Dagpleje-gæstedagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.639 visninger
12 svar
1 synes godt om
30. januar 2013

Anonym trådstarter

Hvor meget er jeres dagplejer fraværende, pga. ferie, kurser, afspadsering....?

Hvordan gør det med gæstedagpleje, fungerer det efter hensigten?

Skal I afsted til forskællige gæstedagplejere? Hvor mange?

Hvad kl. bliver I ringet op om morgenen fra Dagplejekontor om Jeres barn skal i gæstedagpleje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2013

Monski

Anonym skriver:

Hvad kl. bliver I ringet op om morgenen fra Dagplejekontor om Jeres barn skal i gæstedagpleje?

Nu er Anthon begyndt i børnehave men inden det gik han i dagpleje og gik der i 2 år og 3 måneder.
Tror hans dagplejemor har været syg 2 gange, hun var virkelig ALDRIG syg!
Vi blev ringet om klokken 7, maks ti minutter over og den ene gang skrev hans dagpleje mor endda selv en SMS aftenen før fordi hun vidste at Anthon skulle afleveres tidligt dagen efter
Vi havde én fast gæstepleje og jeg synes virkelig at vi har været heldige, allesammen har bare været så søde

Anmeld

30. januar 2013

Mettefpigen

Lukas har gået i dagpleje siden aug og dp har aldrig været syg.. Hin har haft en del ferie og afspadsering og der har han næsten altid været hos den samme.... Og det fungere fint :-)

Anmeld

30. januar 2013

Fenja09

Vores dp ikke været på kursus mens vores datter har været hos hende dvs i 6 måneder. Hun har afspadsering, men slår det sammen med ferie. Lige nu er hun væk i 16 dage og vi har en gæstedp - den samme i hele perioden. Lige præcos idag ringede de fra kontoret at gæstedp var blevet syg ( de ringer mellem kl 06.00-07.00). Vi blev ringet op kl 06.40 og fik lige pludselig meget travlt eftersom at manden altid aflevere og møder kl 07.00 på job.

Hun skal være i den "nye" gæstedp indtil den anden gæstedp raskmelder sig - forhåbentlig imorgen.

Normalt fungere det rigtig fint - vi har selv haft mulighed for at vælge gæstedp´en og det er vi meget tilfredse med. Det gør det selvfølgelig lidt besværligt når gæstedp melder sig syg og både barnevogn, flyverdragt osv er hos hende - så skal man først der forbi før man køre videre til den anden.

Glæder mig altid til at vores dp kommer hjem igen  Hun har ferie ca. 2 gange udover de faste helligdage og sommerferie.

Vores dp har været syg en gang på 6 måneder i halvanden uge.

/Fenja

Anmeld

30. januar 2013

Den lykkelige

Min datter har gået et år i dagpleje.. dagplejemor har været syg en gang.. der skulle min datter så i hendes gæstedagpleje.. men hun havde andet barn så min datter skulle så over hos en hun slet ikke kendte.. så jeg tog en fridag.. synes jeg ville være synd..
Men derudover har hun holdt en del fridage om fredagen.. men altså ikke mere end det hun "må" og har ret til.. 
Hvis min datter skal i gæstedagpleje bliver der ringet kl 6.15-6.30 om det.. Så har man god tid.. Fra hun bliver to år skal hun i en vuggestue inde i byen.. aner ikke hvor den er eller hvordan det er og kender ingen deroppe.. så skulle det ske at hun skal i gæstepleje fra hun er 2-3 år.. så må jeg tage fri.. jeg synes det mega synd..  

Anmeld

30. januar 2013

Moma

Begge vores børn har været i dagpleje ( der er ingen vuggestuer i vores område). Begge vores dagplejemødre har været syge, haft barnets første sygedag, på kursus m.m. ( alt det vi andre også er). Jeg synes virkeligt, at der har været meget fravær, så vores børn har været meget i gæstedagpleje.

