Hurtig hjælp om genetablering af amning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.787 visninger
20 svar
9 synes godt om
3. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg søger lige hjælp og viden. Jeg har i 3 dage givet min søn flaske men han lider utrolig meget under det og fortryder derfor mit valg. Han har haft SÅ mange mavekneb og smerter trods jeg har givet grøn allomin som sku være mildere mod maven.. 

Så mit spørgsmål lyder på om jeg kan genoptage amningen. Jeg har stadig mælk, har ingen pille taget, da jeg ville deltidsamme men han valgte brystet fra efter det hurtige mælk var spist. Så derfor droppede jeg det. 
Men ja - jeg tror jeg vil forsøge og tænker jeg får kamp til stregen fordi han måske husker flasken? 

hvad tænker I og har i nogen gode råd??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg søger lige hjælp og viden. Jeg har i 3 dage givet min søn flaske men han lider utrolig meget under det og fortryder derfor mit valg. Han har haft SÅ mange mavekneb og smerter trods jeg har givet grøn allomin som sku være mildere mod maven.. 

Så mit spørgsmål lyder på om jeg kan genoptage amningen. Jeg har stadig mælk, har ingen pille taget, da jeg ville deltidsamme men han valgte brystet fra efter det hurtige mælk var spist. Så derfor droppede jeg det. 
Men ja - jeg tror jeg vil forsøge og tænker jeg får kamp til stregen fordi han måske husker flasken? 

hvad tænker I og har i nogen gode råd??? 

Jeg tænker, at du skal lægge ham til hver gang du har chancen og han viser tegn på sult. Og efter (først efter) endt amning malker du ud for at øge produktionen. Så vil jeg bestemt mene, at du kan få det op af igen! Men vigtigst af alt at han er med til at øge produktionen, for intet øger mælkeproduktionen bedre end baby selv. Held og lykke, synes det er flot du vil forsøge igen!

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvad så når han skriger fordi mælken er for svær at arbejde for? Skal jeg så tage ham fra eller lægge ham til igen og igen? 

har læst inde på ammenet. dk men sys lige jeg mangler den info omkring det. Og jeg skal self ikke supplere op, så han vil vel være sulten i nogle dage??? 

Anmeld

3. februar 2013

Mussen2

Prøv at kontakte din SP og evt.en ammerådgiver fra ammenet.

Jeg tænker du skal gå i seng sammen med barnet og blive der og bare have hud mod hud kontakte og lade barnet spise som det lyster.

Jeg forestiller mig barnet er så godt som nyfødt?

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

Nej nej barnet er 9 uger... Og jeg har desværre et større barn så kan ikke ligge i sengen en hel dag.. Men kan da binde ham i strækviklen og vi så har hud mod hud der.Vil sige at det ikke er mælkeproduktionen jeg er frygter for men mere om han vil spise ved mig. 

Vil han "til sidst" overgive sig og spise fra brystet igen? 

Anmeld

3. februar 2013

Mussen2

Anonym skriver:

Nej nej barnet er 9 uger... Og jeg har desværre et større barn så kan ikke ligge i sengen en hel dag.. Men kan da binde ham i strækviklen og vi så har hud mod hud der.Vil sige at det ikke er mælkeproduktionen jeg er frygter for men mere om han vil spise ved mig. 

Vil han "til sidst" overgive sig og spise fra brystet igen? 

God ide med viklen. Hudkontakt skulle jo fremme suttelysten/amningen.

Anmeld

3. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

ville ikke gå fra tråden uden at give dig et kram     det utrolig flot du vil kæmpe for det, det bliver nok ikke helt nemt, men tror  nu nok det kan lykkes, hvis du sætter dig det for, den lille skal ''bare'' vænne sig til igen at arbejde for maden, tænker jeg. men jeg ikke ekspert, vil nok råde dig til at snakke med en anmerådgiver fx fra forældre og fødsel, ganske gratis og det er kvinder som ved hvad de taler om, håber det lykkes

Anmeld

3. februar 2013

Anonym trådstarter

SKovrup hvor er du sød.. Tak jeg vidste ikke man bare ku ringe til nogen. Det overvejer jeg godt nok lige. For jo hurtigere jeg kommer i gang igen jo bedre... :-)

Anmeld

3. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

SKovrup hvor er du sød.. Tak jeg vidste ikke man bare ku ringe til nogen. Det overvejer jeg godt nok lige. For jo hurtigere jeg kommer i gang igen jo bedre... :-)

Jeg synes det er prisværdigt at du giver det en chance til når du kan se at din søn lider under erstatningen.

Jeg tror ikke at en ammerådgiver kan hjælpe dig specielt meget - jeg snakkede med dem da jeg havde problemer med amningen og de kunne ikke sige andet end hvad jeg kunne google mig frem til. Men det skader jo ikke at ringe.

Du må jo lære din søn at der kommer mælk, men at han bare skal arbejde lidt længere tid for det end ved flasken. Så gør hvad du kan for at få ham til at die også selvom han skriger. Med mig hjalp det nogle gange at skifte til helt nye stillinger - så ville han pludselig godt sutte lidt mere.

