Anonym skriver:
SKovrup hvor er du sød.. Tak jeg vidste ikke man bare ku ringe til nogen. Det overvejer jeg godt nok lige. For jo hurtigere jeg kommer i gang igen jo bedre... :-)
Jeg synes det er prisværdigt at du giver det en chance til når du kan se at din søn lider under erstatningen.
Jeg tror ikke at en ammerådgiver kan hjælpe dig specielt meget - jeg snakkede med dem da jeg havde problemer med amningen og de kunne ikke sige andet end hvad jeg kunne google mig frem til. Men det skader jo ikke at ringe.
Du må jo lære din søn at der kommer mælk, men at han bare skal arbejde lidt længere tid for det end ved flasken. Så gør hvad du kan for at få ham til at die også selvom han skriger. Med mig hjalp det nogle gange at skifte til helt nye stillinger - så ville han pludselig godt sutte lidt mere.
Hvordan er din nedløbsrefleks? Hvis den er lidt langsom kan det nogle gange hjælpe at massere brysterne og ryste dem mens man står foroverbøjet, for at få mælken til at løbe inden du lægger ham til. Måske en pumpe også kan hjælpe med dette? Men det har jeg ingen personlig erfaring med. Det vil nok være en rigtig god idé her i starten at få mælken til at løbe inden du lægger ham til, så han igen lærer at der kommer mælk ud af brysterne.
M.h.t. at ligge i sengen en hel dag - er dit store barn ikke i institution?
Jeg tror helt bestemt at du kan få din søn til at die hos dig igen. Spørgsmålet er bare i hvor lang tid det kommer til at være problematisk. Men hey - de første 5 mdr. af min amning var problematisk og jeg ammede til min dreng var knap et år, så man kan hvad man vil.
Men det vil nok være lidt nemmere at svare på om du med succes kan genoptage amningen hvis du fortæller lidt om hvorfor du stoppede?

Anmeld