Det fungerede dårligt ( fordi det er et spm om økonomi) med valg af gæstedagpleje. Der er i vores område 2 faste gæstedagplejere, som kun er gæstedagplejere, men de er tit fyldt op, og derfor kan man ikke være garanteret en plads hos en af dem.

F.eks. med vores søn havde vi først en "fast" gæstedagplejer fra  legestuegruppen ( legestuegruppen består af ca. 5 dagplejere der mødes fast en dag i ugen med alle børnene og forskellige ting med børnene iht. lærerplanerne - derudover mødes dagplejerne på kryds og tværs). Hun stoppede som dp'er, fordi hun skulle læse til pædagogisk assistent. Derefter fik vi en anden fast gæstedagplejer fra legestuegruppen, som vores søn var rigtigt glad for (som vi kun måtte bruge, hvis de 2 faste dp'ere var fyldt op), så jeg kæmpede en kamp hver gang for, at han fik lov til at komme derhen. Det lykkedes ikke hver gang. 

Der var ikke børn nok i området til at "fylde" alle pladserne hos dp'erne, og da en dp'er samtidigt skal have ekstra penge/fri for at have barn nr. 5, så vælger kommunen logisk nok at fylde op først.

En morgen ringede de fra dp kontoret, at vores dp'er var syg, og de præsenterede os for dp nr. 6. Der blev jeg virkelig GAL ( men talte dog stadig pænt), og bad om at vores søn kunne komme hen til den faste gæstedagplejer fra legestuegruppen. I første omgang kunne det ikke lade sig gøre, og jeg fik nummeret til lederen, men inden jeg fik ringet til lederen, ringede de tilbage fra dp-kontoret og sagde, at de kunne godt se, at det ikke var rimeligt, og at de havde helt ondt af vores søn, så selvfølgelig fik vi lov til at bruge den faste gæstedp fra legestuegruppen.

Mht dine spm, så synes jeg vi har oplevet meget fravær ( men det er jo forskelligt fra dp til dp). Vi er jo lidt sårbare, fordi vi er i et privat hjem, hvor børnene skal flyttes og oftest ikke kan flyttes samlet.

Det er kun ved sygdom og barnets første sygedag (hvis dp'eren har små børn), at der bliver ringet om morgenen. De ringede tidligt om morgenen - mellem kl. 6 og 6.30. Men vi skulle jo så stadig nå at køre hen til en dp'ere og hente barnevogn samt tøj.

Undskyld mit meget lange indlæg, tror lige du fik trykket på en knap

Anmeld

30. januar 2013

Holbæktrunten

Her har vi fast gæstepleje (så vidt muligt). Noah Startede DP i august sidste år, og hans DP har kun været syg en enkelt gang i et par dage - der fik vi samme søde gæsteplejer som når hun har ferie eller afspadserer.

Jeg bliver ringet op af dagplejekontoret ml kl 6 og 7.

Nu bor vi jo ude på BØH-landet, og dagplejerne mødes næsten hver onsdag og holder legestue sammen - nogen gange går de også på besøg hos hinanden i løbet af ugen. De gør faktisk et ret stort nummer ud af at børnene har en nogenlunde fast gæsteplejer, og at de lærer dem at kende inden de skal afsted i gæstepleje for første gang - er meget tilfreds.

Tilgengæld er jeg lidt bekymret for lukkedagene - ved ikke om vi kan få fri så vi kan holde Bassen hjemme, og når det er decideret nødpasning risikerer vi at fast DP mor og gæsteplejer har fri... Synes at det er børnemishandling at sende ungen hen til en totalt fremmed :0(

Anmeld

30. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Oscars Dp mor har næsten altid fri !!
Enten holder hun ferie , eller holder hun er fridag , eller er hun syg , eller også skal hun til møder og kurser osv osv osv.  Er godt nok træt af det .

