SRP skriver:
Hej piger
Den anden dag ved lægen fandt hun en smule sukker i min urin og ville derfor sende mig til glukosebelastning på OUH. Mit blodsukker var 5,5 (det var næsten to timer siden jeg havde spist). Nå men i går ved jordemoderen var der intet sukker i min urin - heldigvis. I går eftermiddags drak jeg en alm. dåse cola, spiste et stykke kage og lidt slik og efter lidt mere end to timer tjekkede jeg urinen hjemme, da jeg havde lidt sticks liggende og den kom helt op på +2 lidt på vej mod +3 i glukose
Betyder det jeg har sukkersyge eller er det naturligt der er sukker i urinen, når jeg havde indtaget så meget sukker? Ville den også slå ud på raske ikke gravide???? Jeg er så bange for at jeg skal til at udvikle sukkersyge. Har taget 10 kg på startede på 51 med bmi på 19, så er på den måde ikke i risiko.
Burde den slå så meget ud på testen, hvis alt var i orden. Hvad er jeres erfaringer?
Et blodsukker på 5,5 er ganske fint - det var mere hvis det nåede op omkring 7-8 stykker du som gravid skal reagere. Du kan prøve at måle ca 1,5-2 timer efter du har spist.
Dit blodsukker vil helt automatisk stige når der er spist så meget sukker og testet kort tid efter.
Jeg fik bl.a. svangerdiabetes, så jeg kender hele rumlen. I maj måned fik jeg så konstateret diabetes type 2 - jeg er under heftig undersøgelse imens jeg er gravid 
Anmeld