Man behøver ikke have sukkersyge fordi man udskiller sukker i urinen ligesom man ikke nødvendigvis udskiller sukkeret i urinen når man har graviditetsbetinget sukkersyge. - jeg har ikke en gang slået ud på sukker i urinen selvom jeg har fået sukkersyge. Men jeg regulerer jo også blodsukkeret via kosten. Den mængde sukker du indtog inden tisseprøven ville jeg have fået et kæmpe højt blodsukker af men ikke sikkert jeg ville slå ud i urinen.
Det ville derfor være langt mere valid hvis du havde målt dit blodsukker 1,5 time efter indtag. - men det er jo lidt svært hvis ikke man har et blodsukker apperat,

Graviditetsbetinget sukkersyge skyldes et hormon i moderkagen der gør en insulinresistent. Dette betyder at man ikke producerer nok insulin ifht hvad kroppen skal bruge for at nedbryde sukkeret. Der hvor folk uden sukkersyge skal bruge et insulinmolekyle skal vi med gbs bruge 2-3.
Nå men det jeg egentlig bare ville sige er at mange uden sukkersyge udskiller sukker i urinen, så derfor kan man ikke udelukkende ud fra det sige om du har det. Men det kan glukosetesten d. 8.

held og lykke med det.
Anmeld