Hvordan opbevares friske kanelsnegle natten over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Muffin_girl

Kakao skriver:

Ja på den måde bliver de jo mest friske imorgen..

Der var en anden som skrev at man skulle bruge noget særligt gær, ellers kunne det overhæve.. Men det gør det måske ikke, hvis man ligger den sammenrullede dej ind i køleskabet?

Ikke noget særligt gær Man skal bare ikke bruge så meget gær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Isabella_mor

Kakao skriver:

Ja på den måde bliver de jo mest friske imorgen..

Der var en anden som skrev at man skulle bruge noget særligt gær, ellers kunne det overhæve.. Men det gør det måske ikke, hvis man ligger den sammenrullede dej ind i køleskabet?

det hæver langsommere i køleren. du kan vælge at bruge en mindre mængde gær evt... 

når vi laver langtidshævet dej bruger vi kun hvad der svarer til en ært af gær..  og det er så en dej der står i 12 timers tid uden for køleskabet vel og mærket. med film henover skålen... det er dog ikke det samme, men når det skal langtidshæve er det fint nok at komme det i køleskabet og så med en mindre mængde gær..

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

AalborgPigen skriver:

Ikke noget særligt gær Man skal bare ikke bruge så meget gær

Ok, ja det kan jeg godt se du skrev, nu jeg kigger ordentligt efter Jeg er slet ikke vandt til at bage hehe

Det må blive en anden god gang.. Har nemlig lavet dejen nu - med 50 g gær

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

Isabella_mor skriver:

det hæver langsommere i køleren. du kan vælge at bruge en mindre mængde gær evt... 

når vi laver langtidshævet dej bruger vi kun hvad der svarer til en ært af gær..  og det er så en dej der står i 12 timers tid uden for køleskabet vel og mærket. med film henover skålen... det er dog ikke det samme, men når det skal langtidshæve er det fint nok at komme det i køleskabet og så med en mindre mængde gær..

Ok det lyder spændende.. Men der skal man måske være lidt mere erfaren med at bage.. Jeg bager stort set aldrig, så når jeg endelig gør det, går det tit galt

Men har nu en god fornemmelse med denne her dej Dog har jeg allerede brugt 50 g. gær, så jeg må hellere bage dem i aften og så pakke i poser

Tak for svar

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

Kakao skriver:

Ok det lyder spændende.. Men der skal man måske være lidt mere erfaren med at bage.. Jeg bager stort set aldrig, så når jeg endelig gør det, går det tit galt

Men har nu en god fornemmelse med denne her dej Dog har jeg allerede brugt 50 g. gær, så jeg må hellere bage dem i aften og så pakke i poser

Tak for svar

ja... og så kan du jo bare sørge for at der er lidt luft i poserne så de ikke bliver våde..

Anmeld

28. januar 2013

Pige2009

Kakao skriver:

Tak.. Det gør jeg

Håber de blev gode

Anmeld

29. januar 2013

Kakao

Baagøe skriver:

Håber de blev gode

Jo tak!! De blev faktisk rigtigt gode

Anmeld

31. januar 2013

Pige2009

Kakao skriver:

Jo tak!! De blev faktisk rigtigt gode

Hvor skønt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.