Mærke liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

Amanda Stage

Hej, 

jeg skriver lige, fordi jeg ikke kan finde ud af hvornår man kan mærke liv? Det er over 4 år siden jeg sidst var gravid, så jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg mærkede liv første gang!!

Jeg er omkring uge 16  og jeg kan mærke noget "bobbleværk" men jeg har som en dejlig graviditetsgene luft i maven (hurraaa) så jeg kan ikke finde ud om det er luft eller om det er små bevægelser... hmm..  Hvornår mærkede I liv første gang og hvordan ER det nu det føles? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

baby012

Amanda Stage skriver:

Hej, 

jeg skriver lige, fordi jeg ikke kan finde ud af hvornår man kan mærke liv? Det er over 4 år siden jeg sidst var gravid, så jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg mærkede liv første gang!!

Jeg er omkring uge 16  og jeg kan mærke noget "bobbleværk" men jeg har som en dejlig graviditetsgene luft i maven (hurraaa) så jeg kan ikke finde ud om det er luft eller om det er små bevægelser... hmm..  Hvornår mærkede I liv første gang og hvordan ER det nu det føles? 

Første gang uge 20

anden gang uge 19 

Anmeld

26. januar 2013

Clisolka

Amanda Stage skriver:

Hej, 

Jeg var 17+4 i min første graviditet med Isabella - denne gang er jeg kun 7+, så der går lige lidt tid inden jeg kan mærke noget 

Jeg syntes det er svært at beskrive hvordan det er at mærke liv, men jeg følte det nærmest som en nerve der sad i klemme. 

Anmeld

26. januar 2013

emsaroto

det kan sagtens være liv  

Anmeld

26. januar 2013

Amanda Stage

Tak for hjælpen allesammen 

Anmeld

26. januar 2013

M (:

Amanda Stage skriver:

Hej, 

Jeg mærkede liv 18+, men jeg har aldrig mærket bobler, kun rigtige puf (:

Anmeld

26. januar 2013

Miss Kat

Jeg var 17+4 i min første graviditet med Isabella - denne gang er jeg kun 7+, så der går lige lidt tid inden jeg kan mærke noget 

Jeg syntes det er svært at beskrive hvordan det er at mærke liv, men jeg følte det nærmest som en nerve der sad i klemme. 

Den beskrivelse er langt mere spot-on end de der såkaldte bobler, alle snakker om!  Den vil jeg lige huske.

Til TS: Jeg mærkede liv første gang omkring uge 18, mener jeg, men det er vist ret almindeligt at mærke liv tidligere i 2. graviditet.

Anmeld

26. januar 2013

Kløver

Amanda Stage skriver:

Hej, 

I første graviditet mærkede jeg små bobler i uge 24 og 2 gang var det først i uge ca 18 kommer jo også an på hvor moderkagen sidder, i første graviditet var den mod bagvæggen, 2 gang sad den ud mod maven så liv mærkedes senere både i og udenfor på maven

Anmeld

26. januar 2013

Amanda Stage

okay hmm.. jeg er lidt bange nu, fordi jeg ikke kan mærke andet end de bobler  

Anmeld

26. januar 2013

Clisolka

Miss Kat skriver:

Den beskrivelse er langt mere spot-on end de der såkaldte bobler, alle snakker om!  Den vil jeg lige huske.

Til TS: Jeg mærkede liv første gang omkring uge 18, mener jeg, men det er vist ret almindeligt at mærke liv tidligere i 2. graviditet.

Haha ja jeg mærkede ikke de berømte bobler - først til slut i graviditeten fandt jeg ud af hvad det var 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.