Forvirret over termin - kan man få tidlig scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2013

baby012

Anonym skriver:

Okay, ved ikke helt om jeg skal tage sådan en. Skal også til betalt kønsscanning i uge 14, det om 7 uger.

Ellers bare vent

NF er jo "lige om hjørnet " (ved godt det er lang tid at vente) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Ellers bare vent

NF er jo "lige om hjørnet " (ved godt det er lang tid at vente) 

Lige præcis, men vil uanset lige ringe ned til min læge mandag og høre om det kan passe. Sygeplejersken kan jo have kigget forkert.

Anmeld

3. februar 2013

baby012

Anonym skriver:

Lige præcis, men vil uanset lige ringe ned til min læge mandag og høre om det kan passe. Sygeplejersken kan jo have kigget forkert.

Det rigtig kan også være de vil tage en blodprøve  

Anmeld

3. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er meget i tvivl omkring min termin og hvor langt jeg er henne. Kan sagtens huske sidste mens første dag, men problemet er:

- Jeg regner til at være 6+1, det vil sige termin 27/28 september.
- Min læge regner mig til at være 6+1 men have termin 29 september, men hvis jeg regner frem til 29 september vil jeg kun være 5+6 idag.

Samt, blødte jeg ikke så meget sidst, så er lidt i tvivl om jeg måske faktisk er længere henne end det.

det er 1 dag... 1 dag! - synes virkelig det vil være fjollet at gå og bruge engeri og kræfter på at tænke så meget over 1 dag!

støreste delen af gravide får alligvel deres terminsdato ændret til NF.

- men stort tillykke med graviditeten, nyd du det hellere i stedet for at tænke over 1 dag

Anmeld

3. februar 2013

tarkoflen

FrkZier skriver:

det er 1 dag... 1 dag! - synes virkelig det vil være fjollet at gå og bruge engeri og kræfter på at tænke så meget over 1 dag!

støreste delen af gravide får alligvel deres terminsdato ændret til NF.

- men stort tillykke med graviditeten, nyd du det hellere i stedet for at tænke over 1 dag

Helt enig!

Til trods for at vores baby er "sat sammen" af et æg og en sædcelle, så de ved præcis hvornår befrugtningen er sket, så blev jeg rykket en dag til NF og en dag betyder jo intet! Hvis vi snakkede flere uger, ja så ville jeg også give lægen et kald, ellers må jeg nok sige, at jeg synes det er spild af lægens tid... Men sådan er vi så forskellige

Tillykke med graviditeten TS

Anmeld

3. februar 2013

Kløver

Jeg fik af andre årsager tidligt og var helt i starten, jeg fik i 6 uge 2 gang scanning, og hun var usikker på termin, men de ville rette til ved nf, og der blev jeg sat næsten 1 mdr tilbage ialt fra den 1 termin lægen havde skrevet. Har du regelmæssig cyklus og ikke svinger rigtig meget, er det ikke nødvendigt, terminen er jo også kun ca dato tillykke med spiren og skal nok rette til ved nf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.