Forvirret over termin - kan man få tidlig scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg er meget i tvivl omkring min termin og hvor langt jeg er henne. Kan sagtens huske sidste mens første dag, men problemet er:

- Jeg regner til at være 6+1, det vil sige termin 27/28 september.
- Min læge regner mig til at være 6+1 men have termin 29 september, men hvis jeg regner frem til 29 september vil jeg kun være 5+6 idag.

Samt, blødte jeg ikke så meget sidst, så er lidt i tvivl om jeg måske faktisk er længere henne end det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er meget i tvivl omkring min termin og hvor langt jeg er henne. Kan sagtens huske sidste mens første dag, men problemet er:

- Min læge regner mig til at være 6+1 men have termin 29 september, men hvis jeg regner frem til 29 september vil jeg kun være 5+6 idag.

Samt, blødte jeg ikke så meget sidst, så er lidt i tvivl om jeg måske faktisk er længere henne end det.

Altså hvis det kun er en dag der kan være tale om så får du ikke men man må jo altid gerne selv betale.. mange bliver alligevel rykket når de når nf

Anmeld

2. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Altså hvis det kun er en dag der kan være tale om så får du ikke men man må jo altid gerne selv betale.. mange bliver alligevel rykket når de når nf

Det ved jeg. Men prøver at ringe til lægen på mandag, mest for lige at høre om det kan passe. For synes altså ikke helt det passer sammen.

Anmeld

2. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej piger.

Det ville jeg slet ikke bruge kræfter på at tænke over når det kun er 1-2 dage.. Da jeg fandt ud af jeg var gravid beregnede jeg min termin til 1/4.. Lægen regnede den ud til 30/3 - og til NF satte hun den til 29/3

Så spild da ikke unødvendige kræfter på at tænke over det

.. og forresten tillykke med spiren

Anmeld

2. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Det ville jeg slet ikke bruge kræfter på at tænke over når det kun er 1-2 dage.. Da jeg fandt ud af jeg var gravid beregnede jeg min termin til 1/4.. Lægen regnede den ud til 30/3 - og til NF satte hun den til 29/3

Så spild da ikke unødvendige kræfter på at tænke over det

.. og forresten tillykke med spiren

Tak

Anmeld

2. februar 2013

Dot D

Først vil jeg gerne sige tillykke med graviditeten, dernæst vil jeg sige, at du ikke skal gøre noget, og du skal heller ikke være nervøs. Det er så få dage der er tale om, så det har ikke noget at sige i det lange løb.

Du får nok en ny dato til din nakkefoldsscanning, og den kan så måske sige den 26., så det kan altså svinge lidt

Anmeld

2. februar 2013

baby012

Da vi nåede til nf var jeg en uge længere end beregnet  

bare rolig, du bliver bare rykket til nf hvis du ikke er langt nok henne.. Og der får du den endelige termins dato.. 

men er du meget i tvivl koster en tidlig scanning ikke så meget og det kan man jo altid få  

Anmeld

2. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Da vi nåede til nf var jeg en uge længere end beregnet  

bare rolig, du bliver bare rykket til nf hvis du ikke er langt nok henne.. Og der får du den endelige termins dato.. 

men er du meget i tvivl koster en tidlig scanning ikke så meget og det kan man jo altid få  

Hvad koster sådan en ca?

Anmeld

2. februar 2013

baby012

Anonym skriver:

Hvad koster sådan en ca?

600 hos Scanningsjordmoren

• Faglig vurdering af din graviditet
  • Mulighed for at få svar på dine spørgsmål af en jordemoder
  • Billeder med hjem af din baby
  • Din scanning optaget på DVD
  • Ny tid hvis du i forhold til den beregnede termin ikke er så langt henne, at hjertet kan ses med ultralyd
  • Henvisning til sygehus, hvis graviditeten ikke udvikler sig normalt
  • Den tidlige scanning koster 600 kr., de efterfølgende scanninger, du måtte have brug for inden nakkefoldsscanningen koster kun 400 kr.

Anmeld

2. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

600 hos Scanningsjordmoren

• Faglig vurdering af din graviditet
  • Mulighed for at få svar på dine spørgsmål af en jordemoder
  • Billeder med hjem af din baby
  • Din scanning optaget på DVD
  • Ny tid hvis du i forhold til den beregnede termin ikke er så langt henne, at hjertet kan ses med ultralyd
  • Henvisning til sygehus, hvis graviditeten ikke udvikler sig normalt
  • Den tidlige scanning koster 600 kr., de efterfølgende scanninger, du måtte have brug for inden nakkefoldsscanningen koster kun 400 kr.

Okay, ved ikke helt om jeg skal tage sådan en. Skal også til betalt kønsscanning i uge 14, det om 7 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.