ADHD og videregående uddannelse?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du ADHD og gennemført eller går på en videregående uddannelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.580 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Anonym trådstarter

Går på 3. semester og jeg syntes det er svært, at være mor, kone og studernede MED ADHD!!

Jeg glemmer hele tiden hvad det er jeg lige har lært, jeg kan IKKE sidde stille og læse en tekst, jeg syntes det er yderst spæendende, men når jeg skal læse, kan jeg overhovedet ikke koncentrere mig, en undervisningsdag fra 08-15 er slet ikke til at overskue, det er al for langt tid og alt for meget information til mit, ellers, overskuelige hoved!

Frygter for når jeg engang skal forsvare min bacheloropgave, jeg kan jo intet huske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Jeg kan udemærket godt forstå at det føles uoverskueligt. Hvilken uddannelse går du på? Og er du glad for den?
Jeg tænkte om du har nogen form for hjælpemidler såsom en Kugledyne ?
Jeg har netop forsvaret min bachelor om voksne med ADHD og har i den forbindelse talt med et par stykker som studerede. Den ene fortalte at hun havde gennemgået to videregående uddannelser og en anden læser for tiden på KU. De gav begge udtryk for, at kugledyne har medvirket til en øget koncentration om mulighed for at følge med i deres studier.
Du er velkommmm til at skrive både her eller privat hvis du har nogle spørgsmål du tror jeg kan hjælpe med :-)
Mvh Katja

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg kan udemærket godt forstå at det føles uoverskueligt. Hvilken uddannelse går du på? Og er du glad for den?
Jeg tænkte om du har nogen form for hjælpemidler såsom en Kugledyne ?
Jeg har netop forsvaret min bachelor om voksne med ADHD og har i den forbindelse talt med et par stykker som studerede. Den ene fortalte at hun havde gennemgået to videregående uddannelser og en anden læser for tiden på KU. De gav begge udtryk for, at kugledyne har medvirket til en øget koncentration om mulighed for at følge med i deres studier.
Du er velkommmm til at skrive både her eller privat hvis du har nogle spørgsmål du tror jeg kan hjælpe med :-)
Mvh Katja

Ved selv alt om adhd, læser til socialrådgiver,,,

Jeg har haft kugledyne, men jeg kan slet ikke sove med sådan en

Anmeld

23. januar 2013

tarkoflen

Jeg tænker om du ikke kan få lov til at tage uddannelsen over længere tid, så du ikke får så lange dage?

Jeg ved ikke om man kan det på din uddannelse, men det var min første tanke

Rigtig meget held og lykke med uddannelsen!

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Ved selv alt om adhd, læser til socialrådgiver,,,

Jeg har haft kugledyne, men jeg kan slet ikke sove med sådan en

Har du stadig dynen? Der findes mange forskellige dyner, både forskellige kugledyner, men også alternativer som kædedyne eller kastanjedyne. Jeg ville råde dig til at tage kontakt til kommunen hvor du fik dynen og tale om hvorvidt du har den rigtige eller ej. Det er også vigtigt at du ved, at man kan bruge den på andre måder end at sove med :-) blandt andet kan den være god at have om sig hvis man skal koncentrere sig om at læse.
Jeg ved at der er nogle stykker her inde med ADHD - jeg håber at de kommer på banen og kan hjælpe dig med dine spørgsmål :-)

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Har du stadig dynen? Der findes mange forskellige dyner, både forskellige kugledyner, men også alternativer som kædedyne eller kastanjedyne. Jeg ville råde dig til at tage kontakt til kommunen hvor du fik dynen og tale om hvorvidt du har den rigtige eller ej. Det er også vigtigt at du ved, at man kan bruge den på andre måder end at sove med :-) blandt andet kan den være god at have om sig hvis man skal koncentrere sig om at læse.
Jeg ved at der er nogle stykker her inde med ADHD - jeg håber at de kommer på banen og kan hjælpe dig med dine spørgsmål :-)

Jeg har både prøvet kæde og kugledynen, uden held.
Jeg har haft den med i stuen, kontoret og soveværelset, jeg syntes slet ikke den virker beroligenden og jeg føler mig nærmest fanget i den, da den er så tung, jeg kan slet ikke forholde mig til dem.

Medicinering er også prøvet, enten får jeg det ekstremt dårligt og generelt glemmer jeg pillerne

Mit store problem er hukommelsen og evnen til faktisk at sidde stille, derfor er det så svært med de lange dage på universitetet, jeg blir og er rastløs

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg har både prøvet kæde og kugledynen, uden held.
Jeg har haft den med i stuen, kontoret og soveværelset, jeg syntes slet ikke den virker beroligenden og jeg føler mig nærmest fanget i den, da den er så tung, jeg kan slet ikke forholde mig til dem.

Medicinering er også prøvet, enten får jeg det ekstremt dårligt og generelt glemmer jeg pillerne

Mit store problem er hukommelsen og evnen til faktisk at sidde stille, derfor er det så svært med de lange dage på universitetet, jeg blir og er rastløs

Øv! Jeg er ked af, at den ikke har hjulpet dig. Der er selvfølgelig også andre produkter, som man bland andet kan tage med sig i den situation man behøver, men det er ikke helt upraktisk eller usynligt (blandt andet kuglepude).

