Omsorgsdag studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.665 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

Zelinasmor

Hvis man går på en vidergående uddannelse, har man så "ret" til barnets 1 sygedag (omsorgsdag) uden at det påvirker end fravær i form af SU.  Kan intet finde på nettet om det. Eller er det kun folk i JOB der har ret til at tage barnets 1 (2) sygedag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

serinasmor

xoxotasha skriver:

Hvis man går på en vidergående uddannelse, har man så "ret" til barnets 1 sygedag (omsorgsdag) uden at det påvirker end fravær i form af SU.  Kan intet finde på nettet om det. Eller er det kun folk i JOB der har ret til at tage barnets 1 (2) sygedag???

Som studerende på en videregående uddannelse har du ikke ret til omsorgsdage .. til gengæld har du som regel heller ikke mødepligt og derfor kan du godt lade være med at tage afsted i skole når barnet er syg ... hvis du afleverer dine opgaver og er studieaktiv går det ikke udover din su

Anmeld

3. februar 2013

serinasmor

Til gengæld går du glip af forelæsning og så jan set jo være sværere at følge med

Anmeld

3. februar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
xoxotasha skriver:

Du har ret til at tage barnets første sygdag også på su. Det vil bare blive registreret som egen sygdag. Sådan er det på pædagogseminariet. Skal du i lønnet praktik har man ret til barnets første sygdag og 2 omsorgsdage pr barn pr år

Anmeld

3. februar 2013

LinLin

xoxotasha skriver:

Barns første sygedag og omsorgsdag er ikke det samme....

Anmeld

3. februar 2013

Zelinasmor

hannetheis skriver:

Du har ret til at tage barnets første sygdag også på su. Det vil bare blive registreret som egen sygdag. Sådan er det på pædagogseminariet. Skal du i lønnet praktik har man ret til barnets første sygdag og 2 omsorgsdage pr barn pr år

Okay tak. Jeg går på pædagog uddannelsen UC syd.

Anmeld

3. februar 2013

Zelinasmor

serinasmor skriver:

Som studerende på en videregående uddannelse har du ikke ret til omsorgsdage .. til gengæld har du som regel heller ikke mødepligt og derfor kan du godt lade være med at tage afsted i skole når barnet er syg ... hvis du afleverer dine opgaver og er studieaktiv går det ikke udover din su

Jeg er næsten lige startet på pædagog uddannelsen UC syd. Og troede faktisk at der var mødepligt. Men det kan være du har ret 

Anmeld

3. februar 2013

serinasmor

xoxotasha skriver:

Jeg er næsten lige startet på pædagog uddannelsen UC syd. Og troede faktisk at der var mødepligt. Men det kan være du har ret 

Hmm ... det kan faktisk godt være der er forskel på hvilken videregående uddannelse det er .... ville nok spørge studievejledningen ... hvor jeg gik var der ikke mødepligt.. Og ved der heller ikke er det på universitet ... men igen ... der kan være andre regler for pædagog seminarer osv

Anmeld

3. februar 2013

Zelinasmor

serinasmor skriver:

Hmm ... det kan faktisk godt være der er forskel på hvilken videregående uddannelse det er .... ville nok spørge studievejledningen ... hvor jeg gik var der ikke mødepligt.. Og ved der heller ikke er det på universitet ... men igen ... der kan være andre regler for pædagog seminarer osv

Okay. Men mange tak for dit svar. Jeg mailer lige min studievejleder 

Anmeld

3. februar 2013

Victoriasmor88

xoxotasha skriver:

Jeg går på ucl Lillebælt som sygeplejerske og vi har altså mødepligt. Sådan er det blevet på de fleste videregående uddannelser, sådan var det ikke da jeg startede i 2009. Du kan ikke tage omsorgsdag eller barnets første sygedag, altså det kan du jo godt, men det bliver registret som fravær. Jeg har selv en lille datter og vi klarer det fint, skulle hun blive syg uden at det er alvorligt, så har vi pasning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.