Frygteligt!!!!
Flere skriver man kan aflevere barnet på sygehuset, hos politiet osv - men er det nu også så lige til?? Kan man bare aflevere sit barn uden at blive stillet til ansvar for noget??
Dermed ikke sagt at det er ok det moderen har gjort.. Men klart et råb om hjælp og forhåbentlig et håb om at bettepigen blev fundet i tide og får et godt liv som moderen på tragisk vis ikke mener hun kan give barnet...
jeg mener at der har været snak om noget med babysluser på landet sygehuse... et sted hvor man kan aflevere et barn i en "sluse" hvor der er varmt. og så er der en alarm der går af og så kan moren (eller faren eller hvem der nu afleverer) nå at smutte.. og hun kan gå frit.. og så kommer der noget sygehuspersonale og henter barnet... så lider barnet ingen skade (ud over de psykologiske skader ved ikke at have en fast omsorgsperson, men flere)
MEn jeg tror ikke at der er sket så meget på den front..
jeg ved at det er noget de har i Tyskland... og sikkert også andre lande..
og det er virkelig forfærdeligt at man kan efterlade en lille baby på den måde, selvom der gjort noget for at barnet ikke skulle fryse (der var en pude og nogle håndklæder i tasken så vidt jeg kan se, men der er jo PISSE KOLDT udenfor) men det er godt at babyen er fundet i live..
http://politiken.dk/udland/ECE1669886/uoenskede-spaedboern-kan-afleveres-i-lune-kasser/ - lidt om hvordan de gør i tyskland..
Anmeld