Åhhh jeg er sikkert utålmodig menhar bare ikke ret meget mælk? Trods intensiv malkning i går aftes... Mikkel har suttet i brysterne det meste af natten men måtte ha lidt flaske kl 02 da han var virkelig sulten. Jeg kan på ingen måde mætte ham...
ved du evt hvor jeg kan få fat i sådan en lille sonde så jeg kan klister den på brystet. For tror simpelthen jeg skal helt af med den flaske for at få ham på mit bryst noget mere.. Ellers sover han så længe og sys det er svært at få det ti lat passe med malkemaskninen fordi jeg jo ikke ved hvornår han vågner igen og han må jo helst ikke vågne helt for så bliver han hys 
Altså kan slet ikke mærke min nedløbrefleks mere
så hvordan tror du jeg kan få den op at kører igen?
Jeg ved ikke hvor du kan få fat på en sonde, men det kan din SP nok hjælpe med.
Jeg ville helt klart gå kold tyrker og droppe flasken (indenfor rimelighedens grænser - din søn skal jo ikke sulte). Du må jo selv vurdere om det er til at holde ud, og hvis det bliver helt slemt kan du give ham lidt flaske for at tage toppen af sulten, som i nat.
Hvor meget mælk kommer der når du pumper ud? Jeg synes bare at du skal blive ved med at pumpe ud f.eks hver 2.-3. time.
En anden overvejelse som jeg ikke kender så meget til - men kunne det tænkes at hans appetitniveau er blevet sat ret højt op fordi han er vant til flasken? Så det ikke kun drejer sig om at maden skal komme hurtigt, men at han skal have virkelig eget? Synes tit man hører at flaskebørn har større appetit end ammebørn.
Og forresten: M.h.t. hans mavekneb, så ville jeg prøve at give ham dem her:
http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2616p.html
Det er helt uskadelige mælkesyrebakterier der allerede findes i vores tarmsystem og altså ikke noget hokus pokus.
Ammebørn får naturligt mælkesyrebakterier via brystmælk, men det gør flaskebørn ikke. Bakterierne er med til at opretholde en naturlig, afbalanceret bakterieflora i barnets tarmsystem. Det er ikke et vidundermiddel og det er ikke sikkert at det virker hos jer, men vi har brugt det siden vores dreng blev født og har aldrig haft problemer med maven. Undersøgelser har også vist at institutionsbørn der får mælkesyrebakterier ikke bliver ramt lige så hårdt af maveinfektioner.

Anmeld