Tøsemiddag - hvad skal jeg lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.047 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. januar 2013

malenemusen

Jeg har inviteret til 30 års fødselsdag lørdag og vi bliver 14 skønne friske tøser til middag - men hva dælen skal jeg finde på at servere.

Kom med din drømme/ønske tøsemiddag - så håber jeg at jeg kan sætte en lækker menu sammen.

Bonus Info ; det skal ikke være noget der kræver jeg står en masse i køkkenet da jeg vil være med til festen.
Der kan kun være to plader i min ovn :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Victoria2013

Hvad med en masse småretter? Det har jeg gjort til min fødselsdag for veninderne før... dengang serverede jeg sådan en god blanding af lidt af hvert:

Satay-kyllingespyd m. peanutsauce (kan nemt gøres klar i forvejen... og spydene sættes i ovnen 20 minutter før servering. Saucen kan opvarmes i microovn).

Hjemmelavet sushi m. avokado (kan laves i forvejen)

Tortilla-snegle m. flødeost, røget laks og spinat (kan også laves i forvejen. Smør en tortilla m. flødeost, læg et lag spinat og så et lag røget laks. Rul sammen og skær i 1-2 cm tykke skiver/snegle)

Agurke-raita (... også laves i forvejen)

Cupcakes til dessert (igen, kan laves og pyntes i forvejen).

Så kunne du måske også lave et par tærter til, bare for at der er lidt mere mad. De kan jo også spises kolde

Anmeld

28. januar 2013

malenemusen

Kia2013 skriver:

Hvad med en masse småretter? Det har jeg gjort til min fødselsdag for veninderne før... dengang serverede jeg sådan en god blanding af lidt af hvert:

Satay-kyllingespyd m. peanutsauce (kan nemt gøres klar i forvejen... og spydene sættes i ovnen 20 minutter før servering. Saucen kan opvarmes i microovn).

Hjemmelavet sushi m. avokado (kan laves i forvejen)

Tortilla-snegle m. flødeost, røget laks og spinat (kan også laves i forvejen. Smør en tortilla m. flødeost, læg et lag spinat og så et lag røget laks. Rul sammen og skær i 1-2 cm tykke skiver/snegle)

Agurke-raita (... også laves i forvejen)

Cupcakes til dessert (igen, kan laves og pyntes i forvejen).

Så kunne du måske også lave et par tærter til, bare for at der er lidt mere mad. De kan jo også spises kolde

Det lyder faktisk rigtig lækkert, men jeg er nok lidt mere til en tre-retters middag hvis du forstår.

Men ideen med tærter var ikke så ringe - tænker lidt at jeg til hovedret kunne lave noget kød og så en porre/kartoffeltærte som tilbehør

Anmeld

28. januar 2013

malenemusen

Er der virkelig slet ikke flere med lækre forslag?

Anmeld

28. januar 2013

Muffin_girl

malenemusen skriver:

Jeg har inviteret til 30 års fødselsdag lørdag og vi bliver 14 skønne friske tøser til middag - men hva dælen skal jeg finde på at servere.

Kom med din drømme/ønske tøsemiddag - så håber jeg at jeg kan sætte en lækker menu sammen.

Bonus Info ; det skal ikke være noget der kræver jeg står en masse i køkkenet da jeg vil være med til festen.

Den perfekte middag for mig (her kommer alle mine forslag, JA JEG ELSKER MAD )

- Stjerneskud (kan forberedes på tallerkner) 

- Tapas (alt kan forberedes og sættes på fade)

- Fiskefad (forberedes og sættes på fade)

- Club sandwich (forberedes og sættes på tallerkner)

- Fondue

- Raclette 

- Mini burgere med forskellige slags kød, salat og fyld 

Og så med noget lækkert at drikke, evt noget lyserødt eller god hvidvin/rødvin

Og så dessert

- Lyserøde cupcakes

- Hindbærmousse med nøddekurve

- Brownie med is

- Lagkage med passionsfrugt/hvid chokolade

Og så en masse fint bordpynt .. 

Behøver jeg at sige at jeg er en lille pige i en voksen krop, når det gælder fødselsdag ?!  

Anmeld

28. januar 2013

malenemusen

AalborgPigen skriver:

Den perfekte middag for mig (her kommer alle mine forslag, JA JEG ELSKER MAD )

- Stjerneskud (kan forberedes på tallerkner) 

- Tapas (alt kan forberedes og sættes på fade)

- Fiskefad (forberedes og sættes på fade)

- Club sandwich (forberedes og sættes på tallerkner)

- Fondue

- Raclette 

- Mini burgere med forskellige slags kød, salat og fyld 

Og så med noget lækkert at drikke, evt noget lyserødt eller god hvidvin/rødvin

Og så dessert

- Lyserøde cupcakes

- Hindbærmousse med nøddekurve

- Brownie med is

- Lagkage med passionsfrugt/hvid chokolade

Og så en masse fint bordpynt .. 

Behøver jeg at sige at jeg er en lille pige i en voksen krop, når det gælder fødselsdag ?!  

Uhmm blev helt lækkersulten af dine forslag, mums dig gad jeg godt komme til tøse middag hos :-)

Jeg tror jeg er kommet frem til at forretten bliver tunmousse og laks med noget lækkert brød.
Og desserten bliver lyserøde macaroons og is.

Så nu mangler jeg bare at finde på noget lækkert til hovedret :-) .... Tænke tænke.....

Bordet bliver med sort dug, creme farvede servietter og lyserøde lys og roser i glasvaser med rosafarvet vand (frugtfarve)

Anmeld

28. januar 2013

Mettefpigen

Hovedretten kan evt være en steg svinefilet eller skinkesteg :-)

Anmeld

28. januar 2013

Mamalou

Pulled pork med hjemmebagte burgerboller og coleslaw. Det passer sig selv, super lækkert og ret in  

Guf hvor blev jeg lige sulten der

vh. Louise 

Anmeld

29. januar 2013

La´chrissen

malenemusen skriver:

Jeg har set du har fundet forret og dessert.

Så Hva med kalkunbryststeg med noget flødeost, blandet op med krydderurter og/eller soltørrede tomater i midten og så med bacon eller en lufttørret skinke rundt om. Eller snøret. Med en masse krydderurter i fadet. Den skal i ovnen. Og så nogle kartofler skåret i både eller stykker, krydret med paprika og oregano, pinje kerne strøes over dem og o ovnen med lidt olivenolie. 10-15 min før de skal ud. Fordeler du fintskåret strimler af chorizo over og lader dem blive lidt sprøde. Og så bare en salat til. Man kan også lave en sovs til, evt whisky.

Anmeld

29. januar 2013

malenemusen

Mettefpigen skriver:

Hovedretten kan evt være en steg svinefilet eller skinkesteg :-)

Tak for forslag, har selv tænkt lidt på at lave svinemørbrader men synes jeg har svært ved at finde ud af hvor mange jeg skal lave til 14 tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.