Anonym skriver:
MIn datter fik sidste år en mobil telefon af sin far i fødselsdagsgave - hun blev selvfølgelig rigtig glad for gaven og var meget stolt over den. (en iphone)
Kort tid efter (14 dage) tager hendes far telefonen tilbage fordi han pludselig kunne få en billigere - hun så aldrig den skide telefon igen. Juleaften fik hun så endelig en julegave indeholdene en ny telefon (stadig en iphone) - fandme om hendes far ikke allerede har overtaget den telefon også! Hun får lov at bruge den til at spille spil på når hun er derhjemme på samvær, men det er hans kort, hans nummer og ham der har første ret til den telefon som hun fik i julegave.
Min datter vil selvfølgelig ikke se at hendes far er en klaptorsk - og vi støtter selvfølgelig op i at hendes far er en god far osv.
Jeg kan bare ikke lade være at blive så ked af det på hendes vegne. Da hun var 5 år lovede han hende at de skulle i Disneyland i vinterferien - det er nu snart 5 år siden og hun har ikke set skyggen af den ferie, ligesom alle de sommerferier han lover hende, de materielle goder han lover hende men som aldrig bliver til noget. Stakkels barn!
Jeg synes da, du over for din datter skal italesætte, at far er lidt af et fjols til det med aftaler. - Bare på en noget anderledes diplomatisk måde, naturligvis. Måske noget i retning af "når far lover noget, er det bare ikke altid, det bliver til noget, og det kan man godt blive ked af, men han elsker dig og vil dig det bedste.." Hvad ved jeg..
Tænker bare, at hun snart er så stor, at hun også skal anerkendes, hvis hun nu selv går lidt med nogle triste tanker omkring det...?
Går naturligvis ud fra, du har talt med hendes far om det. Sådan stille og roligt.
Kan godt forstå, du får ondt af din datter. - Men husk på, at børn er seje, - vi har allesammen oplevet episoder som børn, der i dag kan få vores voksne, erfarne og mere rationelle hjerner til at sende stød ned i hjertet. - Men da episoderne fandt sted, var de måske ikke helt så slemme endda. - Kan godt være, det er noget tis at lukke ud, men nogle gange tror jeg nu nok, der kan være noget om det.
Håber, din datter kan vokse op uden for mange "svigt" fra sin far.
Held og lykke med det.

Anmeld