Bryllup på budget - hvor kan der spares?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.881 visninger
19 svar
2 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg skal giftes, men da vi begge er studerende er budgettet en smule stramt! Samtidig er der ingen af os der ønsker at skulle bruge flere penge end nødvendigt, da det skal handle om kærligheden til hinanden og ikke en masse materielt!

Vi prioriterer et fint lokale, da vi gerne vil vies i naturen, så omgivelserne er altafgørende. Vi har fundet et lokale til 4700 kr inkl slutrengøring.

Derudover skal vi have noget mad, tøj til os og vores to børn, drikkelse, bryllupskage. Vi vil gerne have mellem 55-70 gæster med!

Vi sparer på hår og Make-up (det gør min veninde), kørsel (da vi skal giftes på feststedet) fotograf (det gør en ven)

Hvor billigt kan man gøre det uden at der mangler noget?

Hvad kostede dit bryllup?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

LMX

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg skal giftes, men da vi begge er studerende er budgettet en smule stramt! Samtidig er der ingen af os der ønsker at skulle bruge flere penge end nødvendigt, da det skal handle om kærligheden til hinanden og ikke en masse materielt!

Vi prioriterer et fint lokale, da vi gerne vil vies i naturen, så omgivelserne er altafgørende. Vi har fundet et lokale til 4700 kr inkl slutrengøring.

Derudover skal vi have noget mad, tøj til os og vores to børn, drikkelse, bryllupskage. Vi vil gerne have mellem 55-70 gæster med!

Vi sparer på hår og Make-up (det gør min veninde), kørsel (da vi skal giftes på feststedet) fotograf (det gør en ven)

Hvor billigt kan man gøre det uden at der mangler noget?

Hvad kostede dit bryllup?

Stort tillykke med bryllup'et

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Stort tillykke med bryllup'et

Mange tak! Det er først 24-05-2014, men vi tænker at hvis vi er ude i god tid, kan vi købe ting løbende samt har god tid til at finde noget godt, som stadig er indenfor budget!

Anmeld

23. januar 2013

Thalia

Stort tillykke med brylluppet

Vi blev gift i januar 2009 og havde omkring 50 gæster til vielse og efterfølgende fest/reception.

Ligesom jer var vi studerende og ønskede derfor ikke at springe budgettet, men vi endte vist med at det alt i alt kostede os lige omkring 20.000 at holde bryllup. Dette dækkede vores tøj, ringe og festen.

Oprindeligt havde vi planlagt at finde et lokale og bestille mad udefra osv, men vi fandt faktisk ud af at det var langt billigere for os at holde festen et hvor vi samtidig kunne få mad og drikke.

Vi endte med at blive viet i klosterkirken og derefter holde festen på hotel phønix i Aalborg. På den måde var bordpynt, opdækning, personale osv nemlig med i prisen, og vi skulle slet ikke selv bekymre os om noget. Oven i det fik man suiten stillet til rådighed så manden og jeg kunne overnatte på hotellet og slutte aftenen af i kæmpe spabad.

Anmeld

23. januar 2013

Drømme

Jeg følger lige med her

vi går også efter et naturbryllup

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Stort tillykke med brylluppet

Vi blev gift i januar 2009 og havde omkring 50 gæster til vielse og efterfølgende fest/reception.

Ligesom jer var vi studerende og ønskede derfor ikke at springe budgettet, men vi endte vist med at det alt i alt kostede os lige omkring 20.000 at holde bryllup. Dette dækkede vores tøj, ringe og festen.

Oprindeligt havde vi planlagt at finde et lokale og bestille mad udefra osv, men vi fandt faktisk ud af at det var langt billigere for os at holde festen et hvor vi samtidig kunne få mad og drikke.

