min kat sover..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.091 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Bella89

hej piger

jeg har et problem med min kat han er ca. 6 måneder gammel og elsker at putte i sengen med os andre, især min datter på 4 år det er nu også rigtigt sød og de hygger sig meget ved sengetid.
-Men.. når hun sover, kan han finde på at ligge sig oppe ved hendes ansigt (der hvor hun får luft) eller oven på hende helt oppe ved halsen, så hun ikke kan flytte sig. Eller så ligger han på hendes pude og fylder der hele
- jeg ved dette da hun pt. sover hos mig i min seng, og jeg er tit oppe, da jeg er gravid og skal tisse om natten plus jeg vågner at den mindste lyd. (men sover da tungt nogle timer)

jeg tænker på når hun skal sove for sig selv, så kan jeg jo ikke skubbe ham væk eller holde øje med hende.

- hvad så når baby kommer jeg tør jo næsten ikke ligge mig til at sove, hvis han nu ligger sig op til baby i liften(som skal stå på min seng) jeg vil jo heller ikke lukke døren, så jeg ikke kan høre min datter når hun skal sove på eget værelse

hjælp! hvad skal man gøre...

ps. jeg er begyndt at skubbe ham væk hvert gang jeg ligger mærke til det, men han går bare tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det er hans måde at markere at han mener han er højere rang end hende faktisk...

bedste er simpelthen at markere at hun er vigtigere end ham selvom det er hårdt og tager tid...

Anmeld

30. januar 2013

Nemesis

katten ud af soveværelset og luk døren !

Vi har hund og der er soveværelset bare off limits. Både af hygiejne hensyn (skidt møg, lopper, løbetid osv) men også fordi vi er øverst i hierakiet og derfor er der nogle steder han bare ikke skal være.

Det samme gælder børnenes værelser.

Så du må i gang med at opdrage på katten.

:-) Sisse

Anmeld

30. januar 2013

Muhmi

Luk døren til soveværelset?

Katte hører ikke til i sove/børneværelser

Anmeld

30. januar 2013

Bella89

Wampires skriver:

det er hans måde at markere at han mener han er højere rang end hende faktisk...

bedste er simpelthen at markere at hun er vigtigere end ham selvom det er hårdt og tager tid...

det viste jeg ikke sådan skal han ikke have det.

Anmeld

30. januar 2013

Bella89

Nemesis skriver:

katten ud af soveværelset og luk døren !

Vi har hund og der er soveværelset bare off limits. Både af hygiejne hensyn (skidt møg, lopper, løbetid osv) men også fordi vi er øverst i hierakiet og derfor er der nogle steder han bare ikke skal være.

Det samme gælder børnenes værelser.

Så du må i gang med at opdrage på katten.

:-) Sisse

ja det kunne jeg gøre mens hun sover hos mig, men hvad så når hun skal sove hos sig selv? jeg ved hun ikke kan lide at sove med lukket dør og det kan jeg heller ikke... (det er nok mig hun har det fra)

Anmeld

30. januar 2013

Dinna88

katte skal, ligesom andre dyr, vide at den er nederst i familien, vil jeg tro. så I skal nok lav nogle restriktioner, som f.eks. at den kun må være i visse rum

Anmeld

30. januar 2013

Bella89

Muhmi skriver:

Luk døren til soveværelset?

Katte hører ikke til i sove/børneværelser

jeg skal have puslebord i det rum jeg sover når baby kommer ,og der gider jeg ikke lukke døren hele tiden. kan jo heller ikke forlange min datter skal lukke døren når hun leger på sit værelse så katten ikke kan komme der ind.

de må gerne være på vores værelser men bare ikke i sengen når han sover sådan der

Anmeld

30. januar 2013

Bella89

Dinna88 skriver:

katte skal, ligesom andre dyr, vide at den er nederst i familien, vil jeg tro. så I skal nok lav nogle restriktioner, som f.eks. at den kun må være i visse rum

syntes bare det er svært, da jeg ikke gider have lukket døre i mit hus der er da ting han ikke må som at være på borde og ved vinduet osv. og det gør han heler ikke.

Anmeld

30. januar 2013

Muhmi

Bella89 skriver:

jeg skal have puslebord i det rum jeg sover når baby kommer ,og der gider jeg ikke lukke døren hele tiden. kan jo heller ikke forlange min datter skal lukke døren når hun leger på sit værelse så katten ikke kan komme der ind.

de må gerne være på vores værelser men bare ikke i sengen når han sover sådan der

Vores katte VED at de skal holde sig ude fra vores søns værelse, vi har døren på klem ind til ham... Vi har simpelthen smidt dem væk hver gang de har lagt op til at gå ind til ham... Og nu her er de ikke interesserede i at gå derind, medmindre vi går derind... Vores katte ved at de har laveste status her i hjemmet og når babyen kommer lige om snart, så skal kattene også vide at de overhovedet ikke skal nærme sig ham, medmindre han er vågen.. Og så bliver døren lukket ind til vores soveværelse.. Lige nu sover de også inde hos os, i fodenden, for det er der katte hører til, men når lillebror kommer, så er de bandlyst og soveværelelsesdøren bliver lukket

Da vi boede i huset havde vores kat fået killinger, to dage før jeg fødte Silas og vi havde ikke sådan at vi kunne lukke en dør ind til soveværelset (aka. vi boede meget småt ) og der opdagede jeg en nat at hun havde flyttet hendes killinger op ved siden af Silas' hovede, jeg blev panisk og gjorde simpelthen alt hvad jeg kunne for at holde hende og hendes killinger ude.. Vi satte en stor plade for, som vi så skulle flytte hver gang vi skulle ind og ud, men det var det værd, for så kunne jeg sove roligere..

Jeg er sikker på hun ikke har gjort det i ond mening, hun har bare tænkt "De er alle babyer, så de skal ligge tæt, så de kan holde varmen" Men jeg kunne godt forestille mig at hun kunne finde på at lægge sig på Silas' hovede for at få plads til selv at være der og det ville jeg ikke risikere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.