Vil nu ikke mene jeg er super skruk og så alligevel!
Mit problem ligger i mit studie/fremtidige job, og det er her jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!
Jeg er 21 år og under uddannelse som finansøkonom, min kæreste er 27 og arbejder offshore. Gennem det sidste år har vi gennemrenoveret vores drømmehus, og kan næsten være med på villa, volvo og vovse.
Min kæreste og jeg har gennem det sidste halve år snakket om projekt baby, vi er desværre bare lidt uenige. Min kæreste mener vi skal vente med projekt baby til jeg, forhåbentligt, har underskrevet min kontrakt om finanstrainee, hvilket skulle ske omkring marts/april, da jeg på den måde så er sikret arbejde bagefter efter barsel. Eller han vil i det hele taget bare gerne have jeg er sikret arbejde inden projektet går igang.
Her ser jeg det med lidt andre øjne og tænker at jeg bestemt ikke vil være den første der bliver gravid uden at have arbejde, så kan ikke helt se at problemet skulle være så stort. Men skal jeg nu efterleve hans ønske, så vil jeg stadig gerne igang med det samme, for om jeg allerede er gravid (hvis jeg skulle være så heldig) når kontrakten underskrives, gør det i denne situation hverken fra eller til. For skulle kontrakten underskrives er det først med start pr. 1 august, så jeg ville under alle omstændigheder næsten nå på barsel inden jeg skulle starte, og skal derfor starte op fra 0 efter barsel..
Sikke en smørre, og jeg håber i kan forstå bare lidt af den, ellers kan jeg spørge på følgende måde:
Skal vi vente med projekt baby til jeg er sikret arbejde?
Er det led at være gravid allerede når kontrakten underskrives?
I så fald skal vi jo vente over et halvt år igen, suk.
Håber i kan hjælpe mig ved at se det med lidt andre øjne - TAK!
Anmeld