Vi endte med at blive viet i klosterkirken og derefter holde festen på hotel phønix i Aalborg. På den måde var bordpynt, opdækning, personale osv nemlig med i prisen, og vi skulle slet ikke selv bekymre os om noget. Oven i det fik man suiten stillet til rådighed så manden og jeg kunne overnatte på hotellet og slutte aftenen af i kæmpe spabad.

Det lyder virkelig billigt! Hvad gav i pr kuvert?

Anmeld

23. januar 2013

Thalia

Anonym skriver:

Det lyder virkelig billigt! Hvad gav i pr kuvert?

Jeg mener vi gave 180kr pr kuvert og dertil drikkevarer.

Vi valgte at vi helst ville have buffet, og kunne få prisen ned ved at lade kokken beslutte hvad vi skulle spise. På den måde kunne han vælge råvarer der var billige den pågældende uge.

Vores eneste ønsker ellers var at der ikke skulle være ret meget fisk for det spiser hverken min mand eller jeg, og at der godt måtte tages hensyn til at der også kom børn til brylluppet.

Resultatet blev det mest overdådige væld af forskellige salater og kartofler og andre former for tilbehør. 4 forskellige slags kød, blandt andet rådyr stegt som vildt, og nogle gode oksestykker, og nede for enden af bordet stod er et fad lasagne. 

Det var så gennemfårt og fantastisk, og vores gæster snakker stadig om hvor god mad vi fik den dag.

Vi valgte desuden at undvære desserten fordi vi skulle have bryllupskage til kaffen, og det viste sig at være en rigtig god løsning.

Anmeld

19. februar 2013

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jeg mener vi gave 180kr pr kuvert og dertil drikkevarer.

Vi valgte at vi helst ville have buffet, og kunne få prisen ned ved at lade kokken beslutte hvad vi skulle spise. På den måde kunne han vælge råvarer der var billige den pågældende uge.

Vores eneste ønsker ellers var at der ikke skulle være ret meget fisk for det spiser hverken min mand eller jeg, og at der godt måtte tages hensyn til at der også kom børn til brylluppet.

Resultatet blev det mest overdådige væld af forskellige salater og kartofler og andre former for tilbehør. 4 forskellige slags kød, blandt andet rådyr stegt som vildt, og nogle gode oksestykker, og nede for enden af bordet stod er et fad lasagne. 

Det var så gennemfårt og fantastisk, og vores gæster snakker stadig om hvor god mad vi fik den dag.

Vi valgte desuden at undvære desserten fordi vi skulle have bryllupskage til kaffen, og det viste sig at være en rigtig god løsning.

Det lyder så fint årh jeg håber at kunne finde noget tilsvarende!

Anmeld

19. februar 2013

tarkoflen

Min veninde har fået en bog, mener den hedder noget i retning af Ja vi skal giftes og den er fra politikkens forlag og Jim lyngvild er den ene af forfatterne, der sagde hun, at der var virkelig mange sparetips i, måske det var værd at overveje at låne den på biblioteket eller ønske sig den i fødselsdagsgave? Ja eller købe den, aner ikke hvad den koster, måske den ikke er så dyr

Tillykke med brylluppet

Anmeld

19. februar 2013

Ciss

Man kan spare en del ved at lave invitationerne selv og få venner og familie til at hjælpe med pynt og mad. Kender du en, som syr pænt, kan meget spares på festtøjet osv.

Vi havde også stramt bryllup. Vi valgte at bruge penge på maden - vi kender til e n lokal kok, som laver fabelagtic mad, og det ønskede vi at spendere på vores gæster, men ud over det købte jeg stoffet til kjolen på nettet, min mor syede, venner hjalp med pynt af lokale, hår osv, invitationerne og takkekortene var i økonomivariant, bilen lånte vi af en kollega af svigerfar og en ven tog billederne. Vi havde en fantastisk og uforglemmelig dag!

Ringene var vores forlovelsesringe, som vi fik ingraveret ny dato og et evighedstegn i. Vi fik en aftale om drt, da de blev købt, så det indgik i prisen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.