Anonym skriver:
Jeg har sagt nej til at medicinering, da jeg får det SÅ dårligt at det.
Mht til hjælpemidler er der afprævet lidt forskelligt, dog ikke noget af det du nævner?
Jeg har haft kugle -og kædedyne uden held, div. medicin men tager pt. intet, samt en kuglepude
Mit store problem er koncentrationen og hukommelsen
Jellyfish er en stol med indbygget bold - ligesom en fitness bold, bare mindre. Designet til at aflede kropslig energi samt skabe det, når man er ved at miste koncentrationen. Den får hos ilva - ved ikke om det kunne være en hjælp.
Tangle er en kæde bestående af forskellige fleksible led, der kan drejes rundt til ukendelighed. Også ment til, at aflede energi samt holde koncentrationen. Den er til at sidde med i hænderne. Nogle hjælper det for, andre ikke... Du kan finde dem her: tWistet.dk.
Koncentration og hukommelse er jo altsammen noget der kan trænes, jeg er ikkeekspert og arbejder heller ikke med voksne.
Har du nogle strategier for at huske - noter til undervisningen, huskesedler, remindere på telefonen mm.? Ved der er en app til folk med ADHD, men har ikke selv prøvet systemet og ved ikke hvordan det fungerer. Blev bevidst om dette i forbindelse med min søn, men ved ikke om det system også henvender sig tol voksne. Hvis du har smartphone/iPhone hedder app'en:REWARD.
Koncentration kan skærpes ved at øve den og udvide udholdenhed. det er forskelligt fra person til person hvad der hjælper på at skærpe og fastholde opmærksomhed. Fx. Bruger jeg spillet vildkatten med børn - ved ikke om du kender det?
Kunne du få hjælp til at finde strategier for det du kæmper med lige nu? - kender desværre ikke systemet for voksne. Ved der er en del hjælp samt vejledning mm. At hente på børneområdet. Tænker det også er afhængig af din kommune, hvad deudbyder.