Anonym skriver:
Jeg kunne godt tænke mig endnu et barn. Jeg har i forevejen et barn - faren og jeg gik fra hinanden for ca 1 år siden men barn og far ses jævnligt.
Det som jeg overvejer mest omkring dette er at hvis jeg får endnu et barn med en donor så vil der jo være den kæmpe forskel at mit ene barn har en far og den anden har ikke.
Nogen der har stået i denne situation og har lyst til at dele deres overvejelser??
Jeg ved slet ikke om jeg er "berettiget" til at skrive, da jeg ikke har doner inde på livet. Har to piger med deres far som jeg er sammen med. Men når jeg læser dit indlæg så tænker jeg, at jeg tror det kommer til at gøre utrolig ondt på det nye barn, når det barn du i forvejen har en far som er aktiv i barnets liv. Tænker på, at være det barn der sidder hjemme altid når den andens far kommer og henter storesøster hver anden weekend eller lign.
Personlig ville jeg vælge doner til begge mine børn eller ingen. Vi havde problemer med at blive gravide og efter mange fertilitets forsøg blev vi endelig gravide. vi havde besluttet, at hvis det i sidste instans ikke ville lykkes os, så ville vi bruge doner. Da vi så selv blev gravide og fik et barn besluttede vi os for, at hvis vi ikke kunne blive gravide igen, så ville vi vælge kun at få det ene barn, da vi ikke ønskde et økobarn og ët doner barn. Ikke at vi ville elske det ene mere end det andet, men vi ville gerne kunne byde begge vores piger at kende deres gener og ville ikke ønske, at den mindste ville skulle føle sig anderledes. Men vores situation var selvfølgelig anderledes, da begge piger jo ville have en far, doner eller ej.
Men når du kun er 29 år, så ville jeg vente, også selv om det betyder at der måske kommer til at gå mange år mellem pigerne. Tror bare, at der vil komme meget hjertesorg ud af det for den mindste pige, nu hvor storesøster har en far så tæt inde på livet.
Undskyld mit rodede indlæg er træt. 
Anmeld