Hvordan er din nedløbsrefleks? Hvis den er lidt langsom kan det nogle gange hjælpe at massere brysterne og ryste dem mens man står foroverbøjet, for at få mælken til at løbe inden du lægger ham til. Måske en pumpe også kan hjælpe med dette? Men det har jeg ingen personlig erfaring med. Det vil nok være en rigtig god idé her i starten at få mælken til at løbe inden du lægger ham til, så han igen lærer at der kommer mælk ud af brysterne.

M.h.t. at ligge i sengen en hel dag - er dit store barn ikke i institution?

Jeg tror helt bestemt at du kan få din søn til at die hos dig igen. Spørgsmålet er bare i hvor lang tid det kommer til at være problematisk. Men hey - de første 5 mdr. af min amning var problematisk og jeg ammede til min dreng var knap et år, så man kan hvad man vil.

Men det vil nok være lidt nemmere at svare på om du med succes kan genoptage amningen hvis du fortæller lidt om hvorfor du stoppede?

Anmeld

4. februar 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes det er prisværdigt at du giver det en chance til når du kan se at din søn lider under erstatningen.

Jeg tror ikke at en ammerådgiver kan hjælpe dig specielt meget - jeg snakkede med dem da jeg havde problemer med amningen og de kunne ikke sige andet end hvad jeg kunne google mig frem til. Men det skader jo ikke at ringe.

Du må jo lære din søn at der kommer mælk, men at han bare skal arbejde lidt længere tid for det end ved flasken. Så gør hvad du kan for at få ham til at die også selvom han skriger. Med mig hjalp det nogle gange at skifte til helt nye stillinger - så ville han pludselig godt sutte lidt mere.

Hvordan er din nedløbsrefleks? Hvis den er lidt langsom kan det nogle gange hjælpe at massere brysterne og ryste dem mens man står foroverbøjet, for at få mælken til at løbe inden du lægger ham til. Måske en pumpe også kan hjælpe med dette? Men det har jeg ingen personlig erfaring med. Det vil nok være en rigtig god idé her i starten at få mælken til at løbe inden du lægger ham til, så han igen lærer at der kommer mælk ud af brysterne.

M.h.t. at ligge i sengen en hel dag - er dit store barn ikke i institution?

Jeg tror helt bestemt at du kan få din søn til at die hos dig igen. Spørgsmålet er bare i hvor lang tid det kommer til at være problematisk. Men hey - de første 5 mdr. af min amning var problematisk og jeg ammede til min dreng var knap et år, så man kan hvad man vil.

Men det vil nok være lidt nemmere at svare på om du med succes kan genoptage amningen hvis du fortæller lidt om hvorfor du stoppede?

Jeg snakekede med en ammerådgiver og det rigtig godt. Hun gav klart nogle gode råd. Og mit spørgsmål gik mest på hvordan jeg sku agere når han nu skreg efter mælk men ikke ville sutte den tykke mælk ud. 

Jeg stoppede amningen fordi jeg har utrolig mange bekymringer i forhold til min erfaring med mit sidste ammeforløb, med  den store dreng. Da han var 5 uger havde han stadig kun taget 100 g på siden fødslen og en tur frbi børneafdelingen i en uge gjorde vi fandt frem til hvorfor, født med en skjult ganespalte - hvilket gjorde han kke kunne holde trykket ret længe. Så jeg malkede ud i 3 mdr og gav det på flasken. 

Så jeg har de alle 9 uger hele tiden frygtet om min dreng tog nok på.... Han tager gennemsnitligt 20 g på om dagen hvilket jo er fint men til min skræk ikke godt nok da den hurtig kan blive for lav, fremfor hvis det var 30 g om dagen han tog på..

Men efter flere snakke med veninder og familie er det gået op for mig at 20 g er jo fint.Han er bare sin egen og er jo i trivsel...

Jeg opgav ikke amningen pga manglende mælk eller noget, så den del tror jeg bestemt ikke bliver et problem. Det er mig selv. Og så havde jeg ret svært ved den store dreng på 15 mdr valgte/vælger mig totalt fra fordi lillebror altid er på armenen om aftenen.. Altså når jeg så endelig slap ham. 
Han har haft mavekneb siden han blev født. De begyndte så er ligge fra 03.30 - 6.00. Så jeg var/er også udkørt og tænkte det måske ku hjælpe( haha der brugte jeg vidste ikke hovedet) eller  i det mindste så kunne faren tage over i weekenden. Men det er da kun blevet værre også derfor jeg virkelig har fortrudt.

NÅ.... når den laaange historie så er fortalt vil jeg sige at vores nat har gået godt. En af rådene var at give ham mad inden han rigtig vågnede op så han ikke kom itanke om det sku gå hurtigere men ret instinktivt bare begyndte at sutte. Han fik lidt sukkervand kl 02 hvilket også gav godt ud for hans mavekneb som jo starter 03.30 (skal lige siges det blev MEGET bedre efter vi var ved kiropraktor, men nogle næter værre end andre) For han græd slet ikke af dem i nat. 

Men forbi falck i dag og leje en bryst-pumpe, så jeg kan malke ud efter hver gang han har lagt ved mig. Så må den produktion huritg være oppe igen.. :-) Også til at få mælken til at løbe ja lige inden han skal spise så han ikke når at blive så hys at han så slet ikke vil tage fat... 

Tak for de gode råd :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.