Tøsemiddag - hvad skal jeg lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2013

Mettefpigen

malenemusen skriver:

LLa

Tak for forslag, har selv tænkt lidt på at lave svinemørbrader men synes jeg har svært ved at finde ud af hvor mange jeg skal lave til 14 tøser

Laver du tallerkenservering?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2013

malenemusen

Mettefpigen skriver:

Laver du tallerkenservering?

Nej, tænker det kommer på fade, der kommer nemlig både stort og småt spisende :-)

Anmeld

29. januar 2013

malenemusen

Mamalou skriver:

Pulled pork med hjemmebagte burgerboller og coleslaw. Det passer sig selv, super lækkert og ret in  

Guf hvor blev jeg lige sulten der

vh. Louise 

Mums det er bare det bedste, men har lige fået det hos en af dem der kommer og jeg vil ikke kopiere hende

Anmeld

29. januar 2013

malenemusen

La´chrissen skriver:

Jeg har set du har fundet forret og dessert.

Så Hva med kalkunbryststeg med noget flødeost, blandet op med krydderurter og/eller soltørrede tomater i midten og så med bacon eller en lufttørret skinke rundt om. Eller snøret. Med en masse krydderurter i fadet. Den skal i ovnen. Og så nogle kartofler skåret i både eller stykker, krydret med paprika og oregano, pinje kerne strøes over dem og o ovnen med lidt olivenolie. 10-15 min før de skal ud. Fordeler du fintskåret strimler af chorizo over og lader dem blive lidt sprøde. Og så bare en salat til. Man kan også lave en sovs til, evt whisky.

Det var en rigtig god ide, har selv tænkt lidt at gøre det bare med svinemørbrader, det er nemlig bare SÅ lækkert

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

malenemusen skriver:

Nej, tænker det kommer på fade, der kommer nemlig både stort og småt spisende :-)

Alt efter hvor tykke skiver du laver så vil jeg sige at der er 1 skive til hver pr i en svinemørbrad.... :-)

Anmeld

29. januar 2013

malenemusen

Mettefpigen skriver:

Alt efter hvor tykke skiver du laver så vil jeg sige at der er 1 skive til hver pr i en svinemørbrad.... :-)

Ja det lyder nok egentligt meget rigtigt, men hvor mange skiver tror du så man skal beregne til hver?
Måske fem/seks skiver? Er det nok?

Anmeld

29. januar 2013

Mettefpigen

malenemusen skriver:

Ja det lyder nok egentligt meget rigtigt, men hvor mange skiver tror du så man skal beregne til hver?
Måske fem/seks skiver? Er det nok?

Det synes jeg er rigtig meget.... Du har jo også forret, dessert og grøntsager til maden.... Jeg synes der skal være 3 max 4.... Men det bestemmer du :-)

Anmeld

29. januar 2013

LMX

Fyldte kyllingebryster omviklet med bacon.. Bliver sindssygt møre i ovnen.

Halve bagte kartofler med olie og krydderier eller måske bagte rodfrugter. Alt står og passer sig selv i ovn og sauce kan du jo lave i forvejen så det kun lige skal ha et opkog. Især hjemmelavet whiskeysauce er et hit!

Ellers mexicanske pandekager med alverdens fyld.. Tager tid at forberede alle grøntsagerne, men kan gøres i forvejen så du kan være med ved bordet hele tiden..

Anmeld

29. januar 2013

Muffin_girl

malenemusen skriver:

Uhmm blev helt lækkersulten af dine forslag, mums dig gad jeg godt komme til tøse middag hos :-)

Jeg tror jeg er kommet frem til at forretten bliver tunmousse og laks med noget lækkert brød.
Og desserten bliver lyserøde macaroons og is.

Så nu mangler jeg bare at finde på noget lækkert til hovedret :-) .... Tænke tænke.....

Bordet bliver med sort dug, creme farvede servietter og lyserøde lys og roser i glasvaser med rosafarvet vand (frugtfarve)

Hihi .. jeg elsker mad  

Uhmm det lyder også godt... Hvad med noget lækkert svinemørbrad med bacon, pesto kartofler og en god salat ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.