Har i prøvet vanddrivende The?væske i kroppen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

1990h

Har fået anbefaldet at spise grapefrugter..det gør jeg så..
fik også anbefaldet i helse butikken i vores by at drikke noget the som er vandrivende og bestemt ikke skadeligt..

jeg er begyndt at få vand i kroppen hvilket jo er meget normalt..men jeg får ikke kæmpe fødder heldigvis..tilgengæld går det op i fingrene om natten så jeg kan ikke bukke mine fingre når jeg vågner i løbet af natten og det samme gælder et godt stykke tid op af morgenen..mine fingre er helt strammet ud og meget ømme indtil der kommer godt gang i cirkulationen..

købte ikke det der the endnu, vil hører om nogle havde prøvet det og ved om det virker..det i hvert fald en stor plage for mine fingre det her..får skide ondt i led og håndled..

mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

1990h

26. januar 2013

LauraL

1990h skriver:

fik også anbefaldet i helse butikken i vores by at drikke noget the som er vandrivende og bestemt ikke skadeligt..

jeg er begyndt at få vand i kroppen hvilket jo er meget normalt..men jeg får ikke kæmpe fødder heldigvis..tilgengæld går det op i fingrene om natten så jeg kan ikke bukke mine fingre når jeg vågner i løbet af natten og det samme gælder et godt stykke tid op af morgenen..mine fingre er helt strammet ud og meget ømme indtil der kommer godt gang i cirkulationen..

købte ikke det der the endnu, vil hører om nogle havde prøvet det og ved om det virker..det i hvert fald en stor plage for mine fingre det her..får skide ondt i led og håndled..

mvh

Jeg ved desværre ikk noget om om det virker... Men har selv ekstremt meget vand i hele kroppen... Både fødder, ben, hænder og ansigt.. Har haft det i godt en måned nu, og synes bare det bliver værre og værre... Er heldigvis 39+5 idag, så håber vandet forsvinder et par uger efter fødslen...

Men vil gerne lige følge med hvis der skulle komme nogle gode råd... :-)

Laura

Anmeld

26. januar 2013

Fenja09

1990h skriver:

mvh

Du er ikke ved at få Karpal-tunnel syndrom? Det havde jeg under min graviditet og det startede også med at jeg ikke kunne bevæge hånden/fingerne ordentligt når jeg vågnede. Til sidst fik jeg ondt i mit håndled og kunne ikke rigtig løfte ting - da jeg så også fik ondt i mit andet håndled gik jeg til læge. Det var Karpal-tunnel syndrom.

Jeg tror ikke på, at te eller grapefrugter hjælper på det, især ikke hvis det er ovenstående. Hvis det fortsætter så ville jeg lige ringe til lægen.  

/Fenja

Anmeld

26. januar 2013

1990h

LauraL skriver:

Jeg ved desværre ikk noget om om det virker... Men har selv ekstremt meget vand i hele kroppen... Både fødder, ben, hænder og ansigt.. Har haft det i godt en måned nu, og synes bare det bliver værre og værre... Er heldigvis 39+5 idag, så håber vandet forsvinder et par uger efter fødslen...

Men vil gerne lige følge med hvis der skulle komme nogle gode råd... :-)

Laura

Ja jeg snakkede med min jordmor i dag..og hun sagde at det jeg havde var capal tunnel syndrom. som mange gravide får.. vi skal snakke nærmer sammen i starten af februar hvor vi skal se på mulighederne for at få en skinne til hænderne eller akupunktur..på nogle hjælper det og på andre ikke..men det vil være forsøget hver for det frarøver mig rigtigt meget søvn med de fingre og funktion om morgenen..

men indtil da vil jeg nok prøve med det the..kunne jo være fedt hvis et naturmiddel hjalp
jeg er 28+2 så det aaalt for lang tid at gå med det uden at prøve at finde en kur..

Anmeld

26. januar 2013

1990h

Fenja09 skriver:

Du er ikke ved at få Karpal-tunnel syndrom? Det havde jeg under min graviditet og det startede også med at jeg ikke kunne bevæge hånden/fingerne ordentligt når jeg vågnede. Til sidst fik jeg ondt i mit håndled og kunne ikke rigtig løfte ting - da jeg så også fik ondt i mit andet håndled gik jeg til læge. Det var Karpal-tunnel syndrom.

Jeg tror ikke på, at te eller grapefrugter hjælper på det, især ikke hvis det er ovenstående. Hvis det fortsætter så ville jeg lige ringe til lægen.  

/Fenja

jo det lige nøjagtig hvad jordmor også sagde i dag at hun vil mene at det her..

Ja jeg snakkede med min jordmor i dag..og hun sagde at det jeg havde var capal tunnel syndrom. som mange gravide får.. vi skal snakke nærmer sammen i starten af februar hvor vi skal se på mulighederne for at få en skinne til hænderne eller akupunktur..på nogle hjælper det og på andre ikke..men det vil være forsøget hver for det frarøver mig rigtigt meget søvn med de fingre og funktion om morgenen..

Anmeld

26. januar 2013

Frk.S

Se lige dette link:

http://www.jordemoderforeningen.dk/aktuelt/nyhedsbrev-for-gravide/tips-og-tricks/om-vand-i-kroppen-oedemer/

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en the. Men jeg har ikke prøvet det (måske drukket noget ganske alm. the men ellers ikke).

Jeg døjede ikke meget med væske i kroppen. Men fik alligevel til sidst karpal tunnel syndrom, pga væske ved håndleddet, som trykker på en nerve. Det var dybt ubehageligt. Det hjalp mig at tage i svømmehallen.

Anmeld

26. januar 2013

1990h

Fenja09 skriver:

/Fenja

jeg har nemlig også ondt i mine håndled når jeg bukker dem føles lidt som sådan en mild smerte af skedehindebetændelse (staves)..

men var der noget lægen kunne gøre for dig?

Anmeld

26. januar 2013

1990h

Frk.S skriver:

Se lige dette link:

http://www.jordemoderforeningen.dk/aktuelt/nyhedsbrev-for-gravide/tips-og-tricks/om-vand-i-kroppen-oedemer/

Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en the. Men jeg har ikke prøvet det (måske drukket noget ganske alm. the men ellers ikke).

Jeg døjede ikke meget med væske i kroppen. Men fik alligevel til sidst karal tunnel syndrom, pga væske ved håndleddet, som trykker på en nerve. Det var dybt ubehageligt. Det hjalp mig at tage i svømmehallen.

jeg var også i svømmehallen den anden dag..og det hjalp på mine lidt hævede fødder men samme nat var den gal med hænderne igen..

Anmeld

26. januar 2013

Fenja09

1990h skriver:

jo det lige nøjagtig hvad jordmor også sagde i dag at hun vil mene at det her..

Ok, jamen så skal du da bare tage i mod tilbuddene. Jeg fik intet tilbudt og det forsvandt først 3 måneder efter jeg havde født vores datter. Nogen skal endda opereres fordi det ikke forsvinder, øv. Det var så også det "eneste" jeg led af da jeg var gravid, men hold op hvor gør det bare ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.