Gryderet med oksekød, cocktailpølser, bacon ? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.437 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. januar 2013

Muffin_girl

Da jeg boede hjemme fik vi nogle gange sådan en gryderet med hakket oksekød, bacon, cocktailpølser.. I sådan en brun/tomat agtigt sovs... Men hvordan dælan laver man sådan noget ? 

Lidt ala kødsovs eller ? 

Help me !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

Dinna88

Hm, skal der hakkede tomater i?
I så fald ville jeg bare hælte tomater og vand sammen, kyle tingene i (efter det er stegt osv) og så jævne sauce

Anmeld

26. januar 2013

Victoria2013

Jeg ville bare lave det som alm. kødsauce...

dvs. svitse bacon i gryden, hakket løg ved, svitse lidt, hakket kød i, brune... og så evt. andet grønt og flåede tomater i og krydderier... og cocktailpølserne i og simre, simre, simre indtil man syntes det er tilpas cocktailpølserne kan man evt. også vente med at komme i til 10 minutter før servering, de skal jo i princippet bare varmes igennem...

vi kommer tit bacon i vores kødsauce, det giver en helt fantastisk smag - især hvis det får lov at simre et par timer, så baconet nærmest bare smelter ud i kødsaucen... 

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

Hm, skal der hakkede tomater i?
I så fald ville jeg bare hælte tomater og vand sammen, kyle tingene i (efter det er stegt osv) og så jævne sauce

Det kan jeg nemmerlig ikke huske... Kan bare huske det smagte godt.. Og nu er det 7 år siden jeg boede hjemme.. SÅ hukommelsen er blevet lidt sløret  

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

Kia2013 skriver:

Jeg ville bare lave det som alm. kødsauce...

dvs. svitse bacon i gryden, hakket løg ved, svitse lidt, hakket kød i, brune... og så evt. andet grønt og flåede tomater i og krydderier... og cocktailpølserne i og simre, simre, simre indtil man syntes det er tilpas cocktailpølserne kan man evt. også vente med at komme i til 10 minutter før servering, de skal jo i princippet bare varmes igennem...

vi kommer tit bacon i vores kødsauce, det giver en helt fantastisk smag - især hvis det får lov at simre et par timer, så baconet nærmest bare smelter ud i kødsaucen... 

Uhmm det lyder lidt ligesom det .. Men problemet er jo bare at hukommelsen er lidt sløret .. hahah... 

Anmeld

26. januar 2013

morethanperfect

AalborgPigen skriver:

Da jeg boede hjemme fik vi nogle gange sådan en gryderet med hakket oksekød, bacon, cocktailpølser.. I sådan en brun/tomat agtigt sovs... Men hvordan dælan laver man sådan noget ? 

Lidt ala kødsovs eller ? 

Help me !

Altså jeg ville stege bacon i gryden først , og så kødet ..

Så når det er brunet , ville jeg hælde lidt vand ved , og lade det stå og simre .. Så bagefter ville jeg lave en meljævning , og lade det blive varm , og efter ville jeg så komme resten i .. Bl.a. pølserne

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

morethanperfect skriver:

Altså jeg ville stege bacon i gryden først , og så kødet ..

Så når det er brunet , ville jeg hælde lidt vand ved , og lade det stå og simre .. Så bagefter ville jeg lave en meljævning , og lade det blive varm , og efter ville jeg så komme resten i .. Bl.a. pølserne

Skal man ikke også putte kulør i ? Eller er det noget jeg bilder mig ind 

Anmeld

26. januar 2013

morethanperfect

AalborgPigen skriver:

Skal man ikke også putte kulør i ? Eller er det noget jeg bilder mig ind 

Hov , jo

Glemte jeg lige i min fart

Kulør i , efter meljævningen er kommet i 

Anmeld

26. januar 2013

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Det kan jeg nemmerlig ikke huske... Kan bare huske det smagte godt.. Og nu er det 7 år siden jeg boede hjemme.. SÅ hukommelsen er blevet lidt sløret  

ring til din mor/far??

jeg ville nok brune kød + bacon. hælde tomater på. Lade det koge en rum tid. Eventuelt vente med bacon. Og så putte resten i Og jævne med fløde, smørbolle eller meljævning.

Anmeld

26. januar 2013

Muffin_girl

morethanperfect skriver:

Hov , jo

Glemte jeg lige i min fart

Kulør i , efter meljævningen er kommet i 

Super.. Det må jeg prøve !  

Det lyder lidt som det jeg plejede at få .. 

Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.