Er der nogle sosu'er der kan hjælpe? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Chraz

Lady Marion <3 skriver:

Altså du skal have både sosuhjælperen og assistenten for at kunne komme ind på sygepl. hvis ikke du har en gymnasiel uddannelse .. Og den giver ca 6 mdr merit ..   Det er ikke sådan at du kan få halvdelen af hjælper udd. på elevløn under 25 og sidste halvdel over 25 , det er nemlig ikke noget man automatisk får .. Man skal også have 1 års erhvervserfaring som hjælper før man kan få voksen løn på assistent uddannelsen

okay. Men hvis jeg nu får et job eller noget erfaring indenfor området nu og frem til næste år hvor jeg bliver 25 kan jeg vel sagtens få voksenløn?

Og får man ikke automatisk hjælperuddannelsen sammen med assistentuddannelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

Chraz

Olivia's Moar skriver:

Præcis, og hvis du gør det godt, så bruger de jo dig fremfor de andre vikar

skal være dig svar skyldig med meritten, men mener man kan få noget merit, når man har taget hjælperen & assistenten

Ja lig præcis. Og jeg har været i parktik deroppe i 4 uger og der virkede de da glade for mig i hvertfald. Så tror jeg skal op med mit CV imorgen og se om de kan bruge mig til noget

Anmeld

4. februar 2013

Lady Marion <3

Chraz skriver:

okay. Men hvis jeg nu får et job eller noget erfaring indenfor området nu og frem til næste år hvor jeg bliver 25 kan jeg vel sagtens få voksenløn?

Og får man ikke automatisk hjælperuddannelsen sammen med assistentuddannelsen?

Jo så skulle jeg mene du ville være berettiget til voksen løn Nej det er 2 forskellige uddannelser , mange stopper jo ved hjælperen . (jeg arbejdede som hjælper i 11 år før end jeg gik vidre) så man skal selv søge vidre på assistenten hvis man vil vidre

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Lady Marion <3 skriver:

Jo så skulle jeg mene du ville være berettiget til voksen løn Nej det er 2 forskellige uddannelser , mange stopper jo ved hjælperen . (jeg arbejdede som hjælper i 11 år før end jeg gik vidre) så man skal selv søge vidre på assistenten hvis man vil vidre

Okay troede man automatik fik begge to når man søgte ind som assistent. Men er det så 5 år det kommer til at tage eller kun 3 ½ ligesom assistenten tager?

Anmeld

4. februar 2013

Lady Marion <3

Chraz skriver:

Okay troede man automatik fik begge to når man søgte ind som assistent. Men er det så 5 år det kommer til at tage eller kun 3 ½ ligesom assistenten tager?

Mener ssh i dag tager 15 mdr .

assistenten tager 20 mdr.

Så i alt 3 år ca

Nej man kan ikke søge ind på assistenten direkte og så tage hele forløbet , eller tror faktisk de er begyndt at køre et forløb her i Hillerød som prøveordning .. Så kan være det bliver sådan en dag .

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Lady Marion <3 skriver:

Mener ssh i dag tager 15 mdr .

assistenten tager 20 mdr.

Så i alt 3 år ca

Nej man kan ikke søge ind på assistenten direkte og så tage hele forløbet , eller tror faktisk de er begyndt at køre et forløb her i Hillerød som prøveordning .. Så kan være det bliver sådan en dag .

okay, jeg synes godt nok det er forvirrende med alle de uddannelser og indgange til dem Men jeg har haft kontakt med en rigtig sød studievejleder ved kommunen, så hun kan vel hjælpe mig med at søge ind på det rigtige.

Anmeld

4. februar 2013

Lady Marion <3

Chraz skriver:

okay, jeg synes godt nok det er forvirrende med alle de uddannelser og indgange til dem Men jeg har haft kontakt med en rigtig sød studievejleder ved kommunen, så hun kan vel hjælpe mig med at søge ind på det rigtige.

Perfekt

Anmeld

4. februar 2013

Chraz

Lady Marion <3 skriver:

Perfekt

ja nemlig 

Du skal have tusind tak for at have givet dig tid til at svare på mine mange mange spørgsmål

Anmeld

5. februar 2013

Lady Marion <3

Chraz skriver:

ja nemlig 

Du skal have tusind tak for at have givet dig tid til at svare på mine mange mange spørgsmål

Det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.