Anyway , Hvis hun er syg , blir vi ringet om mellem 6 og 6.30 ..

Vi får stort set altid den samme gæstepleje , og Oscar er rigtig glad for hende .. Han har været et andet sted også , og hende er han heldigvis også glad for . 

Men ja , har i hvert fald ikke valgt min nuværende DP til Noel , det er helt sikkert .. 

Anmeld

30. januar 2013

morethanperfect

Moma skriver:

Begge vores børn har været i dagpleje ( der er ingen vuggestuer i vores område). Begge vores dagplejemødre har været syge, haft barnets første sygedag, på kursus m.m. ( alt det vi andre også er). Jeg synes virkeligt, at der har været meget fravær, så vores børn har været meget i gæstedagpleje.

Det fungerede dårligt ( fordi det er et spm om økonomi) med valg af gæstedagpleje. Der er i vores område 2 faste gæstedagplejere, som kun er gæstedagplejere, men de er tit fyldt op, og derfor kan man ikke være garanteret en plads hos en af dem.

F.eks. med vores søn havde vi først en "fast" gæstedagplejer fra  legestuegruppen ( legestuegruppen består af ca. 5 dagplejere der mødes fast en dag i ugen med alle børnene og forskellige ting med børnene iht. lærerplanerne - derudover mødes dagplejerne på kryds og tværs). Hun stoppede som dp'er, fordi hun skulle læse til pædagogisk assistent. Derefter fik vi en anden fast gæstedagplejer fra legestuegruppen, som vores søn var rigtigt glad for (som vi kun måtte bruge, hvis de 2 faste dp'ere var fyldt op), så jeg kæmpede en kamp hver gang for, at han fik lov til at komme derhen. Det lykkedes ikke hver gang. 

Der var ikke børn nok i området til at "fylde" alle pladserne hos dp'erne, og da en dp'er samtidigt skal have ekstra penge/fri for at have barn nr. 5, så vælger kommunen logisk nok at fylde op først.

En morgen ringede de fra dp kontoret, at vores dp'er var syg, og de præsenterede os for dp nr. 6. Der blev jeg virkelig GAL ( men talte dog stadig pænt), og bad om at vores søn kunne komme hen til den faste gæstedagplejer fra legestuegruppen. I første omgang kunne det ikke lade sig gøre, og jeg fik nummeret til lederen, men inden jeg fik ringet til lederen, ringede de tilbage fra dp-kontoret og sagde, at de kunne godt se, at det ikke var rimeligt, og at de havde helt ondt af vores søn, så selvfølgelig fik vi lov til at bruge den faste gæstedp fra legestuegruppen.

Mht dine spm, så synes jeg vi har oplevet meget fravær ( men det er jo forskelligt fra dp til dp). Vi er jo lidt sårbare, fordi vi er i et privat hjem, hvor børnene skal flyttes og oftest ikke kan flyttes samlet.

Det er kun ved sygdom og barnets første sygedag (hvis dp'eren har små børn), at der bliver ringet om morgenen. De ringede tidligt om morgenen - mellem kl. 6 og 6.30. Men vi skulle jo så stadig nå at køre hen til en dp'ere og hente barnevogn samt tøj.

Undskyld mit meget lange indlæg, tror lige du fik trykket på en knap

Dårlig stil ..

Jeg var også ved at skrive en hel roman om hvor træt jeg var af vores Dp mor , men fik det så slettet igen , da jeg indså det slet ikke var det at det handlede om ..

Anmeld

30. januar 2013

Moma

morethanperfect skriver:

Dårlig stil ..

Jeg var også ved at skrive en hel roman om hvor træt jeg var af vores Dp mor , men fik det så slettet igen , da jeg indså det slet ikke var det at det handlede om ..

Det handler vel om vores erfaring med gæstedagplejen .

Vi var rigtigt glade for vores 2 faste dagplejere - men systemet med gæstedagplejerene - det er noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.