Omsorgsdag studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

Victoriasmor88

serinasmor skriver:

Hmm ... det kan faktisk godt være der er forskel på hvilken videregående uddannelse det er .... ville nok spørge studievejledningen ... hvor jeg gik var der ikke mødepligt.. Og ved der heller ikke er det på universitet ... men igen ... der kan være andre regler for pædagog seminarer osv

Min søster læser til pædagog i aalborg og hun har mødepligt. de kan have 20% fravær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Zelinasmor

Prinsesse2ben skriver:

Jeg går på ucl Lillebælt som sygeplejerske og vi har altså mødepligt. Sådan er det blevet på de fleste videregående uddannelser, sådan var det ikke da jeg startede i 2009. Du kan ikke tage omsorgsdag eller barnets første sygedag, altså det kan du jo godt, men det bliver registret som fravær. Jeg har selv en lille datter og vi klarer det fint, skulle hun blive syg uden at det er alvorligt, så har vi pasning. 

Det er jo også dejlig nemt når man har pasningsmuligheder. Det har jeg ikke. Har familien 50km væk og det er det. Er selv om alt.

Anmeld

3. februar 2013

serinasmor

Prinsesse2ben skriver:

Min søster læser til pædagog i aalborg og hun har mødepligt. de kan have 20% fravær

Hvis der havde været mødepligt på mit studie havde der nøj heller ikke været så mange gange hvor vi kun var 2-3 fremmødte

Anmeld

3. februar 2013

wamse

xoxotasha skriver:

Det er jo også dejlig nemt når man har pasningsmuligheder. Det har jeg ikke. Har familien 50km væk og det er det. Er selv om alt.

Som enlig forsørger fik jeg af vide, at jeg jo selv havde valgt at starte på uddannelsen, så der var ikke hensyn til at man var alene om det.

Anmeld

3. februar 2013

Victoriasmor88

xoxotasha skriver:

Det er selvfølgelig også rigtig træls for dig. Men børn kan jo have mange sygedage, og hvis man ikke er der til undervisningen så er det jo heller ikke så fedt for de andre studerende der kommer i gruppe med en der ikke har været der og det er desværre ikke altid at man selv bestemmer grupperne.

Har du ikke mulighed for fjernundervisning evt ?  

Anmeld

3. februar 2013

Victoriasmor88

wamse skriver:

Som enlig forsørger fik jeg af vide, at jeg jo selv havde valgt at starte på uddannelsen, så der var ikke hensyn til at man var alene om det.

Det var præcis det samme jeg fik af vide, nu er jeg ikke enlig, men min har heller ikke altid nemt ved at finde pasning, især når jeg som studerende skal have natte, weekend  og aftenvagter.. Men har fået besked på at det er mit problem, hvilket jo også er fair nok.  

Anmeld

3. februar 2013

AnnaK89

Prinsesse2ben skriver:

Jeg går på ucl Lillebælt som sygeplejerske og vi har altså mødepligt. Sådan er det blevet på de fleste videregående uddannelser, sådan var det ikke da jeg startede i 2009. Du kan ikke tage omsorgsdag eller barnets første sygedag, altså det kan du jo godt, men det bliver registret som fravær. Jeg har selv en lille datter og vi klarer det fint, skulle hun blive syg uden at det er alvorligt, så har vi pasning. 

Så er det altså meget forskelligt fra sted til sted.
Jeg gik på sygeplejerskeuddannelsen i Hjørring og der var ikke mødepligt. Det hed bare ansvar for egen læring.

Anmeld

3. februar 2013

Victoriasmor88

Så er det altså meget forskelligt fra sted til sted.
Jeg gik på sygeplejerskeuddannelsen i Hjørring og der var ikke mødepligt. Det hed bare ansvar for egen læring.

Det kommer an på hvornår du gik der.. Det blev nemlig ændret da jeg gik på barsel så det må ha' været 2011. Det blev ændret netop fordi at alt for mange bare valgte at blive hjemme, og man så i grupperne ikke havde et fælles udgangspunkt. Så ansvar for egen læring er jo ganske fint, men en stor del af læringen på sygeplejerskeuddannelse i dag er i grupper, og så er det ikke fedt hvis man ender i en gruppe på 6 hvor de 4 af dem ikke havde været til undervisningen, og dermed ikke havde samme forudsætninger  

Anmeld

3. februar 2013

AnnaK89

Prinsesse2ben skriver:

Det kommer an på hvornår du gik der.. Det blev nemlig ændret da jeg gik på barsel så det må ha' været 2011. Det blev ændret netop fordi at alt for mange bare valgte at blive hjemme, og man så i grupperne ikke havde et fælles udgangspunkt. Så ansvar for egen læring er jo ganske fint, men en stor del af læringen på sygeplejerskeuddannelse i dag er i grupper, og så er det ikke fedt hvis man ender i en gruppe på 6 hvor de 4 af dem ikke havde været til undervisningen, og dermed ikke havde samme forudsætninger  

Jeg gik der fra sep 2011 til feb 2012, og der var det ikke blevet sådan.

Anmeld

3. februar 2013

Victoriasmor88

AnnaKJ skriver:

Jeg gik der fra sep 2011 til feb 2012, og der var det ikke blevet sådan.

Så er det nok bare forskelleligt fra sted til sted måske du har gået i klasse med min søster så, hun gik der nemlig også ganske kort på det tidspunkt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.