Har du tid, lyst og mulighed for at dyrke motion? Evt cykle til studiet? Det  kan hjælpe nogle med deres symptomer at få brugt kroppen og udskilt forskellige hormoner i kroppen.

Ellers er det, som en tidligere skrev, en mulighed at tale med en studievejleder om muligheden for ændring af din studiestruktur - det er i hvert fald et forsøg værd at høre, om de kan tage nogle hensyn.

Blot nogle tanker

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Øv! Jeg er ked af, at den ikke har hjulpet dig. Der er selvfølgelig også andre produkter, som man bland andet kan tage med sig i den situation man behøver, men det er ikke helt upraktisk eller usynligt (blandt andet kuglepude).

Har du tid, lyst og mulighed for at dyrke motion? Evt cykle til studiet? Det  kan hjælpe nogle med deres symptomer at få brugt kroppen og udskilt forskellige hormoner i kroppen.

Ellers er det, som en tidligere skrev, en mulighed at tale med en studievejleder om muligheden for ændring af din studiestruktur - det er i hvert fald et forsøg værd at høre, om de kan tage nogle hensyn.

Blot nogle tanker

Kom endelig med alle dine tanker

Najh, så skal jeg hvert fald cykle i go tid, har 60 km hver vej til universitetet Og bærn der skal afleveres forskellige steder i institutioner

Jeg går ofte ture (flere gange om ugen) og dyrker sport 1 - 2 gange om ugen, mn mand er "aldrig" hjemme, så det er begrænset hvad jeg kan nå, når institutionerne lukker kl. 16 og jeg også skal nå hjem fra universitetet.

Jeg er dog ikke interesseret i at forlænge min studieperiode, jeg tror dog vil høre studievejlederen om man evt kan få lydbøger til undervisnngen?
jeg aner ikke om man kan... syntes ik jeg kan læse mig til det nogle steder...

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Kom endelig med alle dine tanker

Najh, så skal jeg hvert fald cykle i go tid, har 60 km hver vej til universitetet Og bærn der skal afleveres forskellige steder i institutioner

Jeg går ofte ture (flere gange om ugen) og dyrker sport 1 - 2 gange om ugen, mn mand er "aldrig" hjemme, så det er begrænset hvad jeg kan nå, når institutionerne lukker kl. 16 og jeg også skal nå hjem fra universitetet.

Jeg er dog ikke interesseret i at forlænge min studieperiode, jeg tror dog vil høre studievejlederen om man evt kan få lydbøger til undervisnngen?
jeg aner ikke om man kan... syntes ik jeg kan læse mig til det nogle steder...

Ja ok, det kan jeg godt se bliver lidt voldsomt med motion! hehe.

Kan du mærke nogen forskel på dine symptomer når du har været til træning? Og evt hvor langt tid holder de sig i skik?

Jeg synes heller ikke du skal forlænge din studietid - det tror jeg ikke gavner dig i sidste ende. Men ja, lydbøger kunne være en rigtig god ide (selvom jeg også tror de er er meget begrænsede?  .)

Jeg tænker mere hvordan jeres mødepligt ser ud og om du kan få undervisningen ind på anden vis end at sidde stille og lytte. Er det lige så svært at koncentrere sig om læsning? (eller er der steder der hjælper din koncentration? såsom biblioteket, hjemme, skolen, eller med fjernsynet/anlæget tændt?) Og har i PBL-grupper på studiet? (ProblemBaseret Læring)

Du må undskylde de mange spørgsmål, jeg håber det er til at overskue  

Anmeld

23. januar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Ja ok, det kan jeg godt se bliver lidt voldsomt med motion! hehe.

Kan du mærke nogen forskel på dine symptomer når du har været til træning? Og evt hvor langt tid holder de sig i skik?

Jeg synes heller ikke du skal forlænge din studietid - det tror jeg ikke gavner dig i sidste ende. Men ja, lydbøger kunne være en rigtig god ide (selvom jeg også tror de er er meget begrænsede?  .)

Jeg tænker mere hvordan jeres mødepligt ser ud og om du kan få undervisningen ind på anden vis end at sidde stille og lytte. Er det lige så svært at koncentrere sig om læsning? (eller er der steder der hjælper din koncentration? såsom biblioteket, hjemme, skolen, eller med fjernsynet/anlæget tændt?) Og har i PBL-grupper på studiet? (ProblemBaseret Læring)

Du må undskylde de mange spørgsmål, jeg håber det er til at overskue  

Du spø'r bare løs

Jeg tror faktisk slet ikke det er muligt, at få bøgerne på lyd, ang. mødepligt, så er der jo faktisk ingen, i det 3,5 år studiet vare, der er selvfølgelig eksamner efter hvert modul, men ingen specefik mødetid til forelæsningerne.

Jeg har ingen problemer i at følge med i selve forelæsningerne, problemet er at huske det der bliver fortalt, også li det der med at sidde stille længere tid ad gangen

Det er mere læsningen jeg finder svært, jeg kan sidde og læse også derefter lukke bogen og tænke; "Hvad fanden var det li jeg har læst"

Det er SÅ frustrerende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.