Råd ang. hjemmelavet mos - hvilken æblesort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.486 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Fenja09

Hvilken sort af æbler bruger i til hjemmelavet æblemos til jeres børn?

Jeg har brugt Pink Lady æbler, men synes slet ikke at de er søde nok og må derfor tilføje sukker, hvilket jeg helst vil undgå. Fik af vide at man kan putte lidt vanilje i for at søde, men hvordan gør i?

Og har i nogle råd/ideer til frugter man kan blande udover æble/pære?

På forhånd tak for svar!

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

LilleLene

Fenja09 skriver:

Jeg har brugt Pink Lady æbler, men synes slet ikke at de er søde nok og må derfor tilføje sukker, hvilket jeg helst vil undgå. Fik af vide at man kan putte lidt vanilje i for at søde, men hvordan gør i?

På forhånd tak for svar!

/Fenja

jeg bruger dem vi har og jeg tilføjer ALDRIG sukker

Anmeld

4. februar 2013

Holbæktrunten

Fenja09 skriver:

På forhånd tak for svar!

/Fenja

Har også altid brugt hvad jeg havde ved hånden. Alternativt kan du koge gulerødder med og mose, det søder også. Vil ikke anbefale at komme sukker i under nogen omstændigheder... Kom evt lidt moden friskmoset sharon frugt i hvis du holder på at det skal sødes - det er en meget sød frugt når den er moden...

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

LilleLene skriver:

jeg bruger dem vi har og jeg tilføjer ALDRIG sukker

Ok, så må i have søde æbler liggende for dem jeg købte var ikke søde og det smagte ærlig talt ikke særlig godt.

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

Holbæktrunten skriver:

Har også altid brugt hvad jeg havde ved hånden. Alternativt kan du koge gulerødder med og mose, det søder også. Vil ikke anbefale at komme sukker i under nogen omstændigheder... Kom evt lidt moden friskmoset sharon frugt i hvis du holder på at det skal sødes - det er en meget sød frugt når den er moden...

Synes måske ikke at gulerødder og æbler passer så godt sammen, men det kan da godt være at man skulle prøve det. Nu dør børn jo ikke af at der kommer lidt sukker i, men vil selvfølgelig helst undgå det. Tror jeg vil prøve med sharon frugt det smager også godt.

Tak for svar

Anmeld

4. februar 2013

JuniMama

Du kan også koge lidt banan sammen med æblemosen, det søder i hvert fald, og smager rigtig godt!

Anmeld

4. februar 2013

LilleLene

Fenja09 skriver:

Ok, så må i have søde æbler liggende for dem jeg købte var ikke søde og det smagte ærlig talt ikke særlig godt.

har du kun prøvet dem den ene gang ? for aldrig haft prblomer med pink lady

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

LilleLene skriver:

har du kun prøvet dem den ene gang ? for aldrig haft prblomer med pink lady

Ja, jeg lavede det idag med Pink Lady og synes det smager grimt. Min datter brød sig heller ikke om det...

Anmeld

4. februar 2013

Fenja09

Du kan også koge lidt banan sammen med æblemosen, det søder i hvert fald, og smager rigtig godt!

Det var en god idé, mange tak  

Ved du om det kan holde sig lige så længe når der er banan i?

Anmeld

4. februar 2013

L&V

Jeg tager den fra haven (filippa) også koger jeg det med polynesisk vanille stang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.