Spædbarn fundet i taske i Valby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2013

LRJ

Sys ikk at i skal sidde og angribe moderen i dette, hva nu hvis moderen er stofmisbruger og ikl er ved sit fulde fem og det så er faderen der har gjort dette og moderen først opdager det senere ? 

Eller hva hvis det er et meget troende far der har gjort det fordi hans datter ikk er gift? Eller hvis hun er teenager?

Men det er ganske forfærdeligt at det sker, stakkels barn uanset hvem der har efterladt det .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2013

Janni.

Lone H. skriver:

Sys ikk at i skal sidde og angribe moderen i dette, hva nu hvis moderen er stofmisbruger og ikl er ved sit fulde fem og det så er faderen der har gjort dette og moderen først opdager det senere ? 

Eller hva hvis det er et meget troende far der har gjort det fordi hans datter ikk er gift? Eller hvis hun er teenager?

Men det er ganske forfærdeligt at det sker, stakkels barn uanset hvem der har efterladt det .. 

du har så ret. Jeg tager nogen af mine ord i mig igen. Jeg har blot tænkt at det måtte være en mor der havde efterladt sit barn. Havde virkelig ikke tænkt så langt. 

Anmeld

31. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Helt forfærdenligt!! Håber at baby kommer sig helt! Og hvis det er vil jeg da gerne tage baby, så den ka blive elsket som babyer ska!! 

Tænker også at der ka være sket noget med moren. Ka jo være det er en tvangs prustitueret, der har fået en baby, og for at baby ik sku lide samme skæbne som hende, så har hun gjort som hun har gjort for at rede baby. Bare lige for at se sagen fra en anden side!! Vh stine

Anmeld

31. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Janni. skriver:

Medmindre kvinden har fået en fødselsdep. der gør at hun har handlet så uforsvarligt som hun nu engang har. Det er ikke godt at vide hvad der foregår i hovedet på sådan en kvinde. 

Håber det bedste for babyen. Hun kan ikke gøre for at hun er født af den forkerte, på det forkerte tidspunkt. Stakkels barn. 

Selv hvis moderen har en fødselsdepression, så giver det da ikke hende lov/ret til at forsøge at forsøge at slå et andet menneske ihjel. Om hun er physisk-syg(staves), narkoman eller bare en sølle stakkel så har jeg ikke ondt af hende, jeg har kun ondt af barnet. 

Håber hun må rådne op i fængslet.

Anmeld

31. januar 2013

Stumpen

Frygteligt!!!!

Flere skriver man kan aflevere barnet på sygehuset, hos politiet osv - men er det nu også så lige til?? Kan man bare aflevere sit barn uden at blive stillet til ansvar for noget??

Dermed ikke sagt at det er ok det moderen har gjort.. Men klart et råb om hjælp og forhåbentlig et håb om at bettepigen blev fundet i tide og får et godt liv som moderen på tragisk vis ikke mener hun kan give barnet...

Anmeld

31. januar 2013

Frk. Himmelblå

Lone H. skriver:

Tænker jeg også.

Jeg kommer sådan til at tænke på en helt ung stakkels pige. Måske har hun født i skjul. Måske vidste hun ikke, hun ventede sig.

Ingen tvivl om, at der er en trist skæbne bag denne handling 

Håber, barnet kommer sig.

Anmeld

31. januar 2013

ESV

Lone H. skriver:

Lige min tanke

Anmeld

31. januar 2013

Isabella_mor

Frygteligt!!!!

Flere skriver man kan aflevere barnet på sygehuset, hos politiet osv - men er det nu også så lige til?? Kan man bare aflevere sit barn uden at blive stillet til ansvar for noget??

Dermed ikke sagt at det er ok det moderen har gjort.. Men klart et råb om hjælp og forhåbentlig et håb om at bettepigen blev fundet i tide og får et godt liv som moderen på tragisk vis ikke mener hun kan give barnet...

jeg mener at der har været snak om noget med babysluser på landet sygehuse... et sted hvor man kan aflevere et barn i en "sluse" hvor der er varmt. og så er der en alarm der går af og så kan moren (eller faren eller hvem der nu afleverer) nå at smutte.. og hun kan gå frit.. og så kommer der noget sygehuspersonale og henter barnet... så lider barnet ingen skade (ud over de psykologiske skader ved ikke at have en fast omsorgsperson, men flere) 

MEn jeg tror ikke at der er sket så meget på den front.. 

jeg ved at det er noget de har i Tyskland... og sikkert også andre lande.. 

og det er virkelig forfærdeligt at man kan efterlade en lille baby på den måde, selvom der gjort noget for at barnet ikke skulle fryse (der var en pude og nogle håndklæder i tasken så vidt jeg kan se, men der er jo PISSE KOLDT udenfor) men det er godt at babyen er fundet i live.. 

http://politiken.dk/udland/ECE1669886/uoenskede-spaedboern-kan-afleveres-i-lune-kasser/ - lidt om hvordan de gør i tyskland.. 

Anmeld

31. januar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Frk. Himmelblå skriver:

Tænker jeg også.

Jeg kommer sådan til at tænke på en helt ung stakkels pige. Måske har hun født i skjul. Måske vidste hun ikke, hun ventede sig.

Ingen tvivl om, at der er en trist skæbne bag denne handling 

Håber, barnet kommer sig.

Tænkte præcis det samme. En helt ung teen pige der har født i skjul, og ikke vidst hvad hun skulle stille op. 

Anmeld

31. januar 2013

Mamalou

Jeg får det simpelthen så skidt. Stakkels barn, det må siges at være en barske start på livet 

Også en stakkels mor. At hun har det så skidt, at hun ikke ser andre udveje end at afsætte sit barn i en sportstaske. Jeg håber at hun får den hjælp hun har brug for.

I Tyskland er der steder, hvor forældre kan aflevere deres barn anonymt... Det er ikke et "tilbud" der bliver brugt ofte, men muligheden er der og barnet vil være i gode hænder. Det burde vi også have i Danmark. Det kunne have været denne lille piges død, hvis ikke en opmærksom forbigående havde fundet hende. 

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.