Anonym skriver:
Hej damer.
Jeg går og er meget frustreret!
Jeg er 18 år, og har været sammen med min 19årige forlovede i 3 år. Vi er stadig dybt forelskede, og jeg har aldrig været så glad, som jeg er med ham. Jeg ved jeg er meget ung, men han er bare MANDEN. Vi vil begge virkelig gerne have en baby, og føler begge at vi er klar. Alt det med druk og byture var vi færdige med for 2 år siden. Jeg vil sige at vi er meget modne. Jeg er nok den, som aller helst vil have et barn nu, og han kan sagtens vente, men jeg er så skruk for tiden, at jeg faktisk er ked af det, ved ikke om det lyder lidt mærkeligt.
Vi bor hos mine forældre, min forlovede går på gymnasium og er færdig til maj. Jeg selv afsluttede Handelsgrundskolen sidste år i sommers, og har lige siden ledt efter en elevplads, hvilket virker som en fuldstændig umulighed.. Jeg er gået i akutaktivering, og skal nu i praktik i bahne. Som i så kan høre, har vi ikke nogen særlig stor indkomst. Kæresten får 3000 kr om måneden i su, han er så færdig til maj, og skal derefter have et job, med en gennemsnitlig løn.
Jeg får ca 3200 kr i aktivering om måneden, da jeg jo er hjemmeboende. Jeg håber på at Bahne tilbyder mig en elevplads om 5 månder.
Jeg har ægløsning om 5 dage, og kan virkelig ikke vente med det barn. Jeg har det som om, at jeg bliver mere og mere ked af det, for hvert æg løsning der kommer, og så jeg får min menstration
Jeg er hjemmeboende, ikke særlig stor indkomst, men har en kæmpe kærlighed som bobler inde i mig, og jeg føler mig bare så klar!!
Jeg har været inde og læse om piger i samme sitaution, og de skriver at det hele lige så langsomt er faldet på plads, i de 9 måneder de har været gravide. De har fået mere i aktivering, kommunen har hjulpet dem med at få en lejlighed, og kæresten har fundet job.
Hvad siger i?? Jeg kan ikke vente mere! er jeg tosset fordi jeg har det på den måde? hvad ville i gøre??
Jeg håber virkelig at nogen kan svare mig, selvom det er noget af en roman at læse..
Mange hilsner, den skrukke
Jeg kan sagtens forstå at du er skruk!
Jeg er selv ung (23 år) og min kæreste og jeg har snakket om baby i flere år. Vi følte os fuldstændig klar, men var også meget enige om, at uddannelserne skulle være på plads først.
Min kæreste har været udlært i 1,5 år og jeg er selv lige blevet færdig med mit studie. Nu venter vi bare på at pigerne melder deres ankomst
Personligt synes jeg i skal vente. Du skriver at i bor hos dine forældre. Det er jo hvert fald en ting der skal ændre sig, hvis i skal have barn. Desuden, det er virkelig dyrt at købe alt ind til en baby og når babyen så kommer hiver det også voldsomt i økonomien. Så jeg ville anbefale at i evt. startede på at lave en baby-opsparing. Så i sætter et beløb til side i hver måned og på den måde spare op til alle de udgifter, der pludselig falder, når man står med en positiv test.
Desuden kan man ikke planlægge noget som helst, ift. PB. Vi havde selv planer om at vi skulle blive boende i vores lejlighed. Men wups der var to babyer i maven og vi har nu købt hus, for at have plads til pigerne. Vi har heldigvis en god økonomi, men hvis vi ikke havde haft det, havde vi haft et problem. Ikke at økonomien betyder alt, men det betyder alligevel en del.
De bedste tanker til jer!
Du er selvfølgelig velkommen til at skrive privat til mig, hvis du har spørgsmål