Hvordan opbevares friske kanelsnegle natten over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.463 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. januar 2013

Kakao

Jeg er ikke vandt til at bage overhovedet, og skal til at lave kanelsnegle om lidt...

Er der iøvrigt en som har en opskrift, som de vil dele??

Nå men mit spørgsmål går på hvordan de skal opbevares natten over?

Jeg havde umiddelbart tænkt mig bare at lade dem blive på risten på køkkenbordet og så dække dem til med et viskestykke.. men bliver de hårde eller trælse af det?

Ellers kunne jeg komme dem i poser? Men hvad så hvis de ikke når at køle af inden? Jeg vil jo også gerne i seng!

Alternativt kan jeg rulle dem sammen og skære dem ud, men uden at bage dem. og så bage dem i morgen tidlig.. men kan de stå med fyld og det hele og hæve hele natten på køkkenbordet?

Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Kakao

Slet ingen?

Anmeld

27. januar 2013

o1Mutte

Kakao skriver:

Jeg er ikke vandt til at bage overhovedet, og skal til at lave kanelsnegle om lidt...

Jeg havde umiddelbart tænkt mig bare at lade dem blive på risten på køkkenbordet og så dække dem til med et viskestykke.. men bliver de hårde eller trælse af det?

Ellers kunne jeg komme dem i poser? Men hvad så hvis de ikke når at køle af inden? Jeg vil jo også gerne i seng!

Alternativt kan jeg rulle dem sammen og skære dem ud, men uden at bage dem. og så bage dem i morgen tidlig.. men kan de stå med fyld og det hele og hæve hele natten på køkkenbordet?

Hvad gør i?

Ville putte dem i poser De køler jo ret hurtigt af.

Anmeld

27. januar 2013

Muffin_girl

Kakao skriver:

Hvad gør i?

De skal altså pakkes i poser efter min mening !

Jeg bruger de her 2 opskrifter ..

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/uds_6/20100330105526.htm

http://www.amo.dk/opskrifter/torkager-og-flodekager/kager-med-fyld/kanelsnegle/

Opskriften fra amo er fantastisk !  

Skal de hæve over natten, skal du lave en koldhævet dej.. Putte mindre gær i ... Ellers kan det overgære.. Og komme til at smage for meget af gær... 

Anmeld

27. januar 2013

Pige2009

Smid dem i poser, ellers bliver de tørre og kedelige

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

Kakao skriver:

Hvad gør i?

det sidste helt klart.. og så have dem i køleskabet og smide dem i ovnen first thing in the morning... altså de skal jo pakkes ind. så hvis du ruller dejen sammen med fyldet i og pakker det ind i noget husholdningsfilm eller sådan noget, så tror jeg det skulle kunne lade sig gøre.... men de skal jo hæve inden du bager dem.. så de skal ud en time før de skal bages og stå og hæve... 

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

o1Mutte skriver:

Ville putte dem i poser De køler jo ret hurtigt af.

Tak for dit svar

Det vil jeg gøre så!

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

AalborgPigen skriver:

De skal altså pakkes i poser efter min mening !

Jeg bruger de her 2 opskrifter ..

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/uds_6/20100330105526.htm

http://www.amo.dk/opskrifter/torkager-og-flodekager/kager-med-fyld/kanelsnegle/

Opskriften fra amo er fantastisk !  

Skal de hæve over natten, skal du lave en koldhævet dej.. Putte mindre gær i ... Ellers kan det overgære.. Og komme til at smage for meget af gær... 

Tak for svar!

Ok jeg har bare brugt alm gær, så jeg pakker dem bare i poser

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

Baagøe skriver:

Smid dem i poser, ellers bliver de tørre og kedelige

Tak.. Det gør jeg

Anmeld

27. januar 2013

Kakao

Isabella_mor skriver:

det sidste helt klart.. og så have dem i køleskabet og smide dem i ovnen first thing in the morning... altså de skal jo pakkes ind. så hvis du ruller dejen sammen med fyldet i og pakker det ind i noget husholdningsfilm eller sådan noget, så tror jeg det skulle kunne lade sig gøre.... men de skal jo hæve inden du bager dem.. så de skal ud en time før de skal bages og stå og hæve... 

Ja på den måde bliver de jo mest friske imorgen..

Der var en anden som skrev at man skulle bruge noget særligt gær, ellers kunne det overhæve.. Men det gør det måske ikke, hvis man ligger den sammenrullede dej ind i køleskabet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.