..... piger ER bare klogere end drenge

Jeg har lige spist aftensmad med mine 3 guldklumper og da jeg sidder og betragter Esther, så går det op for mig, at jeg altså får flere og flere beviser for at piger er klogere end dreng (sagt med glimt i øjet). Det er noget jeg plejer at drille manden lidt med: Drenge/mænd kan løbe hurtigt og løfte tunge ting, men piger er klogere

Esther er 8 mdr og et par dage og hun imponerer mig gang på gang. Hun har 100 % styr på at drikke af tudkop. Hun holder den selv, tager den fra bordet til munden og læner hovedet tilbage for at drikke og så sætter hun den på bordet igen - ikke altid den vender rigtigt når hun er færdig med at drikke, men hun kan. Hun har helt styr på pincetgrebet og sidder selv og fanger majs og ærter og små stykker kartoffel/brød o.lign. I dag har jeg så introduceret gaflen. Og sørme ja, inden måltidet var ovre havde hun styr på at tage gaflen (med mad på) fra bordet og op til munden og spiser så maden. Nogle gange tager hun gaflen i den ene hånd og tager så maden af gaflen med den anden hånd og tager maden i munden. Jeg er sgu lidt stolt

Elias var flere mdr ældre før han havde styr på disse ting. Og ja, rationelt set kan man sige, at jeg måske har ladet Esther prøve det tidligere end jeg gjorde med Esther, men over for manden hedder det sig klart, at det er fordi piger er klogere

I får lige et billede af min 8 mdr gamle tøs
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld