Sølv eller hvidguld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.545 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. februar 2013

Karla

Manden og jeg er ved at planlægge vores velsignelse, og vi havde snakket om at skulle have nye ringe, da vi købte nogle sølvringe da vi blev gift.

Vi var så ude og kigge på ringe igår, og vi havde egentlig besluttet, at vi ville have hvidguld. I forretningen fik vi fortalt, at hvidguld for det første skulle op i 14 K, for at det blev pænt. Derudover fik vi at vide, at hvidguld med tiden blev gult.

Derfor er jeg kommet i tvivl om, hvad vi skal vælge. Hvad har I af erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Sujan

Har ingen erfaring med ringe i hvidguld. Men har øreringe og synes det er meget pænere end sølv. Ved ikke hvorfor.

Jeg ville bare vælge hvidguld. Men han har jo selvfølgelig forstand på det så kan godt være i skal følge hans råd. Kan i ikke se forskellen?

Anmeld

4. februar 2013

Karla

Sujan skriver:

Har ingen erfaring med ringe i hvidguld. Men har øreringe og synes det er meget pænere end sølv. Ved ikke hvorfor.

Jeg ville bare vælge hvidguld. Men han har jo selvfølgelig forstand på det så kan godt være i skal følge hans råd. Kan i ikke se forskellen?

Jeg har også altid tænkt, at det skulle være hvidguld, fordi det jo er et dyrere materiale.

De havde ikke noget i hvidguld i butikken, de havde kun messing og sølv udstillingsmodeller, så vi kunne ikke se det. Vi så en ring som en medarbejder i butikken havde på i hvidguld, som var blevet gul i bunden, fordi det var slidt.

Anmeld

4. februar 2013

nattergalen

Jeg vil hel klart vælge hvidguld.. 
Min vielsesring er i hvidguld og har altså haft den på i snart 4 år hver dag og den er ikke gul inden i.. det er så også vigtigt at den ikke kun er belagt men er hvidguld hele vejen igennem

Anmeld

4. februar 2013

Karla

nattergalen skriver:

Jeg vil hel klart vælge hvidguld.. 
Min vielsesring er i hvidguld og har altså haft den på i snart 4 år hver dag og den er ikke gul inden i.. det er så også vigtigt at den ikke kun er belagt men er hvidguld hele vejen igennem

Tak for svar dejligt at din ikke er blevet gul. Det er selvfølgelig rigtig, at der er forskel på, om det blot er en belægning eller om det er ren hvidguld er din også 14 karat?

Anmeld

4. februar 2013

nattergalen

Karla skriver:

Tak for svar dejligt at din ikke er blevet gul. Det er selvfølgelig rigtig, at der er forskel på, om det blot er en belægning eller om det er ren hvidguld er din også 14 karat?

Vores er 18 karat hvidguld  

Og held og lykke med at finde de helt rigtige ringe

Anmeld

4. februar 2013

2babygirls

Karla skriver:

Manden og jeg er ved at planlægge vores velsignelse, og vi havde snakket om at skulle have nye ringe, da vi købte nogle sølvringe da vi blev gift.

Vi var så ude og kigge på ringe igår, og vi havde egentlig besluttet, at vi ville have hvidguld. I forretningen fik vi fortalt, at hvidguld for det første skulle op i 14 K, for at det blev pænt. Derudover fik vi at vide, at hvidguld med tiden blev gult.

Derfor er jeg kommet i tvivl om, hvad vi skal vælge. Hvad har I af erfaringer?

Min vielsesring er i hvidguld, og er nu 3år gammel og jeg elsker den. Den er ikke gul eller grim.

Anmeld

4. februar 2013

Karla

nattergalen skriver:

Vores er 18 karat hvidguld  

Og held og lykke med at finde de helt rigtige ringe

Okay, tak

Anmeld

4. februar 2013

Karla

Baby2påvej skriver:

Min vielsesring er i hvidguld, og er nu 3år gammel og jeg elsker den. Den er ikke gul eller grim.

Dejligt at høre hvor mange karat er din?

Anmeld

4. februar 2013

Julemusen

Vores ringe er en ring af hvidguld og en ring af alm guld i 14 karat sat sammen til en ring. :-) de er ikke blevet gule, og vi har dem på hele tiden. Men er også kun 1 år gammel. Men min mors vielsesring som er 24 år gammel er også 14 karat hvidguld og den er på ingen måder gul :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.