - det er jeg bestemt ikke, tværtom. Min bekymring mht at søde grøden ekstra kunne være at dit barn kun vil have sød mad lige pludselig - tænker at det ville være lidt træls for dig :0) gulerødder og æbler passerperfekt sammen - til gengældsynes jeg (personligt) at æble og banan kogt til mos lyder ækelt... :0) i starten m Noah var jeg forøvrigt meget smags-forskrækket på hans vegne... Fandt dog snart ud af at ungen åd næsten hvad som helst, og gerne krydret (med måde selvfølgelig)

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

Holbæktrunten skriver:

Haha, kan godt se at jeg lød lidt sukkerforskrækket - det er jeg bestemt ikke, tværtom. Min bekymring mht at søde grøden ekstra kunne være at dit barn kun vil have sød mad lige pludselig - tænker at det ville være lidt træls for dig :0) gulerødder og æbler passerperfekt sammen - til gengældsynes jeg (personligt) at æble og banan kogt til mos lyder ækelt... :0) i starten m Noah var jeg forøvrigt meget smags-forskrækket på hans vegne... Fandt dog snart ud af at ungen åd næsten hvad som helst, og gerne krydret (med måde selvfølgelig)

Min datter er 17 måneder, så hun har fået mos længe og er også så småt i gang med at smage/tygge alm. frugter, men da hun er hjertebarn har hun haft en hård start så hun er lidt "bagud" med at spise alt det hun egentlig burde spise i hendes alder. Jeg har altid købt øko-glas mos, men nu har jeg overskud til at lave det selv så kunne jeg ligeså godt det  

Synes min datter spise ret varieret, hun kan lide både hvidløg og stærk ost, så det bekymrer mig ikke så meget med det søde, for det er faktisk ikke noget hun får. Så det er også derfor at jeg har puttet lidt sukker i mosen, så jeg ikke bare skulle kyle det hele ud igen

Tror jeg prøver mig lidt frem både med gulerødder, banan og sharonfrugt også laver jeg også en helt alm. æble/pære.

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

JuniMama skriver:

Ifølge det her link kan det holde sig i 10-12 mdr, så det burde være rigeligt!

http://taenk.dk/sites/taenk.dk/files/madspild_plak at.pdf

Ja det er helt fint

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

LilleLene skriver:

tror du har fået nogle dårlige æbler måske ?

Det kan godt være, men de så ganske fine ud. Tror jeg køber nogle nye i morgen og så ser jeg om det bliver bedre

Anmeld

4. februar 2013

LilleLene

Fenja09 skriver:

Det kan godt være, men de så ganske fine ud. Tror jeg køber nogle nye i morgen og så ser jeg om det bliver bedre

ellers alm røde æbler, de plejer altid at være søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.