Hjælp til amning ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. januar 2013

simone_jacobsen

Hej kvinder.

Har en dreng på 14 dage og har spiser meget hurtigt hvilket også gør, at han har problemer med luft i maven
Min spørgsmål er egentlig bare hvor lang tid, af gangen, i ammede - mine amninger tager ca 10-15 min så sover han og gider ikke have mere. Han får mad med ca 2-4 timers mellemrum og om natten kan der snildt gå 5-6 timer i mellem (vores SP siger jeg ikke skal vække ham). På sygehuset kunne han sagtens ligge 1-1 1/2 ved brystet..

Er bare bekymret for om drengen får nok mad? Hvad tænker i?

Er liidt desperat!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Ka+Ma=Be

Hvis han virker glad og tilfreds og bleerne er fine, så ville jeg ikke bekymre mig  

En nem måde at tjekke det på, er at malke ud engang imellem og se hvor meget mælk du har

Går amningen ellers problemfrit? Bruger du ammebrikker eller andet? Sutter han godt?

Tillykke med guldklumpen 

Anmeld

31. januar 2013

simone_jacobsen

Ka+Ma=Be skriver:

Hvis han virker glad og tilfreds og bleerne er fine, så ville jeg ikke bekymre mig  

En nem måde at tjekke det på, er at malke ud engang imellem og se hvor meget mælk du har

Går amningen ellers problemfrit? Bruger du ammebrikker eller andet? Sutter han godt?

Tillykke med guldklumpen 

Han har en del - nok mange - maveknep, men tænker ikke at det hænger sammen med om han er mæt eller ej?!

Bleerne er fine - orange med 'korn' - ad

Syntes ellers at amningen går fint, det gør pi**e ondt men sådan er det jo bare. Har haft brugt ammebrikker og gør det lidt engang i mellem. Han sutter fint - han sutter i hvertfald vorterne laange

Åhh mange tak - og tak for dit svar. Det hele er bare så nyt her i starten og man aner jo intet, når det er ens første...

Anmeld

31. januar 2013

Aagaard

simone_jacobsen skriver:

Hej kvinder.

Har en dreng på 14 dage og har spiser meget hurtigt hvilket også gør, at han har problemer med luft i maven
Min spørgsmål er egentlig bare hvor lang tid, af gangen, i ammede - mine amninger tager ca 10-15 min så sover han og gider ikke have mere. Han får mad med ca 2-4 timers mellemrum og om natten kan der snildt gå 5-6 timer i mellem (vores SP siger jeg ikke skal vække ham). På sygehuset kunne han sagtens ligge 1-1 1/2 ved brystet..

Er bare bekymret for om drengen får nok mad? Hvad tænker i?

Er liidt desperat!!

Han får helt sikkert nok mad! Det lyder helt og aldeles perfekt!
Nu er mælken jo løbet til - det han gjorde på sygehuset var at fortælle brysterne at nu skulle de igang med at lave den der mælk altså!
Nu laver de masser af mælk til ham og han er tilfreds og sover godt bagefter. Hvis han ikke fik nok skulle han nok sige til.

Tillykke med ham

Anmeld

31. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea var baby spiste hun aldrig mere end højest  10-15 min til hvert måltid. Hun fik kun ved en babs pr måltid, også spiste hun hver 3-5 time. 

Så længe din baby er kvik og vågen og har reglmæsige våde bleer behøver du ik bekymre dig! Vh stine

Anmeld

31. januar 2013

simone_jacobsen

Aagaard skriver:

Han får helt sikkert nok mad! Det lyder helt og aldeles perfekt!
Nu er mælken jo løbet til - det han gjorde på sygehuset var at fortælle brysterne at nu skulle de igang med at lave den der mælk altså!
Nu laver de masser af mælk til ham og han er tilfreds og sover godt bagefter. Hvis han ikke fik nok skulle han nok sige til.

Tillykke med ham

Det var en dejligt svar
Når det er den første bliver man bare såå bekymret og INGEN ting

Og mange tak

Anmeld

31. januar 2013

LilleChelle

Hvis han er veltilpas og glad, får han nok. 

Du må stole på at han selv viser dig hvornår han er sulten  

At han har luft i maven og 'mavekneb' skyldes ikke at han spiser hurtigt. Det skyldes at maven stadig er helt ny og 'maveknebene' der blot er at baby ikke kan forstå hvad der sker i maven på den, aftager efter 2. eller 3. måned

Anmeld

31. januar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

nogen børn spiser hurtigt, andre langsomt. hvert barn er forskelligt

virker han ellers normal, glad og  tilfreds?

Det med at malke ud kan du ikke altid regne med,  nogen kan ikke malke ud,  gå efter hvordan den lille fyr har det,  hvis han har det godt ud over luften i maven som driller, stol da på din produktion af mælk er ok.  Jeg fik anbefalet mylicon  dråber,  mener jeg de hed, de gør at luften i maven bliver til en masse små luft bobler i stedet for en masse store som kan irritere, måske du kunne overveje dem hvis det bliver ved?

Anmeld

31. januar 2013

simone_jacobsen

StineW79 skriver:

Da thea var baby spiste hun aldrig mere end højest  10-15 min til hvert måltid. Hun fik kun ved en babs pr måltid, også spiste hun hver 3-5 time. 

Så længe din baby er kvik og vågen og har reglmæsige våde bleer behøver du ik bekymre dig! Vh stine

Jamen det lyder jo fuldstændig ligesom William.
Det er simpelthen så rart at denne side eksistere, så kan man dele og få svar på sine spørgsmål/bekymringer fra folk med erfaring! Dejligt!!!

Tusinde tak for dit svar - dejligt beroligende

Anmeld

31. januar 2013

simone_jacobsen

LilleChelle skriver:

Hvis han er veltilpas og glad, får han nok. 

Du må stole på at han selv viser dig hvornår han er sulten  

At han har luft i maven og 'mavekneb' skyldes ikke at han spiser hurtigt. Det skyldes at maven stadig er helt ny og 'maveknebene' der blot er at baby ikke kan forstå hvad der sker i maven på den, aftager efter 2. eller 3. måned

Han er veltilpasvog glad

Tusinde tak for dit svar - særligt stykket med maveknep! Rart at vide, at det 'bare' er begynder vanskeligheder for hans lille mave, for puhaa hvor han kan blive ked af det - og det gør ondt på moderen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.