Hjælp - Er desperat..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. januar 2013

Lotus86

Vores søn Valdemar er 1½ år, han har altid været ret god til at sove, og det har kun været i tigerspringsperioderne, at det har kunne være lidt sværere, men ikke noget slemt. Nu er det så en uge siden vi er kommet hjem fra en dejlig lang ferie, der har han sovet i tremmeseng, men ved siden af os. Siden vi er kommet hjem har det været et HELVEDE at skulle putte ham, han bliver fuldstændig hysterisk når vi bare nærmer os hans værelse, han kaster med sut og nusseklud, og skriger som om vi mishandlede ham. Det er han så også begyndt på om natten, i nat varede det næsten halvanden time, og det er simpelthen så hårdt. Det eneste der virker, det er at tage ham op, og jeg vil jo også gerne trøste ham, men jeg kan bare ikke lægge ham fra mig igen, for bare jeg gør antræk til det, så går han helt amok.. Det er simpelthen så udmattende, og vi er jo alle tre helt smadrede dagen efter. Han peger hele tiden ind på vores soveværelse, og jeg ved det er det han vil, men det skal han altså ikke, han skal sove i sin egen seng.

Er der mon nogen der har nogle gyldne ord der kan hjælpe os videre?

På forhånd tak.

-Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Zafir

Desværre er det perioder, jeg tror alle forældre oplever... Det er skide hårdt og der er ingen anden vej, end at elske dem og vise dem at man elsker dem og bevare roen, når man putter...

Stille og roligt putte... Godnat, jeg elsker dig, ligge barnet igen...

Måske i en periode, ligge dig sammen med ham til han sover. Sådan en periode er frigg i pt. (hun er jo godtnok 2 nu), men i øjeblikket, vil hun IKKE ligges alene. Så skal jeg ligge ved siden af hende og når hun sover, kan jeg lige smutte hende ned i hendes egen seng og så sover hun resten af natten der...

Men altså - det er ikke dig der gør noget forkert, jeg er sikker på at det er en periode, som alle andre børn.

Anmeld

30. januar 2013

Lotus86

Zafir skriver:

Desværre er det perioder, jeg tror alle forældre oplever... Det er skide hårdt og der er ingen anden vej, end at elske dem og vise dem at man elsker dem og bevare roen, når man putter...

Stille og roligt putte... Godnat, jeg elsker dig, ligge barnet igen...

Måske i en periode, ligge dig sammen med ham til han sover. Sådan en periode er frigg i pt. (hun er jo godtnok 2 nu), men i øjeblikket, vil hun IKKE ligges alene. Så skal jeg ligge ved siden af hende og når hun sover, kan jeg lige smutte hende ned i hendes egen seng og så sover hun resten af natten der...

Men altså - det er ikke dig der gør noget forkert, jeg er sikker på at det er en periode, som alle andre børn.

Tusind tak for dit svar

Rart at høre, at man i det mindste ikke er helt galt på den. Det kunne godt være vi skulle smide en madras ind ved siden af hans seng, og så ligge der indtil han sover, det virkede nemlig i nat, at hans far bare sad ved hans seng.

Måske det bare er sådan en 'seperationsfase' han er i, for han klamrer sig til en når man tager ham op

Anmeld

30. januar 2013

Zafir

Lotus86 skriver:

Tusind tak for dit svar

Rart at høre, at man i det mindste ikke er helt galt på den. Det kunne godt være vi skulle smide en madras ind ved siden af hans seng, og så ligge der indtil han sover, det virkede nemlig i nat, at hans far bare sad ved hans seng.

Måske det bare er sådan en 'seperationsfase' han er i, for han klamrer sig til en når man tager ham op

Altså - jeg har altid haft den filosofi med mine børn, at jeg ikke vil tvinge dem væk fra os. Hvis de er trygge, så kan de også sove selv, når de er klar til det.
Så i øjeblikket, hvor Frigg skal mærke mig når hun sover - så er det bare sådan Og hvis det virker med, selskab til han er faldet i søvn, så tror jeg det er vejen frem - Så har man jo heldigvis drawsome og quizbattle til at fordrive tiden med, til de overgiver sig

Min store pige på næsten 9 har også periodevis, uro om aftenen og det hjælper også på hende, hvis jeg ligger mig i hendes seng i 10 minutter.

