Forskelsbehandling - jeres mening!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.185 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i en situation, som jeg gerne vil have belyst fra andre vinkler. Så vil gerne høre jeres mening! Er det ok at gøre forskel på sine voksne børn? Min mand har 3 andre søskende. Alle voksne og flyttet hjemmefra.Min mand er den eneste, der er i parforhold. Problemet er, at min svigermor gør forskel på min mand og hans søskende, noget jeg har det meget svært med. Det betyder bl.a. at de andre søskende bliver inviteret med alle mulige steder hen, hvor tingene bliver betalt, min mand bliver ikke spurgt. Her taler vi middage, udflugter, rejser o.l.

Er det ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

come2

Anonym skriver:

Jeg er i en situation, som jeg gerne vil have belyst fra andre vinkler. Så vil gerne høre jeres mening! Er det ok at gøre forskel på sine voksne børn? Min mand har 3 andre søskende. Alle voksne og flyttet hjemmefra.Min mand er den eneste, der er i parforhold. Problemet er, at min svigermor gør forskel på min mand og hans søskende, noget jeg har det meget svært med. Det betyder bl.a. at de andre søskende bliver inviteret med alle mulige steder hen, hvor tingene bliver betalt, min mand bliver ikke spurgt. Her taler vi middage, udflugter, rejser o.l.

Er det ok?

Nej jeg synes bestemt ikke det er iorden.

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Er det ok?

Nej..
Selvfølgelig skal det ikke være sådan at fordi et barn får noget, skal de andre hævd præcis det samme.
Men din kæreste bliver jo holdt udenfor.
Jeg forestiller mig, at det kunne være fordi at de tænker at han har sin egen familie og at hans søskende er alene.
Men jeg skal ikke kunne sige det, men din mand er nød til at snakke med sine forældre, spørge hvorfor og siger at han faktisk bliver såret.

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Bliver også helt ked af over det.  Kunne jeg aldrig gøre ved mine børn - heller ikke når de bliver voksne!

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Bliver også helt ked af over det.  Kunne jeg aldrig gøre ved mine børn - heller ikke når de bliver voksne!

Altså jeg synes det er fair nok at hjælpe sine børn, uden at de andre skal føle sig snydt. Men det hans forældre gør, er forkert.
Mine brødre blev forskelsbehandlet som børn, og det gjorde rigtig ondt på ham der nærmest blev valgt fra.

Anmeld

3. februar 2013

frk1991

Niks! Min svigermor er også sådan, her er det bare lodt anerledes. Min kæreste har 4 søskende, 2 store der bor ude, og 2 tvillinge brødre på 14 der bor hjemme. Og de 2 små får ALT!,  til jul , HVERT år spørger hun altid min kæreste til råds til gaver til dem. Og de får xbox fladskærm, playstatipn og i år fik den ene en ipad mini (de fik jo en normal str ipad sidste år), og de store får slet ikke set der ligner de størrelser.når de kommer med et ønske får de at vide det er for dyrt og at de ikke har mange penge. No shit!

Synes det er så fejt, min kæreste kom med et ønske om en xbox, men fik at vide det var foe syrt, og fandme ikke nok hun siger hun køber den til en af tvillingerne 

Blev så sur at mig og min mor gav ham den xbox, for nøj hvor blev han sur og ked og følte sig til side sat

Min svigermors begrundelse er at de stadig bor hjemme og må få alt og de skal jo kunne blære sig i skolen med deres gaver.

Så kender det ALT for godt!

Anmeld

3. februar 2013

DitteFisk

Det kommer lidt an på de andre søskendes situationer.

Jeg har selv tre søskende og vi har modtaget meget forskellig hjælpe fra vores forældre. I perioder har min søster feks haft en ret stram økonomi, de har hjulpet hende med bil og med ture de har taget på. Mig har de hjulpet på andre måder, og min bror og min anden søster på endnu andre måder. Forskellige måder. Og skulle man gøre det op i penge, så tror jeg forskellen er stor, men sådan synes jeg ikke man bør se på det. For selvom mine forældre måske betaler en tur sammen med en af mine andre søskende, så handler det om, at hvis de ikke gjorde det, så kunne de bare ikke tage nogen steder sammen.. men det betyder ikke at mine forældre har råd til (eller ville prioritere) at skulle betale for alle, hvis vi andre nu selv havde råd. Det er da fair nok.. hvis man skal til at veje alting op i penge og tjenester så bliver det hele da for sort og hvidt og ikke til at holde ud. 

Anmeld

3. februar 2013

Kløver

Nej det synes jeg ikke

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg går på ingen måde op i pengene. Vi mangler jo ikke noget, så som sådan er jeg ligeglad. Hans søskende mangler heller ikke penge, tværtimod. De tjener mere end han gør.

Jeg ved bare, at jeg selv ville blive ked af det, hvis det var mine forældre der gjorde sådan. Mine søskende og jeg har heller aldrig gået op i om den ene fik lidt mere end den anden osv. Men hvis mine forældre inviterer til noget, får vi alle tre buddet.

Anmeld

3. februar 2013

TNBC

Gigl skriver:

Det kommer lidt an på de andre søskendes situationer.

Jeg har selv tre søskende og vi har modtaget meget forskellig hjælpe fra vores forældre. I perioder har min søster feks haft en ret stram økonomi, de har hjulpet hende med bil og med ture de har taget på. Mig har de hjulpet på andre måder, og min bror og min anden søster på endnu andre måder. Forskellige måder. Og skulle man gøre det op i penge, så tror jeg forskellen er stor, men sådan synes jeg ikke man bør se på det. For selvom mine forældre måske betaler en tur sammen med en af mine andre søskende, så handler det om, at hvis de ikke gjorde det, så kunne de bare ikke tage nogen steder sammen.. men det betyder ikke at mine forældre har råd til (eller ville prioritere) at skulle betale for alle, hvis vi andre nu selv havde råd. Det er da fair nok.. hvis man skal til at veje alting op i penge og tjenester så bliver det hele da for sort og hvidt og ikke til at holde ud. 

Det har du skam ret i, men hendes kæreste bliver aldrig spurgt om han har lyst til at komme med nogen steder hen, men søskende kommer med til alt muligt. Det er da synd. Han vil da sikkert også gerne være sammen med sine forældre.
Min far har da også hjulpet mig og mine søskende på forskellige måder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.