Gryderet med oksekød, cocktailpølser, bacon ? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

ring til din mor/far??

jeg ville nok brune kød + bacon. hælde tomater på. Lade det koge en rum tid. Eventuelt vente med bacon. Og så putte resten i Og jævne med fløde, smørbolle eller meljævning.

Tak  

Det er ikke en mulighed at ringe til nogen af dem desværre.. 

Jeg tror jeg prøver mig frem, det lyder som om i bruger samme fremgangsmåde herinde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Tip!

Hvis du putter peanuts i så er det lyngryde.. serveres med ris og flutes til.. 

Anmeld

26. januar 2013

o1Mutte

AalborgPigen skriver:

Da jeg boede hjemme fik vi nogle gange sådan en gryderet med hakket oksekød, bacon, cocktailpølser.. I sådan en brun/tomat agtigt sovs... Men hvordan dælan laver man sådan noget ? 

Lidt ala kødsovs eller ? 

Help me !

Det lyder som millionbøf

Anmeld

26. januar 2013

Dot D

Et lille trick i stedet for meljævning, så kan du brune dit bacon, så i med det hakkede kød, og når det er brunet helt af, så drysser du mel over det hele(1 - 3 gode spsk alt efter portionsstørrelsen) og røre det hele rundt, så tilsætter du væden - det kan være flåede tomater og vand feks, rører godt, også er det simretid

Melet gør, at sovsen jævnes stille og roligt undervejs i simretiden, og tilsidst tilsætter du dine pølser, de skal ikke have så lang tid, så efter 5-10 min så er din ret færdig

Velbekomme

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

o1Mutte skriver:

Det lyder som millionbøf

Lidt ala millionbøf ja

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

Dot D skriver:

Et lille trick i stedet for meljævning, så kan du brune dit bacon, så i med det hakkede kød, og når det er brunet helt af, så drysser du mel over det hele(1 - 3 gode spsk alt efter portionsstørrelsen) og røre det hele rundt, så tilsætter du væden - det kan være flåede tomater og vand feks, rører godt, også er det simretid

Melet gør, at sovsen jævnes stille og roligt undervejs i simretiden, og tilsidst tilsætter du dine pølser, de skal ikke have så lang tid, så efter 5-10 min så er din ret færdig

Velbekomme

Sikken smart!  

Jeg så det bare for sent.. Maden er lavet.. Jeg skal nemlig til personalefest i aften, så maden er til kæresten og til imorgen !  

Men jeg vil helt klart bruge dit trick næste gang ..

Anmeld

26. januar 2013

Dot D

AalborgPigen skriver:

Sikken smart!  

Jeg så det bare for sent.. Maden er lavet.. Jeg skal nemlig til personalefest i aften, så maden er til kæresten og til imorgen !  

Men jeg vil helt klart bruge dit trick næste gang ..

Go´  fest

Anmeld

26. januar 2013

morethanperfect

AalborgPigen skriver:

Super.. Det må jeg prøve !  

Det lyder lidt som det jeg plejede at få .. 

Tak 

I hvert fald lækkert 

Anmeld

26. januar 2013

LMX

AalborgPigen skriver:

Da jeg boede hjemme fik vi nogle gange sådan en gryderet med hakket oksekød, bacon, cocktailpølser.. I sådan en brun/tomat agtigt sovs... Men hvordan dælan laver man sådan noget ? 

Lidt ala kødsovs eller ? 

Help me !

Du sku prøve denne.. Den laver vi tit. Uuuuuhhhmmm

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=21679&sognavn=abehjerne

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

Dot D skriver:

Go´  fest

Tak  
Jeg har næsten fået hårlak forgiftning .. :O

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.