Anmeld

30. januar 2013

Lotus86

Zafir skriver:

Altså - jeg har altid haft den filosofi med mine børn, at jeg ikke vil tvinge dem væk fra os. Hvis de er trygge, så kan de også sove selv, når de er klar til det.
Så i øjeblikket, hvor Frigg skal mærke mig når hun sover - så er det bare sådan Og hvis det virker med, selskab til han er faldet i søvn, så tror jeg det er vejen frem - Så har man jo heldigvis drawsome og quizbattle til at fordrive tiden med, til de overgiver sig

Min store pige på næsten 9 har også periodevis, uro om aftenen og det hjælper også på hende, hvis jeg ligger mig i hendes seng i 10 minutter.

Det lyder rigtig fornuftigt, og der må jo også være en grund til, at han har behov for at vi er tæt på. i aften tror jeg bare med det samme, at jeg lægger mig ind til ham når han skal sove.

Men når din datter har behov for at du er der ved puttetid, hvornår stopper du så med det igen? For jeg ønsker jo ikke at det skal være noget permanent.

Anmeld

30. januar 2013

Zafir

Lotus86 skriver:

Det lyder rigtig fornuftigt, og der må jo også være en grund til, at han har behov for at vi er tæt på. i aften tror jeg bare med det samme, at jeg lægger mig ind til ham når han skal sove.

Men når din datter har behov for at du er der ved puttetid, hvornår stopper du så med det igen? For jeg ønsker jo ikke at det skal være noget permanent.

Jeg forsøger at ligge hende i hendes egen seng og ser om hun vil. Og gør hende tryg.

Det er helt sikkert at ingenting er permanent med børn. Jeg har aldrig haft de der bekymringer. HVis man føler sine børn og ikek at de skal være i kasser på den måde... mmm
Forstår du?

Anmeld

30. januar 2013

Lotus86

Zafir skriver:

Jeg forsøger at ligge hende i hendes egen seng og ser om hun vil. Og gør hende tryg.

Det er helt sikkert at ingenting er permanent med børn. Jeg har aldrig haft de der bekymringer. HVis man føler sine børn og ikek at de skal være i kasser på den måde... mmm
Forstår du?

Ja det gør jeg, det giver rigtig god mening det du skriver

Endnu en gang tak

Anmeld

30. januar 2013

Zafir

Lotus86 skriver:

Ja det gør jeg, det giver rigtig god mening det du skriver

Endnu en gang tak

Anmeld

30. januar 2013

jeanett 26

Vores søn er 1 år
Han sover i tremmeseng i soveværelset
Fra den ene dag til den anden ændre han sig fra at blive puttet kl 7 og sove til 6 næste mdr

Nu er han lige som din søn for vi ham endelig til sove vågner han en halv time efter og skriger som jeg ikke ved hvad. spænder i hele kroppen, han er ikke vågnet, man kan selv ikke komme i kontakt med ham den vare mellem 10min og 45min hver aften

Jeg har taget madrasser ned i stuen hvor jeg sover hver nat med ham. Putter ham dog altid i sin egen seng først
Hele natten er han urolig selvom han sover i min arm og under min dyne
Vi har så fået nogen piller til ham, da lægen mener han måske har mave syre/mælke syre til stå i spise røret.

Så føler med dig ved hvor hårdt det er
Håber snart det er ovre

Anmeld

30. januar 2013

Lotus86

jeanett 26 skriver:

Vores søn er 1 år
Han sover i tremmeseng i soveværelset
Fra den ene dag til den anden ændre han sig fra at blive puttet kl 7 og sove til 6 næste mdr

Nu er han lige som din søn for vi ham endelig til sove vågner han en halv time efter og skriger som jeg ikke ved hvad. spænder i hele kroppen, han er ikke vågnet, man kan selv ikke komme i kontakt med ham den vare mellem 10min og 45min hver aften

Jeg har taget madrasser ned i stuen hvor jeg sover hver nat med ham. Putter ham dog altid i sin egen seng først
Hele natten er han urolig selvom han sover i min arm og under min dyne
Vi har så fået nogen piller til ham, da lægen mener han måske har mave syre/mælke syre til stå i spise røret.

Så føler med dig ved hvor hårdt det er
Håber snart det er ovre

Puha, det lyder godt nok heller ikke særlig sjovt, håber også snart i kan se lyset igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.