Uddannelse/job og baby - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

Anonym trådstarter

Vil nu ikke mene jeg er super skruk og så alligevel!

Mit problem ligger i mit studie/fremtidige job, og det er her jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Jeg er 21 år og under uddannelse som finansøkonom, min kæreste er 27 og arbejder offshore. Gennem det sidste år har vi gennemrenoveret vores drømmehus, og kan næsten være med på villa, volvo og vovse.

Min kæreste og jeg har gennem det sidste halve år snakket om projekt baby, vi er desværre bare lidt uenige. Min kæreste mener vi skal vente med projekt baby til jeg, forhåbentligt, har underskrevet min kontrakt om finanstrainee, hvilket skulle ske omkring marts/april, da jeg på den måde så er sikret arbejde bagefter efter barsel. Eller han vil i det hele taget bare gerne have jeg er sikret arbejde inden projektet går igang.

Her ser jeg det med lidt andre øjne og tænker at jeg bestemt ikke vil være den første der bliver gravid uden at have arbejde, så kan ikke helt se at problemet skulle være så stort. Men skal jeg nu efterleve hans ønske, så vil jeg stadig gerne igang med det samme, for om jeg allerede er gravid (hvis jeg skulle være så heldig) når kontrakten underskrives, gør det i denne situation hverken fra eller til. For skulle kontrakten underskrives er det først med start pr. 1 august, så jeg ville under alle omstændigheder næsten nå på barsel inden jeg skulle starte, og skal derfor starte op fra 0 efter barsel..

Sikke en smørre, og jeg håber i kan forstå bare lidt af den, ellers kan jeg spørge på følgende måde:

Skal vi vente med projekt baby til jeg er sikret arbejde?

Er det led at være gravid allerede når kontrakten underskrives?

I så fald skal vi jo vente over et halvt år igen, suk. Håber i kan hjælpe mig ved at se det med lidt andre øjne - TAK!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Mettefpigen

Jeg synes i skal vente.... Det er jo også kun nogle måneder... Jeg ved personligt hvor svært det er at finde arbejde hvis man ikk er sikret...

Anmeld

29. januar 2013

Joerse

Jeg vil sige at du skal tænke på hvad arbejdsgiveren vil sige hvis du komme og fortæller du er gravid en måneds tid efter start. 

Personligt ville jeg vente med at starte PB til nogle måneder senere, så arbejdsgiveren ikke føler du har "snydt" ham/hende, hvis man kan kalde det det. Og hvis ikke i venter, ville jeg være ærlig til samtalen (Altså hvis du skulle være blevet gravid inden samtalen ville jeg fortælle det, men hvis du ikke er gravid, ville jeg nok ikke fortælle at vi prøvede)

Det er en svær balance.. 

findere finder en løsning i begge har det godt..

Anmeld

29. januar 2013

Mum33

Vent til du er sikret job. Det er ikke nemt pt.

Tror heller ikke det er så sjovt at vende tilabge til et job, hvor man har undladt at fortælle man var gravid, da man underskrev.

Anmeld

30. januar 2013

CH2012

Jeg står på nogle punkter i lidt af la samme situation.

Jeg tænker dog, at der kan måske også være en fordel i, at du har fået et barn inden, for nogle arbejdspladser kigger også på, om man står og vil have et barn snart, og derfor kan vælge at vælge en fra...

Og på denne måde risikere I ikk at vænne jer til at have mange penge, inden I går igang - det kan være sværer at gå den anden vej. At have haft flere penge og så til at skulle sparer, kontra at have sparet hele tiden og så sparer lidt længere tid - og så tjene lidt flere penge...

Men på den anden side, så gælder det om at snakke om hvordan man har det med det, fordele og ulemper, og så selvfølgelig lytte til hinanden. Hvis din fyr virkelig er bange for, at det med jobbet kan spille negativt ind, skal du også prøve på at lytte til det. Men forstår godt, at det ikk er nemt at være det samme sted. Men det kan også komme stille og roligt med tiden

Ønsker jer alt det bedste.

Anmeld

1. februar 2013

pcoramt

Anonym skriver:

Vil nu ikke mene jeg er super skruk og så alligevel!

Mit problem ligger i mit studie/fremtidige job, og det er her jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Jeg er 21 år og under uddannelse som finansøkonom, min kæreste er 27 og arbejder offshore. Gennem det sidste år har vi gennemrenoveret vores drømmehus, og kan næsten være med på villa, volvo og vovse.

Min kæreste og jeg har gennem det sidste halve år snakket om projekt baby, vi er desværre bare lidt uenige. Min kæreste mener vi skal vente med projekt baby til jeg, forhåbentligt, har underskrevet min kontrakt om finanstrainee, hvilket skulle ske omkring marts/april, da jeg på den måde så er sikret arbejde bagefter efter barsel. Eller han vil i det hele taget bare gerne have jeg er sikret arbejde inden projektet går igang.

Her ser jeg det med lidt andre øjne og tænker at jeg bestemt ikke vil være den første der bliver gravid uden at have arbejde, så kan ikke helt se at problemet skulle være så stort. Men skal jeg nu efterleve hans ønske, så vil jeg stadig gerne igang med det samme, for om jeg allerede er gravid (hvis jeg skulle være så heldig) når kontrakten underskrives, gør det i denne situation hverken fra eller til. For skulle kontrakten underskrives er det først med start pr. 1 august, så jeg ville under alle omstændigheder næsten nå på barsel inden jeg skulle starte, og skal derfor starte op fra 0 efter barsel..

Sikke en smørre, og jeg håber i kan forstå bare lidt af den, ellers kan jeg spørge på følgende måde:

Skal vi vente med projekt baby til jeg er sikret arbejde?

Er det led at være gravid allerede når kontrakten underskrives?

I så fald skal vi jo vente over et halvt år igen, suk. Håber i kan hjælpe mig ved at se det med lidt andre øjne - TAK!

Jeg er i gang med samme uddannelse som dig, og er så lige blevet gravid, så jeg lige præcis kan nå at afslutte min skole uddannelse. Jeg har forhørt mig lidt omkring at finde elevplads, og det er faktisk ikke så voldsomt svært lige nu. Men hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg nok foretrække at du fortalte for jeres projekt, får det er ikke fair at ansætte en der faktisk allerede er gravid, eller bliver der kort efter. Du skal jo os tænke på at du skal kunne se dem i øjene bagefter. Så min råd, få en baby og tag din barsel, og så kan du forsætte bagefter.

Desuden er modenhed vellidt i den branche, og det er børn jo en stor del af

Anmeld

1. februar 2013

Sujan

Jeg ville vente.

Er selv uddannet finansøkonom. Og er helt færdig og har efterfølgende haft 2 år med arbejde...
Da jeg så stoppede og blev gravid, tænkte jeg det er ikke noget problem.
Jeg kan ikke finde job nu efter endt barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.