Forskelsbehandling - jeres mening!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

(august)

Vi kender det også. Min svigerfar gør også stor forskel og min mand har endda kun er bror. Her er det også f.eks. da broren fik barn fik de penge til en barnevogn, det blev vi også lovet, men så dem aldrig. Ferie vi bliver inviteret på. Vi siger ja og sparer sammen, broren siger nej og alligevel skal han jo ikke gå glip af det så far-mand betaler mod at han så lavet et eller andet for det. Vi hjælper altid med hvad det skal være f.eks fælde træer, rive badeværelse ned da der skulle nyt og "får" ikke noget ud af det. Vi hjælper dem jo ikke for at få noget ud af det, men broren kunne aldrig finde på at hjælpe uden at han får betalt noget...sådan er livet så uretfærdigt indimellem. 

For mig er det største problem at broren tror at alle andre bare har råd til alt uden at skulle spare og det kun er ham der ikke har  råd til alt...det er bare irriterende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

TNBC

frk1991 skriver:

Niks! Min svigermor er også sådan, her er det bare lodt anerledes. Min kæreste har 4 søskende, 2 store der bor ude, og 2 tvillinge brødre på 14 der bor hjemme. Og de 2 små får ALT!,  til jul , HVERT år spørger hun altid min kæreste til råds til gaver til dem. Og de får xbox fladskærm, playstatipn og i år fik den ene en ipad mini (de fik jo en normal str ipad sidste år), og de store får slet ikke set der ligner de størrelser.når de kommer med et ønske får de at vide det er for dyrt og at de ikke har mange penge. No shit!

Synes det er så fejt, min kæreste kom med et ønske om en xbox, men fik at vide det var foe syrt, og fandme ikke nok hun siger hun køber den til en af tvillingerne 

Blev så sur at mig og min mor gav ham den xbox, for nøj hvor blev han sur og ked og følte sig til side sat

Min svigermors begrundelse er at de stadig bor hjemme og må få alt og de skal jo kunne blære sig i skolen med deres gaver.

Så kender det ALT for godt!

Fordi de bor hjemme, er det DÅRLIGSTE undskyldning.
Min søster bor hjemme og hun får ikke i hoved og r..!!
Hans brødre er snotforkælende og det er faktisk synd for dem, fordi de lære ikke at sætte pris på tingene, fordi de ved at mor bare købe noget nyt hvis det går i stykker.
De er 14, ikke 3.
Men det med at den hjemmeboende, hvor barnet har udeboende søskende, ender meget tit med at blive forkælet. Jeg ved ikke lige hvorfor... Men det er forkert.

Anmeld

3. februar 2013

DitteFisk

Yurie skriver:

Det har du skam ret i, men hendes kæreste bliver aldrig spurgt om han har lyst til at komme med nogen steder hen, men søskende kommer med til alt muligt. Det er da synd. Han vil da sikkert også gerne være sammen med sine forældre.
Min far har da også hjulpet mig og mine søskende på forskellige måder.

Hvis det sådan er kronisk sådan det er og i ikke har nogen fornemmelse af at det måske kan være fordi de andre har brug for lidt ekstra opmærksomhed (feks som følge af en nedtur af en art?) og i ellers har det godt - så ville jeg nok også blive småskuffet.. kender en, hvis far gør enorm forskel på sine voksne børn.. han tage feks aldrig sin datter med på ferie, men de andre kommer med på dyre ferier og for dyre gaver mens datteren nøjes med småting. Det er overdrevet forskelsbehandling, og det er naturligvis en underlig opførsel.. 

Men ja, der er forskellige grader af forskelsbehandling vil jeg mene. 

Anmeld

3. februar 2013

frk1991

Yurie skriver:

Fordi de bor hjemme, er det DÅRLIGSTE undskyldning.
Min søster bor hjemme og hun får ikke i hoved og r..!!
Hans brødre er snotforkælende og det er faktisk synd for dem, fordi de lære ikke at sætte pris på tingene, fordi de ved at mor bare købe noget nyt hvis det går i stykker.
De er 14, ikke 3.
Men det med at den hjemmeboende, hvor barnet har udeboende søskende, ender meget tit med at blive forkælet. Jeg ved ikke lige hvorfor... Men det er forkert.

Lige præcis! Den ene af dem er allerede en rent ud sagt møgunge. Han gider ikke lave en skid for at hjælpe! De får tøj hver dag ca, og selvfølgelig mærketøj. Og min kæreste elsker skjorter og fint tøj, så mor køber da det samme til de små, så de har skjorter på i skole og habit jakke også. 

Synes det er for galt. Der er ingenting galt  i at klæde dem fint på, men man kan overdrive, og at købe tøj hver dag er for groft.

Så til TS, jeg synes bestemt ikke det er ok!

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

Gigl skriver:

Hvis det sådan er kronisk sådan det er og i ikke har nogen fornemmelse af at det måske kan være fordi de andre har brug for lidt ekstra opmærksomhed (feks som følge af en nedtur af en art?) og i ellers har det godt - så ville jeg nok også blive småskuffet.. kender en, hvis far gør enorm forskel på sine voksne børn.. han tage feks aldrig sin datter med på ferie, men de andre kommer med på dyre ferier og for dyre gaver mens datteren nøjes med småting. Det er overdrevet forskelsbehandling, og det er naturligvis en underlig opførsel.. 

Men ja, der er forskellige grader af forskelsbehandling vil jeg mene. 

Som jeg forstår det, er det at et af børnene aldrig bliver inviteret med til noget og at de andre søskende får alt betalt(de tjener mere end ham, så det er ikke fordi at de ikke har råd til det.)
Så det er jo ligesom at han bliver valgt fra, og det er bare ikke ok, fordi det gør virkelig ondt.

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

frk1991 skriver:

Lige præcis! Den ene af dem er allerede en rent ud sagt møgunge. Han gider ikke lave en skid for at hjælpe! De får tøj hver dag ca, og selvfølgelig mærketøj. Og min kæreste elsker skjorter og fint tøj, så mor køber da det samme til de små, så de har skjorter på i skole og habit jakke også. 

Synes det er for galt. Der er ingenting galt  i at klæde dem fint på, men man kan overdrive, og at købe tøj hver dag er for groft.

Så til TS, jeg synes bestemt ikke det er ok!

Gud de må.. undskyld.. være forfærdelige at være sammen med..
Ja, nyt tøj hver dag er alt for meget. Det har de jo ikke brug for.

Anmeld

3. februar 2013

frk1991

Yurie skriver:

Gud de må.. undskyld.. være forfærdelige at være sammen med..
Ja, nyt tøj hver dag er alt for meget. Det har de jo ikke brug for.

Ja må krumme tæer nogen gange da

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

frk1991 skriver:

Ja må krumme tæer nogen gange da

Forstår jeg godt. Og hvad skal man købe til sådan et par knægte?
Glad for at min far ikke var/er som din kærestes mor.

Anmeld

3. februar 2013

frk1991

Yurie skriver:

Forstår jeg godt. Og hvad skal man købe til sådan et par knægte?
Glad for at min far ikke var/er som din kærestes mor.

Ja det er også en udfordring, alt vi sagde vi ville købe i julegave, havde de købt 

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

frk1991 skriver:

Ja det er også en udfordring, alt vi sagde vi ville købe i julegave, havde de købt 

Ja så er det lige pludselig ikke sjovt at købe gaver mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.