Hej med dig
Jeg syntes at det lyder lidt depression/ stress agtigt.
Jeg syntes at du skal tage og snakke med din mand i aften og prøve ikke at lægge skjul på noget som helst.
Derefter vil jeg sige at en psykolog.
Jeg vil derefter gøre opmærksom på noget som har reddet vores liv sammen hjemme hos os. Min mand har en depression men er nu i stærk og hurtig bedring pga. det her
http://www.hjernetraening.dk/Her er lidt om det - jeg har lånt det meste fra deres hjemmeside og selv
Skrevet der sammen. EEG Hjernetræning, det hedder også neurofeedback og behandler ADHD, Asberger, angst og depression.
Det er noget med at de ved hjælp af en elektroencephalograf med en masse elektroder rundt om på hovedet, og så kan de se og give feedback på hjerneaktivitet som både ligger til grund for vågenheds- og opmærksomhedsniveau, emotioner, opfattelse, hukommelse, tænkning, koncentration og handling.
Elektroencephalografen er forbundet med en computer. På computeren er der indlagt et avanceret software der giver feedback på hjernebølgerne i form af musik, lyde og/eller computeranimationer. Her igennem bliver det muligt at opsætte nogle træningsprogrammer hvor man træner på at øge nogle hjernebølger og hæmme andre.
Træningen handler om at finde ind til den mentale tilstand hvor den ønskede hjerneaktivitet kommer over et bestemt niveau, og den uønskede hjerneaktivitet kommer under et bestem niveau. Når det lykkes at komme ind i denne tilstand, bevæger animationen sig og/eller musikken kører. I det man kommer ud af tilstanden ændrer hjerneaktiviteten sig, og computeranimationen og/eller musikken standser. Meningen er at man efter gentagen træning, kender den mentale sindstilstand så godt at man kan vælge at gå ind i den uden hjælp fra softwaret.
Min mand er blevet sit normale glade jeg efter 3 uger med 3x1 times træning om ugen.
Held og lykke og få gjordt noget! Alt andet er synd for både dig og din familie