Muhmi skriver:
Vores katte VED at de skal holde sig ude fra vores søns værelse, vi har døren på klem ind til ham... Vi har simpelthen smidt dem væk hver gang de har lagt op til at gå ind til ham... Og nu her er de ikke interesserede i at gå derind, medmindre vi går derind... Vores katte ved at de har laveste status her i hjemmet og når babyen kommer lige om snart, så skal kattene også vide at de overhovedet ikke skal nærme sig ham, medmindre han er vågen.. Og så bliver døren lukket ind til vores soveværelse.. Lige nu sover de også inde hos os, i fodenden, for det er der katte hører til, men når lillebror kommer, så er de bandlyst og soveværelelsesdøren bliver lukket 
Da vi boede i huset havde vores kat fået killinger, to dage før jeg fødte Silas og vi havde ikke sådan at vi kunne lukke en dør ind til soveværelset (aka. vi boede meget småt
) og der opdagede jeg en nat at hun havde flyttet hendes killinger op ved siden af Silas' hovede, jeg blev panisk og gjorde simpelthen alt hvad jeg kunne for at holde hende og hendes killinger ude.. Vi satte en stor plade for, som vi så skulle flytte hver gang vi skulle ind og ud, men det var det værd, for så kunne jeg sove roligere.. 
Jeg er sikker på hun ikke har gjort det i ond mening, hun har bare tænkt "De er alle babyer, så de skal ligge tæt, så de kan holde varmen" Men jeg kunne godt forestille mig at hun kunne finde på at lægge sig på Silas' hovede for at få plads til selv at være der og det ville jeg ikke risikere!

har det så været hele tiden eller kun om natten? at de ikke hadet adgang..
jeg tænker kan man ikke, give dem adgang om dagen men ikke natten?? eller er det for svært at vide for en kat...
det er også der jeg frygter når baby kommer at han vil ligge sig så tæt så baby ikke kan få luft og det ønsker jeg jo bestemt ikke.
- jeg har læst at man kan give katten en seng (katteseng) og stille ved sin seng og på den måde få ham til at sove i den og ikke i sengen.. men ved ikke om det kan lade sig gøre.

døren til min datters værelse står også på klem når hun skal sove der inde igen, men der kan han jo stadig løbe ind..
Anmeld