Skråstol hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

birthee

Jeg har en skråstol som kan ligges helt ned, men fra hvornår må baby bruge den, tænker fx når vi spiser aftensmad???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

mth1987

birthee skriver:

Jeg har en skråstol som kan ligges helt ned, men fra hvornår må baby bruge den, tænker fx når vi spiser aftensmad???

Syntes at jeg har læst fra Sundhedsstyrelsen at det er fra et par mdr

Anmeld

3. februar 2013

lycly

Jeg tror Julia sad/lå i den første gang da hun var 1 1/2 måned eller sådan. Men meget kort tid, da hun var omkring 2 mdr brugte jeg den når vi spiste og når jeg skulle i bad og var alene med hende

Anmeld

3. februar 2013

Julemusen

Vi fik at vide af sundhedsplejersken at vi ikke måtte bruge den og at det var bedre at lade barnet ligge på et tæppe så det kan bevæge sig. Men ved at min svigerinde brugte en til hendes børn fra de var Ca 2 måneder. Men ikke mere end et kvarter ad gangen :-)
Prøvede også at proppe min søn i en engang hvor jeg ville i bad og var alene. Men det ville knægten godt nok ikke. :-)

Anmeld

3. februar 2013

kekp

birthee skriver:

Vi brugte den fra ca 2 mdr. Selvom at man ikke anbefaler at man bruger den var den guld værd herhjemme. Bare det ikke er for lang tid ad gangen så sker der intet ved at bruge den

Anmeld

5. februar 2013

frk andreasen

birthee skriver:

Jeg bruger den i kort tid af gangen nu og min den mindste er 8 uger men den er for det meste lagt helt ned

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Vi brugte den fra vores datter var 1½ måned gammel men kun meget meget kort tid af gangen. Fx når vi spiste eller hvis hun er med i køkkenent. Her er ret "fodkoldt" herhjemme så ville ikke bare ligge hende på det kolde gulv

Nu er hun lidt over 4 mdr. og sidder i sin skråstol når hun får grød eller er med i køkkenet.

Anmeld

5. februar 2013

baby012

Vi bruger den ikke.. Sp har på det kraftigste frarådet det.. 

istedet havde vi liften på bordet.. Det var rigtig hyggeligt og hun nød at være med  

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Vi bruger den ikke.. Sp har på det kraftigste frarådet det.. 

istedet havde vi liften på bordet.. Det var rigtig hyggeligt og hun nød at være med  

Det skal de jo gøre..- for nogle mennesker kan ikke finde ud af adm. det og så ender det med at skråstolen er "babysitteren" og det hæmmer jo i den grad deres motoriske udvikling. MEN alt med måde ...

En skråstol er IKKE farlig!

Min datter får jo sin grød imens hun sidder iden. Jeg ønsker ikke at have hende siddende på skødet. Kontakten/øjenkontakten er MEGET bedre når hun sidder overfor mig!

Anmeld

5. februar 2013

Fenja09

birthee skriver:

Man siger fra de kan holde hovedet selv, så omkring 3 måneder. Det skal selvfølgelig begrænses så meget som muligt, da en baby ikke er udviklet til at sidde i længere tid. De sidder i forvejen i både autostol, bæresele osv. Så i skal se på jeres forbrug over hele dagen, altså hvor meget barnet i forvejen sidder.

Alt med måde.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.