Futte92 skriver:
Jeg syns det er utrolig hårdt at være blevet mor. De hormoner er jo sindssyge. Jeg kan skel ikk kende mig selv. Jeg bliver så fustreret, vred og ked af det når Dicte ikk lii vil sove eller der er problemer med amningen. Jeg er konstant træt og det er jeg ikk vandt til.
Jeg har været så frustreret at jeg har helt seriøst sagt at min kæreste skulle gå sin vej og tage Dicte med. Tænk at man kan være så frustreret at man siger sådanne ting.
Føler ikk jeg laver andet end at amme og prøve at sove (for det meste uden held) da jeg vågner ved den mindste lyd.
så får man da oss de ømmeste bryster af at amme så meget
nogle der har nogle gode råd til en frustreret nybagt mor ??
Tror at de følelser du har er helt normale!! Blev selv mor i torsdags og min dreng havde igår en dag, hvor han var lidt "pylret" og græd og han græder også så snart han bliver lagt på puslebordet.
Men tror det handler om, at man endnu ikke kender sin barn og fordi man ikke føler at man kan trøste - at man er tilstrækkelig.
Jeg har for første gang, siden fødslen, fået sovet lidt i nat - så vidt jeg kan forstå på veninder osv, så er det HELT normalt med søvnbesvær i ihvertfald de første 14 dage. Man skal vende sig til barnets lyde - hvad betyder det osv. Jeg forsøger at fange en ½ - 1 timer her og der, endten i forbindelse med amning eller mens han sover - det giver rigtig meget i den anden ende.
Som sagt er din frustration helt almindelig og normal - alle får følelsen af, at de rammer hovedet mod muren, det handler blot om afmagt.
Med hensyn til ømme bryster så vil jeg anbefale dig at købe ammebrikker - mine babser var to sår allerede efter første dag. Jeg er i weekenden begyndt at bruge ammebrikker, altså man kan stadig mærke når de sutter men det er ikke med samme smerte i vorten, mere i brystet.
Så mit råd til dig, og mig selv, er, tag den med ro - giv dig selv og barnet tid til at lære hinanden at kende. Jeg kan selv mærke frustrationen i ny og næ - træk vejret kig på din pige